רכב

מהפכת EV: עד 2030 צפויים להיות כמיליון רכבים חשמליים בישראל

חבר המועצה אבי קינד, מחזיק תיק התחבורה: "אני מברך על הקידום המסיבי של פתרונות תחבורה ירוקים וסביבתיים יותר"
מערכת ice |  2
עמדת טעינה לרכב חשמלי (צילום אולפני רחובות)
לפי תחזית רשות החשמל ותחזית משרד האנרגיה, בשנת 2030 צפויים להיות כמיליון רכבים חשמליים בישראל. על מנת לאפשר כניסה של רכבים חשמליים, נדרש לייצר תשתית טעינה ציבורית מותאמת. במסגרת טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה בשבוע שעבר מוצע כי משרד האנרגיה בהסכמת אגף התקציבים יציע תכנית לפריסת עמדות במרחב הציבורי תוך שישה חודשים.
עם זאת בחלק מהרשויות המקומיות כבר נערכים להגדלת מספר עמדות הטעינה לרכבים חשמליים במרחב הציבורי. העיר רחובות ממשיכה להוביל בתחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים ובקרוב יוקמו בעיר עמדות טעינת רכב חשמלי בתוך 30 דקות. ה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות, הזרוע הביצועית של עיריית רחובות, תוביל להקמת מספר חסר תקדים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים כחלק מרשת הטעינה של חברת אפקון.
בימים אלה ה.ל.ר מקדמת את הקמתן של כ-16 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות מסוג DC  לרכבים חשמליים ברחבי העיר. חשיבותן של עמדות אלו טמונה ביעילותן עבור התושבים: בטעינה אולטרה מהירה, לרוב סוללת רכב תיטען במלואה תוך כ-20-30 דק' לעומת 3-10 שעות בטעינה איטית. זאת בנוסף להקמת של  24 עמדות טעינה איטית נוספות, מסוג AC, לרכבים חשמליים ברחבי העיר, לאחר שבחודש יולי האחרון זכתה ה.ל.ר במענק נוסף של עשרות אלפי שקלים ממשרד האנרגיה.  עמדות טעינה אלו יתווספו ל- 12 עמדות הקיימות בגן המייסדים, רחוב דוד רמז, היכל התרבות, פקריס 3, פארק הורוביץ ופארק המדע.
מיקומי העמדות נבחרו בקפידה תוך חשיבה אסטרטגית ביחס לכל מיקום כך שהתושבים ייהנו מנוחות מקסימלית ופתרונות זמינים ומהירים כאחד. הרעיון הוא לתת מענה ל"טעינת יעד" סביב בנייני מגורים ומשרדים שבהם התשתית עשויה שלא לאפשר הקמת עמדת טעינה ביתית וכן מענה ל"טעינת דרך" שבה הטעינה מהירה יותר ויכולה להיעשות בעצירה בדרך ליעד. מטרתן של כלל העמדות הינה לעודד שימוש ברכב חשמלי ולייצר מענה וודאי עבור תושבי העיר ומבקריה אשר מבצעים שימוש ברכב חשמלי או מבקשים לעבור לשימוש ברכב חשמלי ואין ברשותם עמדת טעינה זמינה.
רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "עיריית רחובות, באמצעות הלר, מקדמת כל העת פתרונות תחבורה שהם גם חדשניים וגם שומרים על הסביבה. הרבה יותר קל להחזיק רכב חשמלי בעיר רחובות, הטיפול בתחום מצטרף להחלפת נורות הרחוב נורות לד, לפרויקט פאנלים סולאריים, לפרוייקט הנסיעה השיתופית לפארק המדע ולעוד פרויקטים כלכליים וחדשניים בעיר-  שמטרתם לחסוך באנרגיה ולשמור על הסביבה".
"לפי ההערכות, עד 2025 מעל 30% מהרכבים החדשים יהיו חשמליים", אומר עו"ד אלעד שגיא, סמנכ"ל פיתוח בה.ל.ר. "לפיכך, עיריית רחובות נערכת מבעוד מועד לקליטה של רכבים חשמליים בעיר ע"י מתן מענה רחב לטעינה חשמלית נוחה ברחבי העיר, ואף מעודדת מעבר לשימוש ברכבים חשמליים אשר מסייעים בשמירה על הסביבה. פתרון זה, כחלק מסל הפתרונות התחבורתיים שמקדמת עיריית רחובות באמצעות ה.ל.ר מעניק מענה מהותי למאבק במשבר האקלים בשל חשיבותו הסביבתית".
את עמדות הטעינה תקים ותתפעל חברת 'אפקון תחבורה חשמלית מבית אפקון החזקות' אשר זכתה במכרז להקמת העמדות עוד בשנת 2020. 'אפקון' הינה החברה המרכזית והמובילה בישראל בתחום טעינת הרכבים החשמליים. רשת הטעינה הציבורית של אפקון היא הגדולה בישראל ומונה מאות עמדות בפריסה ארצית והחברה הקימה ומתפעלת עשרות אלפי עמדות פרטיות ברחבי הארץ. בזכות שיתוף הפעולה הפורה בין אפקון לה.ל.ר, העיר רחובות זוכה להיות בין הערים המובילות בתחום.
חבר המועצה אבי קינד, מחזיק תיק התחבורה: "אני מברך על הקידום המסיבי של פתרונות תחבורה ירוקים וסביבתיים יותר. תושבי רחובות ייהנו משפע של עמדות טעינה במרחב הציבורי עם סיום השלב הנוכחי של פרוייקט עמדות הטעינה, יהיו בעיר 52 עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים- מספר חסר תקדים!".
ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני: "אגף התנועה מחויב לספק לתושבי העיר כל שירות אשר יקדם את התחבורה בעיר, ואת הצרכים של תושבי העיר בתחום זה. עמדות הטעינה ישובצו במיקומים אשר משתלבים עם התנועה ואינם פוגעים בנהגים ומצד שני – יהיו נוחים לגישה ולשימוש ברחבי העיר".
אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית: "אפקון חרטה על דגלה להוביל את פרישת תשתיות הטעינה החשמלית בישראל, מתוך מטרה להקל על הנהגים את המעבר לרכב חשמלי ולהיות עבורם בכל תחנות היעד והדרך החשובות להם - מקרית שמונה ועד אילת. רשת הטעינה הציבורית של אפקון היא המהירה והגדולה בישראל. אנחנו גאים לקחת חלק בהתרחבות תשתיות הטעינה של עיריית רחובות שמציעה לתושביה ואורחיה פתרונות טעינה ציבורית יציבים, בפרישה חסרת תקדים, במיקומים אסטרטגיים ועם גמישות מיטבית בסוגי וקצבי הטעינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה ירוק יש בנורות לד?
    מוטי 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק משבשות את החיים!!!
    סגור
  • 1.
    עמדות טעינה
    ראובן 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדוע לא מחוקקים חוק של איסור חניה בעמדות טעינה?אם לא יחוקק חוק לא יעזור התקנה של מאות עמדות טעינה,אנשים חוצפנים סתם מחנים רכבים במקום שמיועד לטעינה בלבד.
    סגור