רכב

החנייה בחינם חוזרת לעיר שלכם? זה מה שעשוי לקרות בקרוב

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן הודיע כי הוא תומך בביטול תיקון פקודת התעבורה שהוביל ראשי עיריות לבטל חניה חינם לתושבי הרשות, משרד התחבורה: "החוק נועד להתערב בצורה יותר מסויגת בניהול חניה במרחב העירוני", השרה לשעבר ברביבאי: "הצבעתי בעד כי חשבתי שלגיטימי שראש עיר יקבע אזורי חניה"
מערכת ice | 
חנייה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, החלה היום (שני) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה, בעניין הסדרי החניה ברשויות המקומיות. ההצעה מבקשת לדחות בשנה תיקון שאושר בוועדה במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2021-2022, לפיו רשויות מקומיות שיבקשו לגבות מחיר גבוה יותר עבור חניה ממי שאינו תושב הרשות לא יוכלו לגבות יותר מ-30% מהתעריף לתושב מקומי.
בנוסף מבקשת ההצעה להאריך בשנה את תוקפה של ההוראה שמאפשרת לרשויות שלא קבעו אזורי חניה בתחומן לפטור את תושביהן מתשלום עבור חניה. עם זאת, כבר בפתח הדיון ציין היו"ר ביטן כי ההצעה נולדה בחטא ואמר כי הוא תומך בביטול התיקון לגמרי ולא רק בדחיית היישום.

לדברי היו"ר ביטן, תושבי הרשויות משלמים ארנונה וכבר מממנים את פעילות הרשות, והרעיון לחייב את ראשי הערים לגבות מתושביו גם תשלום על חניה הוא לא במקום. "אם ראש עיר רוצה והמצב הכלכלי של הרשות מאפשר לו, זכותו לפטור תושבים מתשלום על חניה ולא רק לתת להם הנחה. לכן אני בעד לבטל לגמרי את התיקון", אמר. הוא הוסיף כי אם התיקון יבוטל ראשי הרשויות יוכלו לעשות את זה לבד בחוק עזר עירוני, ועל כך קרא לשרי הפנים והתחבורה לפקח.
נציגת הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, ציינה כי "החוק נועד להתערב בצורה יותר מסוייגת בניהול חניה במרחב העירוני. אנחנו רוצים שגם תושבים יצמצמו שימוש בחניה ציבורית. היה ברור שאי אפשר לעשות את זה בבת אחת, ולכן החוק הציע להגביל פטורים ולהגביל תעריפים נמוכים". 
ח"כ יוראי  להב הרצנו אמר כי אם התכלית הייתה להפחית שימוש ברכבים פרטיים אז במקביל היה צריך להגביר תדירות התחבורה הציבורית. הוא שאל אם הדבר נעשה ואם יש כוונה לבצע זאת בשנה הקרובה. ח"כ שלי טל מירון הוסיפה כי מתעללים בתושבי תל אביב כמעט בכל דבר, וצריך לעצור את זה.
נציגת האופוזיציה בעיריית תל אביב, השרה לשעבר אורנה ברביבאי, ציינה כי החקיקה אושרה כשהיא כיהנה כשרה, ואמרה כי הצביעה בעד כיוון שחשבה שזה לגיטימי שראש עיר גדולה יקבע אזורי חניה, אולם לא חשבה שזו תהייה התוצאה. לדבריה, תל אביב הכפילה את מספר אזורי החניה ל-14, והמשמעות היא שכל תושב שנע לצרכים בסיסיים יצטרך לשלם על חניה בתוך העיר. "אני בעד תחבורה ציבורית והגעתי לכאן היום בתחבורה ציבורית, אבל בתל אביב אי אפשר כמעט להשתמש בה. אם הייתי יודעת שראש העיר יתעמר ככה בתשובים היינו מגבילים את מספר האזורים", אמרה.
היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי בכוונתו להביא בשבוע הבא להצבעה הצעה לבטל לחלוטין את התיקון, והוסיף כי בכוונתו לבטל גם חוקי עזר שכבר נחתמו. "מי שרוצה שיגיש מחדש את חוק העזר ושהשרים ישקלו אותו מחדש. ואם משרד התחבורה רוצה שיחוקק את התיקון מחדש עוד כמה שנים. אם משרד התחבורה מתנגד לביטול זכותו למשוך לגמרי את ההצעה. עיריית תל אביב רצה ראשונה ליישם את התיקון והאשימה בזה את הממשלה, ואם היא תחוקק מחדש את זה בחוק עזר עירוני נוסף אז אל תאשרו אותו", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה