קריירה ולימודים

מענקים ב-15 אלף שקל יחולקו: גם אתם זכאים?

בחסות בית הנשיא והחברה למתנ"סים, בני נוער מרחבי הארץ יזכו למענקים לקידום יוזמות לחיבור בין קבוצות חברתיות שונות. החברה תשקיע 200 אלף שקל, כאשר כל מיזם יקבל מימון של עד 15 אלף. עדיה ליבוביץ, יועצת בכירה לנשיא המדינה: "דור הטיקטוק התגלה כדור מובחר, שברגע האמת אוזר אומץ ונותן מעצמו בכל דרך אפשרית"
מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock)
לאחר שמאות בני נוער לקחו חלק בפרויקט "יוזמות נוער" של החברה למתנ״סים בשיתוף מינהל חברה ונוער במשרד החינוך ומועצת ארגוני הנוער, 11 מיזמים לקידום חיבוריות ושיתופי פעולה בין בנות ובני נוער מקבוצות חברתיות שונות בחברה הישראלית, בהובלת בני נוער, יזכו למימון על מנת להוציאן לפועל.
הפרויקט מתקיים במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי של בית הנשיא עם החברה למתנ״סים, "מחליפים מילה בקהילה" מבית "מחליפים מילה – יוזמת הנשיא למחר ישראלי משותף", העוסקת בהפחתת הקיטוב, הגברת הלכידות והחוסן החברתי, קידום יכולתה של החברה הישראלית לקיים מחלוקות באופן מיטבי, מכבד ובונה והעמקת תחושת הערבות ההדדית והשותפות בין הקהילות והמגזרים השונים ובינם לבין המדינה ומוסדותיה.

צוות בית הנשיא ורכזי נוער של החברה למתנ"סים (צילום: יח"צ)
ההשקעה במיזם 'יוזמות נוער' היא בהיקף של 200,000 שקל, כשכל מיזם יקבל מימון של עד 15,000 שקל. בנוסף למימון, יקבלו בני ובנות הנוער המובילים את המיזמים הכשרה מעשית שפותחה על ידי החברה למתנ״סים בשיתוף עם מועצת ארגוני הנוער, המעניקה כלים פרקטיים לניהול שיח קשוב ומכיל גם כשיש אי הסכמות מהותיות. 11 היוזמות שיזכו למימון נבחרו לאחר תהליך מיון מעמיק, מבין 34 יוזמות שהוגשו לקול הקורא שפרסמה החברה למתנ״סים, תוך מתן ייצוג לאזורים גיאוגרפיים שונים ומגוון אוכלוסיות בחברה הישראלית. היוזמות מתוכננות לצאת לפועל עד סוף 2024.
היוזמות שנבחרו מציעות למעשה שימוש במוזיקה, אומנות, אוכל ועוד כבסיס ליצירת מפגש מקרב ומלמד בין בני נוער מקבוצות תרבותיות שונות, באזורים שונים ברחבי הארץ, באופן שמגשר על שסעים שונים ומגוונים בחברה הישראלית, כגון חיבורים בין נוער דתי וחילוני, יהודי וערבי, ועוד.
 

עדיה ליבוביץ, יועצת בכירה לנשיא ומהצוות המוביל את מיזם "מחליפים מילה": "אחד השיעורים החשובים מהמלחמה הזו, שבניגוד למה שחשבנו, כל מה שהושקע בדור הצעיר, כל המחשבה, התכנון, האהבה והמאמצים - לא היו לשווא. דור "הטיק טוק" התגלה כדור מובחר, שברגע האמת אוזר אומץ ונותן מעצמו בכל דרך אפשרית. יוזמת 'מחליפים מילה' מבטאת בין השאר את האמונה החזקה של הנשיא ורעייתו בבני נוער כחלק חשוב בעיצוב עתידה של החברה הישראלית".  
רן יול, מנהל המיזם מטעם החברה למתנ"סים: "בני הנוער מייצגים את המרקם החברתי המגוון והיפה של החברה הישראלית והם אלו שיעצבו אותה בעתיד, וההשקעה בהם היא הדבר הנכון ביותר לעשות. החברה למתנ"סים פועלת בקהילות שונות ברחבי הארץ ובני הנוער מהווים נדבך חשוב בבנייתן. יחד עם בית הנשיא אנו ממשיכים לפעול מתוך אסטרטגיה לשנות את השיח ולתרום להפחתת הקיטוב, לקידום חיבוריות בין קהילות ולחיזוק החוסן החברתי ואין לי ספק כי היוזמה הנוכחית תאפשר לכולנו עתיד טוב יותר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה