רכב

ענקית הרכב מסתבכת בפשיטת רגל: בדרך לאבד את הכל?

חברת American Lease, הרוכשת את צי הרכבים החשמליים הנותר של פיסקר, זקוקה למידע שקשור לשרת חדש שאינו בבעלות החברה המתמוטטת כדי להפעיל את הרכבים לאחר פירוק פיסקר, ולכן הגישה התנגדות חירום לתוכנית הפירוק של החברה. אם לא תקבל, העסקה שיכולה להציל את החברה עלולה ליפול
מערכת ice | 
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
פרק 11 בפשיטת הרגל של חברת פיסקר נתקל במכשול משמעותי. החברה הרוכשת את צי הרכבים החשמליים הנותר של פיסקר, American Lease, מאיימת לבטל את העסקה בשל בעיה טכנית מפתיעה. לטענת פיסקר, אין אפשרות להעביר את המידע הקשור לכל רכב לשרת חדש שאינו בבעלות החברה המתמוטטת. American Lease זקוקה למידע זה כדי להפעיל את הרכבים לאחר פירוק פיסקר, ולכן הגישה התנגדות חירום לתוכנית הפירוק של החברה.
American Lease כבר העבירה "עשרות מיליוני דולרים" לאחר אישור הסכם הרכישה של יותר מ-3,000 רכבי Ocean SUV ביולי. כספים אלה היו חיוניים לפיסקר כדי לממן את תהליך פשיטת הרגל ולהסדיר את חובותיה. פיסקר טוענת כי יש לה נכסים בשווי של כמיליארד דולר, שעד לאחרונה היו בשליטת חברת בת אוסטרית שעברה הליך חדלות פירעון משלה.

התפתחות זו מגיעה בשבוע סוער עבור פשיטת הרגל של פיסקר. מספר גורמים הגישו התנגדויות, ביניהם רשות ניירות הערך האמריקאית שחשפה כי היא חוקרת את פיסקר, ומשרד המשפטים שטען כי ניסיונה של פיסקר לגבות מבעלי רכבים עבור תיקוני ריקול מסוימים הוא בלתי חוקי.
American Lease טוענת כי פיסקר העלתה לראשונה את האפשרות שלא תוכל להעביר את המידע לשרת חדש ב-4 באוקטובר, והשבוע הודיעה כי הדבר בלתי אפשרי לחלוטין. חברת הליסינג מדגישה את חומרת המצב, במיוחד לאור העובדה שכבר שילמה עשרות מיליוני דולרים במסגרת הסכם הרכישה.
American Lease מבקשת לדחות את הדיון המתוכנן ולאפשר לה לחקור את נציגי פיסקר כדי לברר מתי בדיוק נודע לחברה על הבעיה הטכנית. התפתחות זו מוסיפה שכבה נוספת של מורכבות לתהליך פשיטת הרגל של פיסקר, ומעלה שאלות לגבי עתיד החברה ולקוחותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה