קריירה ולימודים

שדרוג שכר ב-700 שקל? זו האמת על הסכם השכר החדש לרופאים

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" טוען: "תוספת השכר מסתכמת בכ-700 ש"ח- זו המשמעות של 9.5% אחוזים. ויוזכר שהאינפלציה על השכר לרופאים עומדת על 19%
מערכת ice | 
שכר (צילום shutterstock)
בהתייחסות ראשונית של ארגון הרופאים המתמחים "מרשם"- להודעה שפורסמה בעניין החתימה על ההסכם הקיבוצי לרופאים נמסר: "מלבד ההסעות לתורנים, אין בשורה. הסכם עצוב ופוגעני באמצע המלחמה בה הרופאים המתמחים נושאים בנטל גם בשדה הקרב וגם במחלקות חסרות כ"א"
כמו כן נטען: "עוד לא קיבלנו את ההסכם לידנו, ואולם כבר עכשיו ברור שהמון מילים יפות מנסות לכסות על זניחת המתמחים, בפעם המי יודע כמה.  אנחנו גאים שהמאבק שהובלנו בשנים האחרונות, באשר להסעות למתמחים אחרי תורנות, נשא פרי, ועוגן בהסכם הקיבוצי הזה. מדובר בבשורה גדולה בוודאי למתמחים שסיכנו את חייהם מידי יום, וגם ליתר משתמשי הדרך". 

הרופאים טענו: "יחד עם זאת, השורות התחתונות ביתר הנושאים, לרופאות ולרופאים המתמחים בהסכם הנוכחי שוב מוכיחות שהאוכלוסיה עליה מוטל הנטל ובפרט בשנה הזו, עם יותר מ200 ימי מילואים, שקופה בעיני ההסתדרות הרפואית, משרד האוצר ומשרד הבריאות.  תוספת השכר מסתכמת בכ-700 ש"ח- זו המשמעות של 9.5% אחוזים. ויוזכר שהאינפלציה על השכר לרופאים עומדת על 19%". 
בנוסף, טענו כי במקום להרחיב את קיצור התורנויות ולאפשר תנאי עבודה סבירים יותר למתמחים, מתווספות ומעוגנות בהסכם הנוכחי שעות עבודה נוספות בדמות של תורנויות רבע. "אז אולי יהיו יותר רופאים שיוכלו לתת מענה לציבור, אבל איזה מענה יקבל הציבור מרופאים שחוקים ומותשים". 
לסיום הדגישו: "ובזמן שאנו מברכים על איוש המלרד"ים ברופאים מומחים לאורך כל שעות היממה, מלבד נושא ההסעות, אין בשורה למתמחים. מדובר בהסכם עצוב ופוגעני באמצע המלחמה- על כל המשתמע מכך.  אנו נלמד את יתר הפרטים כשנקבל את ההסכם לידינו ונגיב בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה