קריירה ולימודים

דיסני בצרות: לראשונה מזה 40 שנה, אלפי עובדים מאיימים לשבות

מתחמי הקניות, פארקי השעשועים ובתי המלון הפכו למרכיב מרכזי במקורות ההכנסה של וולט דיסני. לאחר שעובדי החברה בקליפורניה אשר מונים 14 אלף איש, הפגינו בגין שיטות עבודה לא הוגנות, כעת לראשונה מזה 40 שנה, הם עומדים לפתוח בשביתה
מערכת ice |  1
עובדי דיסני מפגינים (צילום צילום מסך טוויטר)
מלבד אולפני הטלוויזיה והקולנוע שלהם, וולט דיסני מחזיקה בבעלותה גם פארקים ואתרי נופש אשר ממוקדמים ברחבי העולם ואהובים במיוחד על הקהל. בזמן האחרון התקיימו שורה של הפגנות שקיימו עובדי החברה בפארקים ואתרי הנופש בדרום הקליפורניה, אשר מחו על תנאי העסקתם ועוד שורה של אישומים.
אתמול (שישי), התקיימה הצבעה בקרב ארבעה איגודים המייצגים כ-14 אלף מעובדי דיסני באזור, אושר ברוב גדול ההחלטה לפתוח בשביתה בגין שיטות משא ומתן לא הוגנות בעת דיונים על חוזי העסקה. 
שני הצדדים צפויים להיפגש על מנת לדון בעניין לכן, משמעות ההחלטה שהתקבלה אתמול איננה אומרת שבהכרח תיפתח שביתה בקרוב שביתה בפארקים, במתחמי הקמעונאות ובתי המלון של דיסני. אך, אם בכל זאת תתקיים שביתה, זו תהיה הפעם הראשונה מזה 40 שנה שדבר כזה מתרחש בדיסני.
 
האיגודים טוענים לקשיים כלכליים של העובדים, הכוללים היעדר ביטחון תזונתי וקושי לעמוד בשכר הדירה. על פי האיגודים, לאחר ספירת הקולות עלה ש-99% מהמצביעים הצביעו בעד שביתה.דוברת הדיסנילנד ריזורט, ג'סיקה גוד, אמרה שיציאה לשביתה בעיצומו של משא ומתן "אינה דבר לא מקובל", ושהדיונים יימשכו בימים שני ושלישי. 
העובדים שבמרכז הסוגייה כוללים משגיחים, מפעילי מתקנים, יצרני ממתקים וזבנים שעובדים באתרי החברה. ארגוני העובדים, פתחו בסוף חודש אפריל במשא ומתן מול החברה וב-10 ביוני, הודיעו שהגישו נגדה תביעה בשל שיטות עבודה לא הוגנות, שנבדקת על ידי דירקטוריון יחסי העבודה הלאומי - סוכנות פדרלית עצמאית שמפקחת על יחסי עבודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    המצליף 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעשו על זה סרט,הם הרי אלופים באליפות את המציאות פרוגרסיבים מס ריחים
    סגור