רכב

אובר בדרך לרכישת ענק? זה התחום החדש שאליו תכנס

רכישת אקספדיה על ידי אובר עשויה לשנות משמעותית את שוק התיירות והנסיעות המקוון. המהלך יאפשר לאובר להרחיב את נוכחותה בתחום הזמנות הנסיעות והתיירות, ולחזק את מעמדה כפלטפורמה מקיפה לשירותי נסיעות ותיירות. אקספדיה מוערכת בכ-20 מיליארד דולר, מה שהופך את העסקה הפוטנציאלית לגדולה ביותר בתולדות אובר
מערכת ice | 
אפליקציית אובר (צילום pixabay)
חברת אובר, הידועה בעיקר בשירותי שיתוף נסיעות, בוחנת אפשרות לרכישה משמעותית שעשויה לשנות את פני התעשייה: אתר התיירות האמריקאי אקספדיה. על פי דיווח בפייננשל טיימס, מהלך זה מהווה חלק מאסטרטגיה רחבה של אובר לגיוון עסקיה ופיתוח מקורות הכנסה חדשים.
אקספדיה מוערכת בכ-20 מיליארד דולר, מה שהופך את העסקה הפוטנציאלית לגדולה ביותר בתולדות אובר. אובר נמצאת בשלבים מוקדמים של בחינת הרעיון, לאחר שהוצע לה על ידי גורם חיצוני. טרם נעשתה פנייה רשמית לאקספדיה.

דארה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר הנוכחי, כיהן בעבר כמנכ"ל אקספדיה ועדיין משמש כדירקטור חיצוני בחברה. הדבר מעלה שאלות לגבי מעורבותו בעסקה הפוטנציאלית. בעקבות הפרסום, מניית אקספדיה עלתה ב-7.1% במסחר המאוחר, בעוד מניית אובר ירדה ב-2.9%. אסטרטגיית הרחבה: הרכישה האפשרית משתלבת במאמצי אובר להפוך ל"סופר אפליקציה", המציעה מגוון שירותים מעבר לשיתוף נסיעות.
אקספדיה דיווחה על הכנסות של 12.8 מיליארד דולר בשנה שעברה. מניותיה עלו ביותר מ-50% השנה. אובר, מצדה, נהנתה מעלייה של 85% במחיר המניה, עם שווי שוק של 173 מיליארד דולר. היסטוריית רכישות: אובר ביצעה בעבר מספר רכישות משמעותיות, כולל פוסטמייטס (2.65 מיליארד דולר), דריזלי (1.1 מיליארד דולר), וקארים (3.1 מיליארד דולר).
רכישת אקספדיה על ידי אובר עשויה לשנות משמעותית את שוק התיירות והנסיעות המקוון. המהלך יאפשר לאובר להרחיב את נוכחותה בתחום הזמנות הנסיעות והתיירות, ולחזק את מעמדה כפלטפורמה מקיפה לשירותי נסיעות ותיירות.
עם זאת, העסקה טרם יצאה לפועל וישנם אתגרים רגולטוריים ותפעוליים שיש להתגבר עליהם. בנוסף, המעורבות של קוסרשאהי בשתי החברות מעלה שאלות אתיות ומשפטיות שיידרשו לפתרון. ככל שהדיונים יתקדמו, צפוי כי השוק יעקוב בדריכות אחר התפתחויות נוספות, במיוחד לאור ההשפעה הפוטנציאלית על ענף התיירות והנסיעות המקוון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה