קריירה ולימודים

מעל 100,000 שקל לחשבון הבנק: מתנדב ביטוח לאומי במהלך מרגש

מעל 100 אלף שקל לחשבון הבנק של הקשישה. איציק כרמי (70) מתנדב בביטוח הלאומי בסניף ירושלים החליט להקדיש את חייו שלאחר הפנסיה למען ובשביל הגיל השלישי: "אני שבע שנים מסייע למאות קשישים בהתנדבות בביטוח הלאומי וכבר מזהים אותי ברחוב ומודים לי"
כפיר אדר |  6
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר 42 שנה שבהן עבד במשטרת ישראל, יצא איציק כרמי לפנסיה והחליט להשקיע בגיל השלישי במסגרת התנדבות בביטוח הלאומי. כיום הוא מתנדב מוכר המפיץ את הבשורה ומצרף עוד מתנדבים למשימה החשובה "הייתי בכנס ארגוני שלא במסגרת התנדבותי ופשוט התחלתי לדבר על עשייתי בביטוח הלאומי וככה רשמתי 45 מתנדבים חדשים. אני פועל כדי להעביר את הבשורה הלאה, כדי שכמה שיותר אנשים ידעו על השירות ויצטרפו אלינו בביטוח הלאומי בסיוע לגיל השלישי".
איציק מתנדב שמגיע 3 פעמים בשבוע בשבע השנים האחרונות לסניף ירושלים בביטוח הלאומי כדי לעזור לקשישים במחלקת "ייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו" בביטוח הלאומי שכל מטרתו ועיסוקו הוא לסייע לגיל השלישי ומשפחתם, להתמודד בהצלחה עם מגוון האתגרים הניצבים בפניהם, בשלב זה של חייהם.

מרכזי השירות ממוקמים ברחבי סניפי הביטוח הלאומי בכל הארץ, המעמידים לרשות האזרחים גמלאים מתנדבים, שהוכשרו בקורסים מקצועיים ומעניקים: ייעוץ אישי, סיוע במיצוי זכויות, ביקורי בית חברתיים, סדנאות והכשרות, סיוע במילוי טפסים, מתן עזרה בתרגום והסברה בשפות השונות, כמו כן גם מעניקים תמיכה רגשית להם ולבני משפחותיהם ועוד.
במסגרת תפקידו, בין היתר, איציק גם אחראי על המענה הטלפוני של שיחות נתב בייעוץ האזרח לקשיש ומשפחתו בביטוח הלאומי. לאחרונה קשישה בת 81 השאירה הודעה במוקד, ואיציק שאחראי על המענה שמע את ההודעה וחזר אליה מיידית "התקשרתי אליה והיא טענה שהיא לא מקבלת קצבאות כלל. אמרתי לה ישר, למה? האם הגשת פעם בקשה? והיא המשיכה להסביר שמעולם לא דרשה את זכויותיה כי היו לה הכנסות, והסתדרה עם הכסף שהיה". אבל עכשיו, היא תיארה, כי מצב ההכנסות שלה ירדו והיא צריכה את העזרה מהביטוח הלאומי.
"באמת הסתכלתי במערכת וראיתי שמגיל 62 (גיל הפרישה לנשים) היא לא קיבלה קצבת אזרח ותיק וגם לא קצבת שאירים, למרות שהייתה אלמנה והייתה זכאית לקצבאות . מצאתי את הפרטים והעברתי למנהלת שלי באגף. התקשרתי אליה ועזרתי לה בטלפון למלא את הטפסים, להסביר לה על כל שאלה, ומה היא עוד צריכה לצרף לבקשה".
עוד אמר: "קבעתי לעצמי תזכורת להתקשר אליה כל שבוע, שתדע שאני עם 'היד על הדופק' ומלווה אותה בכל רגע בתהליך. אני זוכר את היום שנכנסתי למערכת בביטוח הלאומי וראיתי שאושרה קצבת שאירים ואזרח הוותיק והיא תקבל סכום של 113,376 שקלים. לאחר שחשבונה זוכה, התקשרתי אליה ועדכנתי אותה והיא כל כך שמחה והודתה לי מאוד– לא אשכח זאת לעולם!".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צדיק!
    שרית 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקב"ה יחזיר לך ולבני משפחתך בשמחות על כל הדברים הטובים שעשית ושעוד תעשה. אמן!
    סגור
  • 4.
    אר. סיני. מספר. 3 משפחה. גותה (ל"ת)
    ישראל. בנישו. 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איציק כרמי
    שלומי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איציק היקר היום אתה עוזר לקשישים אך גם כשהיית בשירות היית בתפקיד הכספים ולא נשכח את הרגישות שלך גם כלפי עובדי הקבלן שבכל פעם הקדמת תשלומי ספקים כדי שנוכל להעביר לעובדים את משכורתם אתה אדם משכמך ומעלה , מאחל לך המון המון בריאות.
    סגור
  • 2.
    אחד מלמד וו צדיקים
    אזרחית מן השורה 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המדינה מתנהלת בזכות אנשים צדיקים כאלו. כל הכבוד!!!
    סגור
  • 1.
    יישר כח
    אלי חיים 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל הכבוד טוב שיש מתנדבים כאלה
    סגור
  • אייך מגעים אליו
    שרון 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    0529502099
    סגור