קריירה ולימודים

ראשי האוניברסיטאות נגד השר קיש: "תחילת סופה של הדמוקרטיה"

שר החינוך מנסה לאשר את מינויים של ארבעה חברי מל"ג חדשים. אחד מהם עמד בבסיס של שערורייה דומה בעבר. במכתב חמור ששוגר נכתב כי הפעולות האחרונות מהוות "הפרה חמורה של החוק" וכן נטען כי מדובר בניסיון להשתלטות פוליטית
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
ראשי האוניברסיטאות פנו היום (ראשון) אל השר קיש וכן שיגרו מכתב דחוף אל היועצת המשפטית לממשלה בבקשה לעצור את ההצבעה המתוכננת היום בכנסת על מינוי חברי מל"ג חדשים. לדברי ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ההחלטה למנות את החברים החדשים התקבלה "במחטף" וכי השר לא קיים את ההתייעצות שנדרש לבצע על-פי החוק. 
"ההשתלטות של הפוליטיקה על האקדמיה היא תחילת סופה של הדמוקרטיה", נכתב במכתב שנשלח לשר קיש, "איננו יכולים להשתחרר מן הרושם שאתה פועל כדי לקדם אג'נדה פוליטית ולא עניינית, וזאת בעת מלחמה ובחסות הסלמה ביטחונית". במכתב שנשלח ליועצת המשפטית לממשלה נכתב כי השר קיש החליט להביא את ההצבעה לישיבת הממשלה בלי להמתין לתשובה ור"ה באופן שהוא "הפרה חמורה של הוראות החוק והנוהל בדבר מינוי חברי מל"ג". 
קיש מנסה למנות ארבעה חברים חדשים, ע"פ דיווח כלכליסט שלושה מהם מזוהים עם צידה הימיני של המפה הפוליטית. בין המינויים שקיש מנסה להעביר בישיבה הוא פרופסור גדעון ספיר, אחד ממייסדי פורם קהלת. זוהי לא הפעם הראשונה בה ניסה קיש למנותו, וגם בפעם הקודמת התנגדו האוניברסיטאות למהלך וטענו כי הוא נובע משיקולים פוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה