רכב

המתחרה של טסלה בריקול לכל הרכבים שייצרה אי פעם

לוסיד מוטורס מתכוונת לקרוא לכל מי שקנה ממנה רכב להגיע איתו בדחיפות למרכז שירות כדי לתקן תקלה שגורמת לסכנה חמורה לתאונות דרכים

יאיר מור | 
רכב היוקרה החשמלי Lucid Air (צילום יח"צ)
יצרנית מכוניות היוקרה החשמליות Lucid Motors החלה בשבוע האחרון בביצוע "ריקול" לרכבים מתוצרתה, כך לפי פרסום באתר המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים שדווח על ידי אתר המעריצים Lucid Insider.
לפי המנהל, הסיבה לריקול היא בעיה באופן הקשירה של הכבלים המחברים את מסך הרכב למערכת. הבעיה הזו עלולה לגרום לכבלים להתרופף ולהתנתק, מה שישבית את המסך – ומכיוון שברכבים אלה המסך הוא הדבר היחיד שמציג את המהירות, טווח הנסיעה הנותר והאזהרות השונות בנוגע לתקלות ובעיות, ניתוק שלו הוא סכנה ממשית שהופכת את הרכבים לאסורים לנהיגה.
הפרט המפתיע ביותר הוא התחולה של הריקול: לפי המסמך שפורסם, הריקול נוגע ל-1,117 רכבים מדגמי Air 2022 של החברה. לכאורה, מדובר במספר לא מאוד גדול – אך במקרה הזה, מדובר על כל המכוניות שיצאו אי פעם מפס הייצור של החברה; למרת שנוסדה ב-2007, רק באוקטובר 2021 החלה החברה בייצור ומסירה של רכבים, ונכון לסוף פברואר היא הודתה כי מסרה רק 400 מכוניות, וצפתה למסור עד סוף 2022 רק 12,000 רכבים – כלומר, לכל היותר כ-1,000 רכבים בחודש, כאשר לפי הערכות עד כה נמסרו בפועל פחות מ-1,000, למרות ש-25,000 איש כבר הזמינו את הדגם הזה, שהמחיר ההתחלתי שלו היה כ-77,000 דולר בשנה שעברה, ועלה בתחילת השנה הנוכחית ל-87,000 דולר. הגרסאות היקרות יותר מגיעות למחירים של מעל 150,000 דולר.
למרות מספר המכוניות הקטן שייצרה, לוסיד היא יצרנית הרכב החשמלי (כלומר: חברה שמיומה הראשון עסקה ברכבים חשמליים בלבד, ומעולם לא ייצרה רכב המבוסס על מנוע בעירה) השנייה במונחי שווי שוק – אם כי מדובר במקום שני בהפרש עצום מטסלה: שווי השוק של החברה של אילון מאסק הוא כ-700 מיליארד דולר והיא נמצאת במקום הראשון בקרב כלל יצרניות הרכב, בעוד לוסיד נמצאת במקום ה-16 בלבד עם שווי של כ-28 מיליארד דולר בלבד (הנתונים בפסקה זו נכונים לאתמול).
החברה מתכננת לשלוח מכתבים רשמיים לבעלי המכוניות ב-20 ביוני, אך כמה מהם כבר קיבלו ממנה מיילים עם בקשה להגיע למרכזי שירות לטיפול בתקלה. בדיקה לאיתור התקלה לוקחת כחצי שעה, ותיקון שלה דורש העברה של הרכב למרכז שירות של החברה ו-8 שעות עבודה. בינתיים, לפי דיווחים, במפעל של לוסיד כבר נעצרה העבודה למשך זמן מה כדי לתקן את הבעיה בהליך הייצור שגרמה לסכנת ניתוק כבלי המסך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה