קריירה ולימודים

אברי גלעד עצבני: "מבטים רחמניים וחשבון בנק ריק"

בטורו השבועי כתב גלעד: "ותימלא הארץ שכול. כל יום מותר לפרסום. כשמגיעה ידיעה כזאת אני נדרך, מה היקף מעגל הנפגעים? רק הורים? אחים? ילדים? ולא שמותר לדרג, אבל יתומים זה הכי גרוע. למה ? כי הם ישאו את הכאב במשך הזמן הארוך ביותר, האובדן ישפיע על חייהם באופן העמוק ביותר, והתגמולים מהמדינה הם המעליבים ביותר"
מערכת ice | 
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
החוק המכונה "חוק עמית בונצל ז"ל" עבר השבוע בטרומית בכנסת. החוק הזה מכפיל את התשלום להורים השכולים, נותן משהו לאחים ולאחיות, אבל על פי אברי גלעד, פשוט 'יורק' בפרצוף של היתומים. אחרי גיל 21 אלו לא מקבלים כלום, למרות שאת השפעת היעדרו של אבא בחייהם הם ירגישו עוד שנים ארוכות, אל תוך שנות הארבעים שלהם
בטורו בישראל היום כתב גלעד: "ותימלא הארץ שכול. כל יום מותר לפרסום. כשמגיעה ידיעה כזאת אני נדרך, מה היקף מעגל הנפגעים? רק הורים? אחים? ילדים? ולא שמותר לדרג, אבל יתומים זה הכי גרוע. למה ? כי הם ישאו את הכאב במשך הזמן הארוך ביותר, האובדן ישפיע על חייהם באופן העמוק ביותר, והתגמולים מהמדינה הם המעליבים ביותר".

הוא הסביר בפייסבוק שלו: "כמו כל מה שהממשלה העקומה הזאת עושה, גם חוק בונצל עקום. לא ניכנס לשאלה למה, גם פה התשובה לא נעימה. אבל לא יכול להיות שהורים שכולים שלא היו סמוכים על שולחנו של הנופל יקבלו ח"י אלפי שקלים לחודש לכל החיים, ויתומים יקבלו מבטים רחמניים וחשבון בנק ריק. איזה אבא אחראי יצא כך למלחמה ? לא אני".
הצעת החוק נועדה לתקן עוול היסטורי שנגרם ליתומים ואחים שכולים. החוק היום רואה את היתומים והאחים רק כסמוכים על שולחן הוריהם, אך מגיל מסוים הם אינם זכאים לכל סיוע. לצד ההורים והאלמנה, גם חייהם של היתומים והאחים השכולים נפגעים והם מתקשים לחזור לחיי שגרה. ההבנה כי גם האחים והיתומים ממשיכים לחיות בצל השכול והדבר פוגע בשגרת חייהם, מחייבת להמשיך ולהעניק להם את התגמול גם בחייהם הבוגרים כדי לסייע להם בקיום שגרת חיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה