רכב

נהגי המוניות ישלמו ביוקר? אובר בתביעה שתוריד את המחירים

אובר תובעת את ועדת המוניות והלימוזינה של ניו יורק כדי לחסום את העלאת המחירים שגובים הנהגים בשיעור של 24% לכל מקטע בנסיעה
מערכת ice |  1
הניו יורק טיימס (צילום iStock)
אובר תובעת את העיר ניו יורק על תוכניתה להעלות את שכר המינימום לנהגי מוניות בכמעט 24% לכל 1.5 ק"מ בטענה שהעלאות הדרסטיות יפגעו בכל תעשיית שיתוף הנסיעות, כך טוענים מסמכי בית משפט חדשים.
ועדת המוניות והלימוזינות העירונית אישרה בחודש שעבר את ההעלאה הראשונה בתעריפים המדודים מאז 2012 - כולל העלאות בתעריפים לכל מייל ולדקה עבור נהגי Uber ו- Lyft Inc.

בתביעתה של בית המשפט העליון במנהטן ביום שישי, אובר טוענת שהעלייה החדשה משמעה הוצאת 21 עד 23 מיליון דולר נוספים בחודש בעונת החגים - או העלאת מחירי הנוסעים ב-10%. וזה "יפגע באופן בלתי הפיך במוניטין של אובר", טענה התביעה.
הכלל החדש ייכנס לתוקף ב-19 בדצמבר ויעלה את תעריפי 2019, ב-7.42% לדקה ו-23.93% למייל, עם נסיעה לדוגמה של 30 דקות ו-7.5 מיילים הדורשים תשלום מינימלי של 27.15 דולר. 
אובר טוענת שהעלייה היא "שרירותית וקפריזית" ו"תפגע בנוסעים, נהגים ו/או תעשיית הנסיעות בכללותה", מכיוון שככל שמחירי הנוסעים יעלו, מספר הנסיעות - ושכר הנהגים - ירדו. .כל מטרת הכלל תתערער אם הרווחים של הנהגים ירדו בסופו של דבר, טוענת התביעה.
אובר לא ערערה על אף אחת מהעליות הקודמות ו"תומכת מאוד בנהגים שיקבלו פיצוי הוגן". אבל העליות צריכות להסתמך "על נתונים ושיטות עקביות", טוענת התביעה. אובר רוצה פסיקת חירום שתעצור את כניסת הכלל לתוקף ב-19 בדצמבר, עד לתביעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ורק בארץ התעריף של המוניות נשאר אותו הדבר (ל"ת)
    יבוסי 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור