קריירה ולימודים

חוק פיצויי הפיטורים עבר: זה מה שיקרה מעכשיו

אושר סופית: הסדר מקל על הליך פדיון כספי הפיצויים של עובד שנפטר החל מה-7 באוקטובר. שר העבודה רשאי להאריך את התקופה האמורה בתקופות נוספות שמשכן הכולל לא יעלה על 12 חודשים, באם הדבר נדרש עקב הימשכות פעולות האיבה או פעולות המלחמה
מערכת ice |  1
מענקים (צילום shutterstock, freepik)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק פיצויי פיטורים. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.  מוצע לקבוע לעניין פיצויי פיטורים של עובד שנפטר בתקופה שמיום 7.10.23 ועד שנה מתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף שהוכרזה ביום האמור – כי הם ישולמו על ידי המעסיק לשאריו של עובד כאמור כאילו המעסיק פיטר אותו.
במקרה שבו אין שארים ישולמו הפיצויים ליורשים על פי דין או לזוכים לפי צוואה לפי חוק הירושה.  שר העבודה רשאי להאריך את התקופה האמורה בתקופות נוספות שמשכן הכולל לא יעלה על 12 חודשים, באם הדבר נדרש עקב הימשכות פעולות האיבה או פעולות המלחמה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בבוקר יום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) החלה מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה על מדינת ישראל. באירועים הקשים נרצחו משפחות שלמות או כמה בני משפחה ששהו יחד ביישובים שסמוכים לרצועת עזה ובסביבתם, נהרגו לוחמים בשירות סדיר ובמילואים, וכן אירעו אירועי טרור ולחימה ברחבי ישראל שבמהלכם נרצחו אזרחים ישראלים".
עוד הוסבר בהצעת החוק המדוברת כי: "החוק המוצע להלן מבקש להקל בהליך פדיון כספי הפיצויים של עובד שנפטר במהלך התקופה הקובעת כהגדרתה המוצעת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הקשר בין פטירה לבין פיטורים?
    צבר וותיק 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על החוק?! על פטירת עובד או פיטוריו ?
    סגור