רכב

מכה לנהגים בכבישי ישראל: זו המצלמה החדשה שתסבך אתכם

מערכת "עין הנץ" - מערכת זיהוי לוחיות רישוי (LPR) מתוחכמת, נכנסת לפעולה. מותקנת הן בניידות משטרה והן במצלמות קבועות לאורך הכבישים, מספקת לשוטרים מידע מקיף על כל נהג - מרישומים פליליים ועד עבירות תנועה
מערכת ice |  1
מצלמות מהירות (צילום מתוך אתר gov)
בעידן של טכנולוגיה מתקדמת וביטחון לאומי, ישראל מובילה עם מערכת "עין הנץ" - מערכת זיהוי לוחיות רישוי (LPR) מתוחכמת שמעוררת דיון סוער בין צרכי הביטחון לזכויות הפרט. לאחר עשור של פעילות, הוועדה לביטחון לאומי אישרה תקנות חדשות להפעלת המערכת, המאפשרת למשטרה לזהות ולעקוב אחר כל רכב בכבישי הארץ תוך שניות.
המערכת, המותקנת הן בניידות משטרה והן במצלמות קבועות לאורך הכבישים, מספקת לשוטרים מידע מקיף על כל נהג - מרישומים פליליים ועד עבירות תנועה. זהו כלי רב עוצמה בידי המשטרה, המשמש לפענוח תיקים פליליים ואכיפת החוק, אך גם מעורר חששות כבדים בנוגע לפרטיות ולזכויות האזרח.

על פי כלכליסט, התקנות החדשות מגדירות את משך שמירת המידע: שנתיים עבור מצלמות קבועות ושנה עבור מצלמות בניידות. במקרים מיוחדים, כמו איתור נעדרים או אכיפת צווי הרחקה, המידע יישמר לחודש בלבד. הפיקוח על המערכת יהיה בידי קצין בכיר מאגף הטכנולוגיה של המשטרה, שיבצע בדיקות תקופתיות להבטחת השימוש התקין במידע.
למרות היתרונות הברורים למאבק בפשיעה, המערכת מעוררת דאגה בקרב ארגוני זכויות אדם. האגודה לזכויות האזרח אף עתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק המאפשר את השימוש במערכת, אך ללא הצלחה. הדיון הציבורי סביב "עין הנץ" מדגיש את המתח המתמיד בין צורכי הביטחון לבין זכות הפרט לפרטיות בחברה דמוקרטית.
עם זאת, התקנות החדשות מנסות לאזן בין הצרכים השונים. הן מגבילות את הגישה למידע רק ל"מורשי גישה" על בסיס הגדרת תפקיד, ומאפשרות העברת מידע לגופים ציבוריים אחרים רק באישור מיוחד ומנומק. האתגר העומד בפני החברה הישראלית כעת הוא להבטיח שהשימוש במערכת יישאר מאוזן, יעיל ומפוקח, תוך שמירה על עקרונות הדמוקרטיה וזכויות האזרח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו מכה לנהגים?!
    ראש עקום 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי כתב את האייטם הדבילי הזה? המצלמות האלה יצילו נהגים מהמטורפים שמסכנים אותנו בכבישים.
    סגור