קריירה ולימודים

הבנקים, נתב"ג והקניונים סגורים: אלו המקומות שמשתתפים בשביתה

השביתה החל מהשעה 6:00 צפויה להשפיע על מגוון רחב של שירותים ומגזרים במשק, כאשר חלקם יושבתו באופן מלא, אחרים באופן חלקי, וישנם כאלה שיוחרגו מהשביתה. אילו בנקים ייסגרו? אלו חברות תחב"צ יפסיקו קווים ומה יקרה במשרדי הממשלה? ice עושה סדר
כפיר אדר |  7
שביתה באגד (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שביתה כללית במשק הישראלי מתרחשת היום (שני) החל מהשעה 6:00 בבוקר, בעקבות הודעתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. השביתה באה על רקע מה שהוגדר כ"עיכוב עסקה להחזרת החטופים ממניעים פוליטיים", לאחר חילוץ גופותיהם של ששת החטופים שנרצחו בידי חמאס. השביתה צפויה להשפיע על מגוון רחב של שירותים ומגזרים במשק, כאשר חלקם יושבתו באופן מלא, אחרים באופן חלקי, וישנם כאלה שיוחרגו מהשביתה.
במערכת החינוך, ההשפעה תהיה משמעותית אך לא מוחלטת. גני הילדים יהיו סגורים ברשויות שהכריזו על שביתה, בעוד בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יפעלו במתכונת חלקית עד השעה 11:45. עם זאת, מעונות היום לגילאי לידה עד שלוש, מוסדות החינוך המיוחד, ומוסדות לאנשים עם מוגבלות יפעלו כרגיל.

בתחום התחבורה, חברות התחבורה הציבורית כמו אגד, דן ומטרופולין, וכן הרכבות הקלות בתל אביב וחיפה ישבתו באופן מלא. הרכבת הקלה בירושלים תושבת עד השעה 12:00, בעוד רכבת ישראל תפעל כסדרה. נתב"ג יושבת חלקית בין השעות 08:00-10:00, אך נחיתות יימשכו כרגיל, כאשר אל על, ישראייר וארקיע יפעלו במתכונת דומה
במערכת הבריאות, בתי החולים יעבדו במתכונת שבת, ושירותי מד"א יפעלו כסדרם. עם זאת, שירותי קופת חולים מאוחדת ומכון מור ישבתו, ולשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום. גופי מדינה רבים, כולל משרדי הממשלה, רשויות ממשלתיות ויחידות סמך, יושבתו. חברת החשמל וחברת מקורות יפעלו במתכונת שבת, בעוד שירותי כיבוי האש וההצלה יפעלו כרגיל. בתחום השלטון המקומי, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות יושבתו, כולל ערים גדולות כמו ירושלים, תל אביב וחיפה. עם זאת, ישנן מספר רשויות מקומיות שהודיעו כי לא ישתתפו בשביתה.
בענף הבנקאות, מרבית הבנקים הגדולים צפויים להשתתף בשביתה, כולל בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט ואחרים. במרכזי הקניות, רשת ביג תשבות באופן מלא, בעוד רשת קניוני עזריאלי תאפשר לבעלי העסקים בנכסיה לפעול על פי שיקול דעתם.
חשוב לציין כי למרות השביתה הנרחבת, ישנם שירותים חיוניים שימשיכו לפעול, כגון שחרור תוצרת מתכלה ותרופות בנמלים, והפעלה רגילה של רשתות השיווק והמזון. שביתה זו מדגישה את המתח הפוליטי והחברתי השורר בישראל, ואת הדרישה הציבורית לפעולה מהירה ויעילה בנושא החזרת החטופים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שביתה הוא בלאגן להורים עובדים???
    רומן 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יו״ר ההסתדרות הוא פשוט טיפש מערכת החינוך שובתת וההורים עובדים מי ישמור על הילדים בר דוד אתה פשוט טמבל חסר מוח אפילו שביתה אתה לא מסוגל לארגן דביל
    סגור
  • 4.
    שביתה פוליטית
    אבי 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שביתה פוליטית, יושב ראש ההסתדרות רוצה לרוץ לכנסת ולכן התחבר עם ראשי המחאה , אין שום קשר בין החזרת החטופים לשביתה , שלא יעבדו עליכם.
    סגור
  • 3.
    הבנקים לא באמת שובתים
    מומחה 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הודיעו לכל עובדי המטה להגיע לעבוד כרגיל. עובדי סניפים גם עובדים, פשוט ללא קבלת קהל.
    סגור
  • 2.
    רונלי העלובה
    המדיטציות לא עוזרתת 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ;( ! ;( !
    סגור
  • אז תשבי בשקט
    לך כלום לא יעזור סתם 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתומה בלחץ
    סגור
  • 1.
    רונלי העלובה
    נו אני רוצה קניוןןןן 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל למה?????? אני מלאת חרדותתתתתת
    סגור
  • אז תתחרדי לך בשקט (ל"ת)
    פיגור 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור