רכב

מהפכה בכביש: הנתיב החדש שנפתח באיילון יעשה סוף לפקקים?

נפתח נתיב רב תפוסה חדש באיילון, בין צומת חולון למחלף השלום לכיוון תל אביב. הנתיב מיועד לרכבים ובהם למעלה משלושה נוסעים ולתחבורה ציבורית

מערכת ice | 
נתיבי איילון (צילום מתוך אתר החברה)
פתיחת הנתיבים המהירים (נר"ת) נכנסה לקצב מהיר בחודשים האחרונים, הנתיב החדש שנפתח הבוקר באיילון, בין צומת חולון למחלף השלום לכיוון ת"א, מצטרף לנתיב הממוקם ממבוא איילון ועד מחלף השלום שנפתח בשבוע שעבר.
הגודש בכבישים הוא תופעה שרבים מהנהגים על הכביש מכירים והמדינה סובלת ממנה שנים, נראה אף שהמצב כל הזמן מחמיר, למרות פתרונות מגוונים שסיפק משרד התחבורה במהלך השנים. אחד הפתרונות החדשים יחסית והמבורכים הוא פתיחת נתיבי תחבורה משותפת, נר"ת (נתיב רב תפוסה). הפתרון שמדרבן אנשים לנסוע יחד חוסך לא רק זמן ועצבים על הכביש אלא כסף - חסכון דלק.
מה שמפתיע הוא שפתיחת הנתיב החדש קרתה כשנתיים לפני הזמן המתוכנן. לרוב בכל הנוגע לעבודות כבישים, כלל האצבע שהעבודה מסתיימת באיחור.
הנתיבים רבי התפוסה יתפרסו על פני 120 קילומטרים כחלק מ"תוכנית המיליון" של משרד התחבורה שאושרה לפני חודשיים במליאת הכנסת בפה אחד. הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2025.
הבעיה בנתיבי התחבורה השיתופית היא האכיפה, המוטלת כרגע בעיקר על יחידת האופנוענים של המשטרה. הסיבה לכך – הטכנולוגיה לספירת הנוסעים ברכב לא קיימת עדיין.
לדעת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הנתיבים המהירים הם הדרך הטובה ביותר לעקוף את הפקקים ולחסוך בזמן הנסיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה