קריירה ולימודים

מאפיית הבורקס האהובה בישראל נסגרת: החרם האכזרי גרם לקריסה

"שרי'ס", מאפיית הבורקס הטורקי המפורסמת בחולון, נאלצת להפסיק פעילות, כאשר מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" והתבטאויותיו של נשיא טורקיה בתמיכה בחמאס, החל גל של חרם על מוצרים טורקיים בישראל. למרות שהמאפייה לא ייבאה מוצרים ישירות מטורקיה, היא נפגעה קשות מהחרם בשל הקשר התרבותי
מערכת ice | 
בורקס (צילום freepik)
סיפור עצוב של סגירת עסק אהוב נחשף השבוע בחולון. "שרי'ס", מאפיית הבורקס הטורקי המפורסמת ברחוב סוקולוב 1, נאלצה לסגור את שעריה לאחר שלוש שנים וחצי של פעילות מצליחה. הבעלים, שרי קריספי, ילידת טורקיה שעלתה לישראל בגיל צעיר, הצליחה להפוך את אהבתה לבורקס למפעל חיים שכבש את לבבות תושבי העיר.
על פי מיינט חולון, המאפייה התפרסמה בזכות הבורקסים הייחודיים שלה, שנעשו מחמישה סוגי בצקים שונים בעבודת יד. שרי שילבה מתכונים מסורתיים מהמטבח היהודי-טורקי עם חידושים מקוריים, כמו בורקס שבלול ובורקס באבה, שלא ניתן למצוא אפילו בטורקיה עצמה. הטעמים הנוסטלגיים משכו אליה קהל רב, במיוחד מקרב הקהילה הטורקית בישראל.

אולם, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" והתבטאויותיו של נשיא טורקיה בתמיכה בחמאס, החל גל של חרם על מוצרים טורקיים בישראל. למרות שהמאפייה לא ייבאה מוצרים ישירות מטורקיה, היא נפגעה קשות מהחרם בשל הקשר התרבותי. שרי ומשפחתה ניסו להילחם בתדמית השלילית על ידי תרומת משלוחי בורקס לחיילים ולתושבי הדרום, אך ללא הועיל.
בנוסף לחרם, גם עבודות הרכבת הקלה ברחוב סוקולוב תרמו לירידה בכמות הלקוחות. הצטברות הגורמים הללו הובילה לשעות ארוכות בהן החנות עמדה ריקה, עד שלבסוף נאלצו הבעלים לקבל את ההחלטה הקשה לסגור את העסק. עובד במקום תיאר את שרי כ"שבורה" מהסגירה, שכן זה היה "עסק חייה שהכניסה לשם את כל הלב והנשמה".
סגירת "שרי'ס" מסמלת אובדן של פנינה קולינרית בחולון ומדגישה את ההשלכות הבלתי צפויות של אירועים פוליטיים על עסקים קטנים. היא גם מעלה שאלות על היכולת להפריד בין מורשת תרבותית לבין מדיניות ממשלתית. בעוד שהמאפייה עצמה נסגרה, הזיכרונות והטעמים שהביאה לתושבי חולון יישארו עוד זמן רב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה