קריירה ולימודים

שדולת הנשים: "מדיניות הממשלה חוסמת שוויון בתפקידים בכירים ומשפיעים"

במהלך הדיון שהתקיים אתמול בעתירה שהוגשה בשיתוף נעמ"ת ופורום דבורה, מתחו שופטי העליון ביקורת חריפה על המדינה. בית המשפט העיר עוד, כי לנוכח המציאות העגומה כיום בייצוג נשים, קיים חשש כי גם בעוד 10 שנים המצב לא ישתנה, וישכפל עצמו. המשנה למנכ"לית השדולה: "תיקון העוול יחזק את הביטחון הלאומי"
מערכת ice | 
יום האישה (צילום freepik)
במהלך הדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בבג"צ בעתירה שהגישו שדולת הנשים, נעמ"ת ופורום דבורה, בה יוצגו ע"י עורכי הדין חגי קלעי, חיה ארז וגלי זינגר, מתחו שופטי העליון ביקורת חריפה על המדינה, בטענה שזו לא מקיימת את דרישות החוק ולא ממנה נשים לתפקידים בכירים, מנכ"לי משרדי ממשלה ומאות משרות אמון, בשירות הציבורי.
בית המשפט העיר עוד, כי לנוכח המציאות העגומה כיום בייצוג נשים, קיים חשש כי גם בעוד 10 שנים המצב לא ישתנה, וישכפל עצמו. השופטים ציינו כי המדינה בהתנהלותה מקדשת את תקרת הזכוכית במשרות הבכירות ואף תהו האם היו נשים שותפות להחלטה שלפיה די במנגנונים הקיימים למלא את דרישות החוק.
במהלך הדיון נדרשה המדינה להציע מנגנונים יעילים שיביאו לשינוי המצב הקיים של מיעוט ואף אפס נשים במשרות הבכירות בפרט, ובמשרות האמון בכלל. בית המשפט הורה למדינה להגיש הודעה עד ל-5 באוגוסט.
מטעם מובילות העתירה, המשנה למנכ"לית שדולת הנשים ומנהלת המחלקה המשפטית עו"ד גלי זינגר, עו"ד גלי עציון, מנהלת מח' ייעוץ וחקיקה בנעמת ויו"ר ועד המנהל של פורום דבורה אל"ם (במיל') מאיה הלר נמסר: "אנו מברכות על החלטת השופטים להחזיר את האחריות למדינה למימוש חובת הייצוג ההולם הקבועה בחוק עצמו.
"מדיניות הדרת הנשים המונהגת על ידי הממשלה מהקמתה, הינה חמורה וחוסמת נשים מתפקידים בכירים ומשפיעים. השופטים מתחו ביקורת חריפה על הממשלה בדיון, שהרי ללא פעולה אקטיבית, המדינה מקדשת את תקרות הזכוכיות במשרות הבכירות בשירות המדינה. 
"היעדר נשים במוקדי קבלת ההחלטות, בקבינטים ושולחן הממשלה, פוגע בכל אזרחי ואזרחיות המדינה - מאחר וקולותיהן וצרכיהן של נשים לא מובאים בחשבון, בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת מלחמה. תיקון עוול זה, שפוגע בחיינו ובעתידנו, יגביר את השפעתן של נשים ויחזק את הביטחון האישי והלאומי של כולנו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה