קריירה ולימודים

"וורן באפט ההודי" הלך לעולמו בגיל 62

הלך לעולמו אחד המשקיעים המבריקים ביותר באחת הכלכלות הגדולות בעולם. בכירי המגזר העסקי ספדו: "נתן השראה לדור שלם להאמין בשווקי המניות שלנו עם השקפותיו המבריקות"
מערכת ice | 
ראקש ג'ונג'ונוואלה עם ראש ממשלת הודו מודי (צילום מתוך הטוויטר)
משקיע המניות ראקש ג'ונג'ונוואלה, שכונה "וורן באפט ההודי" עם שווי מוערך של 6 מיליארד דולר, מת היום בגיל 62.
היה רואה חשבון במקצועו ממדינת רג'סטאן המדברית, ג'ונג'ונוואלה התחיל להתעסק במניות בזמן לימודיו בקולג' והמשיך לנהל חברת מסחר במניות, RARE Enterprises."ראקש-ג'י נפטר מוקף במשפחתו ועוזריו הקרובים", אמר בן משפחה לרויטרס.

סיבת המוות לא פורסמה מיד. היזם של חברת התעופה החדשה ביותר בהודו, Akasa Air, הופיע לפני כמה ימים בהשקה הפומבית שלה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
כישורי התקשורת המצוינים של ג'ונג'ונוואלה עזרו למשקיעים קטנים להבין את שוק המניות, כך אמרו אנשי עסקים ובנקאים המבוססים בבירה הפיננסית של הודו, מומבאי, שקיימו איתו אינטראקציה במשך יותר מ-30 שנה. התובנות שלו על הכלכלה והחברות הפכו אותו לסלבריטאי פופולרי בטלוויזיה.
 
ההימורים של ראקש ג'ונג'ונוואלה כוללים מספר חברות המנוהלות על ידי Tata Group, אחת הקונגלומרטים הגדולים בהודו. אלה כוללים את Tata Motors, יצרנית השעונים Titan, Tata Communications ו-Indian Hotels Co, המנהלת את מלונות הטאג'.
השקעות אחרות כוללות את Indiabulls Housing Finance, Star Health Insurance וה-Federal Bank Major פוליטיקאים ומנהיגים עסקיים התאבלו על מותו ברשתות החברתיות.
 
"ראקש ג'ונג'ונוואלה היה בלתי ניתן להחלפה", כתב ראש הממשלה נרנדרה מודי בטוויטר. "מלא חיים, שנון ומלא תובנות, הוא מותיר אחריו תרומה בל תימחה לעולם הפיננסי. הוא גם היה נלהב מאוד מההתקדמות של הודו. פטירתו מצערת. תנחומי למשפחתו". מודי סיים ב"אום שאנטי", קריאה לשלום.
מי שעוד ספד לו הוא האיש העשיר באסיה והרביעי בעולם, המיליארדדר גאוטם אדאני, ששולט כעת גם בנמל חיפה. אדאני כתב בטוויטר, "אני עצוב מאוד על פטירתו בטרם עת של המשקיע האגדי ביותר שהיה להודו. ראקש ג'ונג'ונוואלה נתן השראה לדור שלם להאמין בשווקי המניות שלנו עם השקפותיו המבריקות. אנחנו נתגעגע אליו, הודו תגעגע אליו, אבל לעולם לא נשכח אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה