רכב

טסלה תרסק מחירים בישראל? ענקית הרכב בדרך למהלכים מפתיעים

בעקבות דוחות הרבעון ה-3 המצוינים שפרסמה, היכולת של החברה לתמרן במחירי המכוניות, כפי שהוכיחה כשהורידה את מחיר טסלה 3 מתחת ל-200,000 שקלים, נובעת מהעובדה שהמכונית עצמה היא רק חלק מפאזל רווחי גדול יותר
מערכת ice | 
טסלה בישראל (צילום pixabay, unsplash)
טסלה ממשיכה להפתיע את השוק עם פרסום דוחות הרבעון השלישי, כשהיא מציגה ביצועים מרשימים שחורגים מתחזיות האנליסטים. החברה לא רק הצליחה לייצר כמעט 470,000 מכוניות, אלא גם הוכיחה שהיא הרבה יותר מסתם יצרנית רכב - היא "כלבו אוטומוטיבי" המייצר רווחים ממגוון מקורות, כולל קרדיט רגולטורי ועסקאות ליסינג.
על פי פרסום כלכליסט, עבור השוק הישראלי, המשמעות של המודל העסקי המגוון של טסלה היא דרמטית. היכולת של החברה לתמרן במחירי המכוניות, כפי שהוכיחה כשהורידה את מחיר טסלה 3 מתחת ל-200,000 שקלים, נובעת מהעובדה שהמכונית עצמה היא רק חלק מפאזל רווחי גדול יותר. זה מעניק לטסלה גמישות משמעותית בתמחור, במיוחד בשוק תחרותי כמו ישראל.

ההשקה הצפויה של טסלה מודל Y המחודשת ("ג'וניפר") מגיעה בעיתוי מעניין במיוחד לשוק המקומי. בעוד חברות סיניות מגבירות את נוכחותן בישראל, טסלה נמצאת במצב פיננסי איתן שמאפשר לה להתמודד עם התחרות הגוברת. ההיסטוריה מראה שהחברה לא מהססת להוריד מחירים כשהיא מרגישה צורך להגן על נתח השוק שלה.
העלייה הצפויה במס הקנייה על רכב חשמלי בישראל בחודשים הקרובים מ-35% לשיעור שטרם נקבע מוסיפה נדבך מעניין למשוואה. טסלה, עם המודל העסקי הגמיש שלה והיכולת לספוג ירידות מחירים, עשויה למצוא את עצמה בעמדה טובה להתמודד עם השינוי הרגולטורי ולשמור על אטרקטיביות מחירים למרות העלייה במיסוי.
לאור ההצלחה הפיננסית המתמשכת של טסלה והאיתנות הכלכלית שהיא מציגה, צפויים חודשים מעניינים בשוק הרכב החשמלי הישראלי. המאבק מול היצרניות הסיניות, לצד השינויים הצפויים במיסוי, עשויים להוביל למהלכי תמחור אגרסיביים מצד טסלה, במיוחד לקראת סוף השנה, כשהחברה נוטה להציע מבצעים מיוחדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה