קריירה ולימודים

עובדי רשות המסים יוצאים למלחמה: הסכם השכר החדש מעורר כעס

כעס בשורות רשות המסים, העובדים לא מרוצים מההסכם הקיבוצי החדש: "לא רק המפקחים ראויים לתוספת שכר!"
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
עובדי רשות המסים נחלקו לשניים לאחר שהתגלה כי הנהלת הרשות ונציגי הסתדרות העובדים הסכימו על תוספת שכר של כ-2,000 שקל לכשליש מכלל העובדים - מפקחים, רכזים ומבקרי חשבונות.
על פי פרסום של גלובס, התוספת החדשה, שאמורה לקבל את אישור שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הציתה זעם בקרב שאר העובדים שלא יהיו זכאים לה ובכך יוצרת מעמדות בתוך הגוף שאמון על מאות מיליארדי שקלים. 

במהירות הבזק נפתחה קבוצת וואטסאפ תחת הכותרת "עושים שינוי גם ללא מפקחים" שאליה הצטרפו מאות עובדי רשות המסים הזועמים. במקביל, במשרדי הרשות ברחבי הארץ נתלו שלטים קוראים להצטרף ל"קבוצת המאבק" ודורשים "הסכם שכר לכולם ולא רק לשליש מעובדי הרשות".
"מספיק לחוסר השוויוניות שהם חותרים אליה", כתבה אחת העובדות המתמרדות, "ברגע שההסכם ייצא לפועל, כולנו נוכל רק לחלום על עלייה בשכר". עובד נוסף הוסיף: "המפקחים מאיימים לעזוב ולכן דואגים להם, אבל ללא עובדי המינהל הם לא יוכלו לעבוד".
לא מדובר במחלוקת של מה בכך. הנהלת הרשות ממהרת להסכים להעלאת שכר לעובדי השורה המקצועיים במטרה לעצור את הנטישה ההמונית שלהם בשנים האחרונות. אך המרד הפנימי מאיים להפוך את הניצחון לתבוסה ולהחריף את המצוקה שממנה סובלת הרשות.
בהנהלה מסבירים כי זהו רק השלב הראשון וכי בכוונתם להמשיך בתהליך ולשפר את תנאיהם של כלל עובדי הרשות. אך הסבלנות של העובדים אזלה. האם המרידה תפורר את החזית המלוכדת? ומי יצליח לרסן את המתיחות הגוברת בשורות רשות המסים?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה