רכב

הרכבת הקלה תפעל בשבת - אבל איך בדיוק זה יקרה?

הפרטים המלאים על אופן הפעלת הקו האדום נחשפים: 6 עד 10 פעמים בשעה, עם כוח אדם מצומצם, הפעלת הקו תתאפשר גם ביום המנוחה חרף המחאות של נציגי הציבור הדתי/חרדי. אבל מה הפרט שלא מופיע בדו"ח?
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הקו האדום של הרכבת הקלה אמנם צפוי להתחיל בעיכוב מסוים, אבל הקרב על הפעלתו, שיקרה למרות התנגדות הדתיים והחרדים גם ביום שבת, רק התחיל. חברת נת"ע הגישה לשרת התחבורה מרב מיכאלי מסמך היערכות ראשוני שמדגים כיצד הקו יופעל, אבל יש כמה חורים.
בין היתר, הפעלת הקו האדום בשבתות דורשת גיוס כוח אדם נוסף ותוספת תקציבית, על כן בשלב הראשוני הקו יופעל במתכונת מצומצמת של כוח אדם. הקו לא אמור לפגוע ברגשות החרדים, בשל העובדה שהרכבת עוברת מתחת לקרקע.
על פי הדוח, תדירות הרכבות בסוף השבוע תעמוד לפי ההערכות על 6 ל-10 פעמים לשעה. הרכבת תוכל לנסוע עד יום שישי בחצות, ולא עד 16:00 כפי שתוכנן ראשית, ותפעל שוב ב-06:30 בבוקר בימי שבת. יהיה ניסיון לצמצם את כוח האדם למינימום הנדרש.
עוד נכתב בדו"ח כי תחנת קריית אריה הסמוכה לבני ברק, שנמצאת בשטח המונציפלי של העיר, לא תפעל בשבתות, שכן רוב הנוסעים שיורדים בתחנה צפויים להיות עובדים באזור התעשייה הסמוך, ולכן הנסיעה לשם בשבת מיותרת. בין השעות 06:30 ל-09:00 כמות הנוסעים בשבתות תהיה דלילה, ולכן יופעלו שש רכבות בשעה בלבד - אחת כל עשר דקות. עם זאת, לאחר 09:00 בבוקר התדירות תגבר לרכבת כל שש דקות - קרי, עשר רכבות לכל כיוון בשעה. כך, על פי ההערכות, יוכלו לנסוע מדי שעה, החל מ-09:00 בבוקר, כ-10,000 נוסעים לשני כיווני הנסיעה.
אודי קפלנסקי, סמנכ"ל הפעלה ושירות של נת"ע, כתב כי למהלך יידרש זמן להתנעה: "בהתחשב בכך שזה קו חדש אשר נמצא עדיין בשלבי הקמה, אני מעריך שהזמן שיידרש למערכת להיערך לנושא יהיה שנה אחת לפחות".
השרה מיכאלי מסרה: "משרד התחבורה נכנס להליכי תכנון מואצים לקידום התחבורה הציבורית בשבת. הרכבת כבר יצאה מהתחנה, ולאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע להשתחרר מהמצור בסופי השבוע. תמיד האמנתי כי את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל לא ניתן להגביל לא ביום ולא בשעה, ולכן בשנה האחרונה פעלתי רבות לטובת גיבוש הסכמות להפעלת התחבורה הציבורית בשבת".
עוד הוסיפה: "במדינת ישראל קיים רוב עצום המעוניין וזקוק לנסיעה באוטובוס וברכבת בשבת. לממשלת ישראל יש היום הזדמנות היסטורית לאפשר זאת ואסור לנו להחמיץ אותה. מעבר לזה שאי אפשר להמשיך למנוע ממי שזקוק לתחבורה הציבורית בשבת, זה מהלך שיקדם שוויון הזדמנויות ויוציא את מדינת ישראל מהפקק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה