רכב

אילון מאסק מסרב להיכנע: כך יילחם במחירים המזנקים

מחירי הגז והנפט עולים ולצדם גם מוצרים כמו מתכת, שמהווים חלק חשוב בייצור הטסלה. הפתרון של מאסק לבעיה? לפתוח מפעל לייצור מתכת ליתיום
מערכת ice |  4
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)
למרות שמנכ"ל חברת טסלה, אילון מאסק, עסוק בימים אלו במגוון בעיות שונות כמו תביעה מול טוויטר, יריבות עם ג'ף בזוס, וביקורת על מנגנון הנהג האוטומטי של טסלה, ניכר כעת שזה גם הזמן שבו מאסק פוצח ביוזמות חדשות עבור העסק ומסתמן כי כבר ברבעון הרביעי הקרוב תחל הקמה של מתקן לייצור ליתיום.
כידוע, לא מעט חומרי גלם מזנקים במחירם בעת זו ואחד מהם הוא מתכת מסוג ליתיום, אשר ממנו מיוצרות הסוללות עבור הרכבים החשמליים של טסלה. כמובן לא רק המחיר משפיע על ההחלטה, אלא גם צוואר הבקבוק בשרשראות האספקה, שמעכב כל התקדמות בייצור הרכב. על פי כלכליסט, המחיר לטונה של המתכת עומד כעת כל 78 אלף דולר, שמהווים עלייה של 480% במחיר משנה שעברה.
הפתרון של מאסק אם כן הוא פנייה לגורמים שונים, דוגמת מדינת טקסס ולואיזיאנה בארה"ב, על מנת לבדוק את אפשרות הקמת מתקן שיאפשר לחברה לייצר את החומר ובכך לספק לעצמו את האופציה גם לייצר את הסוללות להם היא זקוקה, ללא תלות יתרה בשוק. 
 
במידה ומדינת טקסס תיבחר למיזם זה, יהיה מדובר בחיזוק הקשר בין מאסק למדינה היות ובטקסס כבר הוקמו מתקנים של חברת ספייסX של מאסק. בכל אשר לייצור ירוק, הודגש כי המטרה שתהליך הייצור יהיה ירוק גם הוא והחומר יועבר באמצעות רכבות ומשאיות לאתרי הייצור.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הצעה לכנסת
    מישל אוחנה 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקום שר התעשייה והתשתיות ויתן לא הצעה לבנות את המפעל בארץ ... הלוואות תתעוררו... זה הנפת של העתיד .... נוכל לחיות כמו בנסיכויות
    סגור
  • 2.
    בולשיט, הוא פותח מפעל זה כי משתלם (ל"ת)
    נתי 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פרייר הוא לא
    מישל אוחנה 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור מה הוא פרייר
    סגור
  • 1.
    הפקת ליתיום
    ירון 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר להפיק ליטיום .ממוחות שמאלנים.? אלון הולך לנסות להפוך צואה לליטיום בהליך די מורכב אך ניתן לביצוע
    סגור