bdi spot

זינוק במדד הסיכון העסקי של CofaceBDi מתחילת השנה

מה הם סיכויים של החברות והעסקים להצליח ואילו עסקים יהיו בקשיים - כל הנתונים על מצב החברות והמשק בישראל 
בשיתוף CofaceBdi | 
הצלחה וכישלון של חברות (צילום shutterstock, pngwing)
המדד הסיכון העסקי של CofaceBDi נע בין 1 ל- 10, ככל שהציון גבוה יותר כך יש סיכוי הסתברותי גבוה יותר שהעסק יקרוס. בשני הרבעונים הראשונים של 2023 מדד הסיכון למשק כולו זינק: ברבעון האחרון של 2022 הסתכם מדד הסיכון ב- 6.10, ואילו בסוף הרבעון השני של 2023 הוא הגיע ל- 6.44.
מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מבנה הון והתחייבויות, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.
כמו כן, כדי לתת את הציון נבחנים אינדיקטורים שליליים כמו צ'קים חוזרים, מעבר בין ספקים בגלל חובות מצטברים, תביעות ובעיות בגיוס אשראי מינוף. אנחנו רואים עלייה של עד 70% במספר האינדיקטורים השליליים לגבי חברות במשק.

השלכות אי הוודאות וההאטה במשק משתקפות במדד הסיכון העסקי של CofaceBDi המציג הרעה משמעותית בחצי השנה האחרונה. סביבת הריבית הגבוהה לצד עליות המחירים מביאות לירידה בצריכה ולעלייה בהחזרי ההלוואות, וגורמות לעלייה בסיכון של עסקים רבים להגיע לכשל עסקי. במיוחד אמורים הדברים בנוגע לעסקים קטנים ועסקים מענפים המשווקים מוצרי מותרות ומוצרים משלימים כגון חנויות מוצרי טבע.
כל הסימנים מראים שמגמת הקריסה של עסקים תלך ותחריף. השלב הראשון הוא להיקלע לקשיים והשלב השני הוא קריסה. אנחנו רואים יותר ויותר עסקים שכבר נקלעו לקשיים, אבל עדיין לא קרסו. בהתאם, יש מספר גדול יותר של חברות הנמצאות בסיכון שמעיד על קשיים. הדירוג שלנו מבטא את ההסתברות של חברה לקרוס, כך שסטטיסטית אנחנו צפויים לראות קריסות נוספות. הירידה בכוח הקנייה של הציבור, הנובעת מהריבית העולה ומהחזרי המשכנתא וההלוואות שעולים, משפיעה על כל הפעילות הכלכלית במשק.
להלן נתוני הסיכון בענפים מסוכנים במשק:
 
להלן נתוני הסיכון בענפים שהציגו הרעה משמעותית בחצי השנה האחרונה:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה