קריירה ולימודים

כ-720 אלף דולר בחודש: הזמרת חושפת את השכר המטורף שלה

 בראיון נדיר ופתוח, חשפה סויאון, זמרת וראפרית מההרכב המצליח (G)I-DLE, תובנות מרתקות על המצב הפיננסי של אמני הקיי-פופ. בתוכנית היוטיוב "Country Kitchen Dream", שיתפה סויאון כי בחודש מוצלח במיוחד, הכנסותיה יכולות להגיע לסכום מדהים של כ-720 אלף דולר
מערכת ice | 
שירותי מוזיקה (צילום freepik, פלאש 90, unsplash)
תעשיית הפופ הקוריאני, המוכרת בשם "קיי-פופ", היא תופעה תרבותית וכלכלית עולמית שצמחה בעשורים האחרונים לממדים אדירים. הצלחתה הכבירה של התעשייה הזו הביאה לקוריאה הדרומית הכנסות של מיליארדי דולרים, והפכה את המדינה למעצמת תרבות פופולרית. אולם, מאחורי הנצנוץ והזוהר של הכוכבים הגדולים מסתתרת מציאות כלכלית מורכבת ומפתיעה.
לאחרונה, בראיון נדיר ופתוח, חשפה סויאון, זמרת וראפרית מההרכב המצליח (G)I-DLE, תובנות מרתקות על המצב הפיננסי של אמני הקיי-פופ. בתוכנית היוטיוב "Country Kitchen Dream", שיתפה סויאון כי בחודש מוצלח במיוחד, הכנסותיה יכולות להגיע לסכום מדהים של כ-720 אלף דולר. עם זאת, היא הדגישה את התנודתיות הקיצונית בהכנסות, כאשר בחודשים פחות מוצלחים, ההכנסה יכולה לצנוח לסכומים זניחים של 100 דולר בלבד.

הגילוי המפתיע הזה מעלה שאלות רבות על מבנה התעשייה ואופן חלוקת הרווחים בין האמנים, חברות הניהול והמפיקים. בעוד שלהקות ענק כמו BTS מדווחות על הכנסות שנתיות של 60-70 מיליון דולר, הפער בין "חודשים טובים" ל"חודשים גרועים" אצל אמנים אחרים מצביע על חוסר יציבות משמעותי בקריירה של כוכבי קיי-פופ.
מומחים בתחום מציינים כי ההכנסות הגבוהות בחודשים טובים נובעות לא רק ממכירות אלבומים והופעות, אלא גם מחוזי פרסום, הופעות בתוכניות טלוויזיה, ומיזמים עסקיים נוספים. עם זאת, העלויות הגבוהות של הפקת מופעים, צילומי קליפים, ותחזוקת התדמית הציבורית, יחד עם החלק שלוקחות חברות הניהול, משאירות לעתים את האמנים עם רווח נמוך יחסית.
הגילוי של סויאון מעורר דיון נרחב בקהילת המעריצים ובתעשייה כולה. רבים תוהים האם המודל העסקי הנוכחי של תעשיית הקיי-פופ בר-קיימא לטווח ארוך, ומה ניתן לעשות כדי להבטיח יציבות כלכלית גדולה יותר לאמנים.
בעוד שהתעשייה ממשיכה לצמוח ולהתפתח, נראה כי יש צורך בשקיפות רבה יותר ובדיון ציבורי על התנאים הכלכליים של האמנים. הגילויים האחרונים מדגישים את הפער בין התדמית הזוהרת של כוכבי הקיי-פופ לבין המציאות הכלכלית המורכבת שלהם, ומעלים שאלות חשובות על עתיד התעשייה ורווחת האמנים בה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה