רכב

מהפכה בכבישים בישראל: זה מה שירוויחו עשרות אלפי נהגים

בתמיכת משרד האנרגיה והתשתיות: 707 עמדות טעינה אולטרה מהירות ומהירות (DC) יוקמו בצירי תנועה ובמקומות מרכזיים בפריסה ארצית 

מערכת ice |  5
פריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל (צילום freepik, unsplash)
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות אישר היום את הזוכים במכרז להקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות לכלי רכבים חשמליים. המשרד יקצה כ-27.5 מיליון שקלים ל-52 יזמים ברחבי הארץ.
350 עמדות טעינה אולטרה מהירות ו-357 עמדות טעינה מהירות (DC) לכלי רכב חשמליים יוקמו בקרוב בכל רחבי הארץ, זאת כחלק מפעילות משרד האנרגיה והתשתיות לפריסה רחבה של עמדות טעינה בישראל. מהלך זה הוא פרי של קול קורא שהוציא המשרד לתמיכה בהקמת שקעי טעינה ברחבי הארץ בו זכו 52 מציעים שונים, שיקימו את העמדות תוך 24 חודשים.

המציעים שזכו במכרז יתחלקו בתמיכה כוללת ממשרד האנרגיה והתשתיות של כ-27.5 מיליון שקל, כאשר המענק המרבי לעמדת טעינה אולטרה מהירה הוא עד 100,000 שקל ולעמדת טעינה מהירה (DC)  הוא עד 60,000 שקל, או עד 50% מעלות ההקמה של עמדות אלה. בעמדת טעינה אולטרה מהירה, טעינה של כ-10 דקות תאפשר לנסוע כ-150-200 ק"מ. בעמדת טעינה מהירה (DC), טעינה של כ-30 דקות תאפשר לנסוע כ-150-200 ק"מ. זאת, כאמור, כחלק מפעילות המשרד למעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים יותר.
מהלך זה מצטרף לפעילות הענפה של משרד האנרגיה והתשתיות לפריסת עמדות טעינה בכל רחבי הארץ, כאשר כיום ישנן בישראל למעלה מ-4,000 עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן כ-3,400 איטיות ומעל ל-600 מהירות. המשרד תמך בהקמתן בסכום של כ-70 מיליון שקל, ובשנה הקרובה צפויה תמיכה נוספת בהיקף של עשרות מיליוני שקל. כזכור, בחודש ספטמבר השנה פירסם המשרד תחזית הצופה כי בשנת 2030, התחבורה החשמלית בישראל צפויה לצרוך כ-6% מהביקוש לחשמל במשק, כאשר מספר כלי הרכב החשמליים על הכביש צפוי לעמוד בשנה זו על כ-1.3 מיליון כלי רכב.
משרד האנרגיה והתשתיות פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להקמת התשתית הנדרשת. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אנרגיה נקייה ? לא ממש
    יוסי א 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעינת רכב חשמלי דורשת חשמל, החשמל עדיין מיוצר משריפת סולר, פחם או גז לפיכך פליטת המזהמים נפלטת באותו האזור רק במרוכז מארובות תחנות הכוח, אבל היות ורכב חשמלי כבד יותר, לדעתי כך צריך באופן טבעי יותר אנרגיה יחסית כדי לנוע לפיכך זיהום האוויר מפליטות לא קטן עקב כך, יתכן אף להיפך...
    סגור
  • 4.
    רכב חשמלי
    דוד 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לקנות שום רכב סיני. מה הלחץ? חכו לדגמים אירופאיים או אם כבר קונים יש מבחר מצומצם אבל בבקשה לא סיני. מי יודע אם האנטישמים האלו יתנו לכם שירות בשנה הבאה.
    סגור
  • 3.
    עמדות טעינה
    אחד שנימאס לו 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמדה מהירה ???? הרכב טעון אחרי חצי שעה בעל הרכב מגיע אחרי שלוש שעות נגיע הזמן שיתנו דוח למי שלא מפנה את הרכב חמש דקות אחרי סיום הטעינה
    סגור
  • 2.
    ואז יעלו את המיסוי על חשמליותב 15% (ל"ת)
    משה 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אם המחיר יישאר 2 שקל או יותר לקוו''ש - זה לא רלוונטי.
    חיים 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הטווח שזה נותן - זה פשוט קרוב למחיר של תדלוק רכב דלק.
    סגור