משפט

מה יקרה להסכמים הקיבוציים? הארכת הוראת השעה אושרה

לאחר שאושר אמש בוועדת שרים לחקיקה, הבוקר חוק הסכמים קיבוצים עלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת
מערכת ice | 
משכן הכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עדת השרים לחקיקה אישרה אמש את הצעת החוק שעלתה הבוקר (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת,  בנושא ההסכמים הקיבוציים. הצעת החוק מבקשת להאריך את תקופת הוראת שעה, עד תום 3 חודשים ממועד סיום תקופה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף. 
בעקבות תוקף הוראת השעה אשר אמור לפוג בסוף חודש אוגוסט 2024. בימים האחרונים, שר העבודה יואב בן צור פנה באופן בהול למזכירות הממשלה, בבקשה להפעיל את סמכותם ולבקש בשם הממשלה מוועדת הכנסת על קיצור תקופת הליך מתן צווי הרחבה על המשק, בכדי לקדם באופן מהיר את הזכויות של העובדים בזמן החירום ומתן ההגנה מפיטורים למשרתי המילואים ובנות זוגן.  
בהליך בזק, במזכירות הממשלה אישרו להעביר החלטת מציעים להסמכת הממשלה להסמיך את וועדת שרים לחקיקה לאפשר את הפטור מחובת הנחה עבור קידום חוק לטובת העובדים במשק.
נוכח מצב החירום והצורך החיוני בהסדרת תנאי עבודה של העובדים במשק שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, בשל היעדרות מהעבודה באזורים המיוחדים, פינוי מישובים או שירות המילואים של העובד או של בני ובנות הזוג. בחודש פברואר אישרה הכנסת תיקון לחוק הסכמים קיבוציים, שבמסגרתו נקבעה הוראת שעה המאפשרת לשר העבודה להרחיב הוראות הסכמים קיבוציים כלליים שנעשו בשל פעולות האיבה בהליך מקוצר.
במהלך מלחמת חרבות ברזל עד כה, נחתמו ע"י שר העבודה 5 צווי הרחבה: 
3 צווי הרחבה קבעו חובת תשלום שכר עד לתאריך 29.2.2024 לעובדים שנעדרו מעבודתם בעקבות מצב החירום.
2 צווי הרחבה, שבתוקף עד סוף השנה, המעניקים הגנה מפני פיטורים לעובדים המשרתים במילואים, תוספת ימי היעדרות בתשלום לבני ובנות זוג של המשרתים במילואים וצבירת ימי חופשה לעובדים מסוימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה