קריירה ולימודים

מזרחי טפחות בהישג: תוספת שכר ומענקים תמורת פיטורים "שקט תעשייתי"

בתמורה לתוספת שכר מיידית ומענקים, ארגון המנהלים סיכם עם הנהלת בנק מזרחי טפחות על שורה של צעדים: סיום העסקה של עד 25 מנהלים, הורדת מנהלים לתפקיד זוטר יותר, אי-תביעות נוספות מההנהלה בעקבות המעבר לקמפוס החדש, התנעת תוכנית פרישה מרצון למנהלים ושקט תעשייתי מוחלט לשנים הקרובות. כל הפרטים | פרסום ראשון
יהודה לוינגר |  4
משה לארי מנכ"ל משה לארי בנק מזרחי טפחות (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, נתי שוחט, shutterstock, vecteezy)
הסכם קיבוצי מיוחד עם ארגון המנהלים ומורשי החתימה בבנק מזרחי טפחות, נחתם אתמול (שני) לשנים 2023 עד 2027, עם הסכמה גם שעיקרי ההסכם ימשיכו עד שנת 2028. מדובר בהמשך להסכם משמעותי משנה שעברה שנחתם עם ארגון העובדים.
בכך משיגה הנהלת הבנק בראשות משה לארי שני הישיגם משמעותיים: ארגון המנהלים לא יציג תביעות חדשות עם המעבר לקמפוס החדש בלוד, וכן קבלת "שקט תעשייתי מוחלט ומלא" עד סוף שנת 2027. או במילים אחרות: בתמורה לתוספת שכר, ארגון המנהלים יגבה את הנהלת הבנק במהלכיו ולא ידרוש תוספות נוספות או מחאות וכדומה עד סוף שנת 2027.
מה יקבלו ארגון המנהלים? בבנק מזרח טפחות יוסיפו למנהלים בבנק תוספת שכר חודשית בסך של 1,500 שקל רטרו-אקטיבי מהראשון בינואר 2024, וסכום נוסף למנהלי סניפים. בנוסף, מנהלים שהחלו את עבודתן לפני דצמבר 2023 ועדיין עובדים בבנק, יקבלו מענק חד פעמי השווה ל-70% משלוש משכורות ברוטו (בניכוי מקדמה ששולמה באוקטובר 2023). בנוסף, למנהלים שהחלו את עבודתם מתחילת 2023 - מענק בסך של מחצית מהמענק הנ"ל.
בתמורה לתוספת השכר ולמענקים, ארגון המנהלים חתם על דרישות רבות של הנהלת בנק מזרחי טפחות שיובלו לא רק לייעול אלא גם לגיבוי מלא של הארגון לשנים הקרובות: הגדלת שיעור הרכיב הדיפרנציאלי על חשבון הרכיב הקבוע בתוספות השכר השנתיות למנהלים, כמו גם: אפשרות לניוד מנהלים מתפקידם לתפקיד אחר שאינו ניהולי בנסיבות מסוימות, והחלק המרכזי: אפשרות לסיום העסקה ביוזמת הבנק בגין אי-התאמה, וזאת עד 25 מנהלים אשר סווגו כמנהלים שתרומתם נמוכה, במהלך תקופת ההסכם.
לא רק זאת, עם חתימת ההסכם הנ"ל, נחתם הסכם נוסף להחלת תוכנית פרישה מרצון ללא הגבלת מספר הפורשים וזאת עד דצמבר 2028. מנהלים אשר הוסכם על פרישתם יהיו זכאים לפנסיית גישור או לתוספת פיצויים בסכום המהווה 150% ממכפלת המשכורות הקובעות בשנות העבודה, בהתאם לגילם ולוותק שלהם. כמו כן, הבנק יהיה רשאי לאשר תנאי פרישה שונים ביחס לעד 30 מנהלים במשך תקופת תכנית הפרישה. 
בכך הנהלת בנק מזרחי טפחות דרשה וקיבלה גם כי אמנם תנאי העבודה בקמפוס החדש בעיר לוד ייקבעו לאחר היוועצות עם ארגון המנהלים, אך "לארגון המנהלים אין ולא תהיינה תביעות כלשהן ביחס למעבר לקמפוס החדש ולתנאי העבודה בו".

הישג נוסף וחשוב הוא, שבתמורה לתוספת השכר והמענקים: הוסכם, כי עד ליום 31.12.2027 יהיה "שקט תעשייתי מלא ומוחלט" כלשון ההסכם, ובשנה הנוספת, שנת 2028, "ישמרו על שקט תעשייתי בנושאי ההסכם" שימשיכו לחול.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טעות אסטרטגית של ההנהלה
    מומחה 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעבור ממגדל משה אביב ליד הרכבת והרכבת הקלה לאזור התעשייה בלוד... מסכנים העובדים
    סגור
  • 3.
    ב 1500 ש"ח קנו אתכם?
    צדק 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלו שיצטרכו להוסיף עוד שעה או שעתיים לנסיעה ללוד יסתפקו ב 1500 ש"ח? אתם המנהלים אמורים להיות עם קצת יותר תחבולות... הכי מצחיק יהיה שאלה שחתמו על פיטורים לפי תרומה נמוכה יהיו אלה שיגדרו כתרומה נמוכה ויראו את הדרך החוצה...
    סגור
  • 2.
    לפטר עובדים זה הישג?
    משה 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כשיפטרו את עורך הידיעה הוא יבין מהו הישג….
    סגור
  • 1.
    הסכם מביש לעובדים (ל"ת)
    נחשון 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור