רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שיקרה מה-13.9
מהפכה בשרון- שיפורים משמעותיים בשירותי התחבורה הציבורית של מטרופולין החל ב-13.9
חברת מטרופולין, המפעילה תחבורה ציבורית באזור השרון מאז שנת 2010, זכתה אשתקד במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באזור בפעם השנייה. במסגרת המכרז החדש ממשיכה החברה להפעיל את קווי השירות, העירוניים והבינעירוניים, באזור השרון והשבוע משיקה בשיתוף משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית שורה של שינויים ושיפורים בחלק מקווי השירות, המאופיינים בפופולריות גדולה ובביקושים גבוהים מצד ציבור הנוסעים.
שיפורים אלה מצטרפים לשורת שיפורים שבוצעו בחודש יוני האחרון, בהם תוגברו משמעותית קווי השירות, המחברים את אזור השרון עם גוש דן, בלמעלה מ-160 נסיעות יומיות. עיקר הבשורה בשיפורים שיחולו החל ב-13 בספטמבר עבור היא בהשקת שני קווי שירות עירוניים חדשים שמספרם 33 ו-34, אשר יתנו מענה טוב לתנועה בתוך העיר הרצליה. בנוסף, תוגבר תדירותם של קווי שירות נוספים וכן ישופרו משמעותית מסלולים של קווים אחרים, מה שיאפשר לתושבי השרון להתנייד באופן יעיל ומהיר יותר ליעדים מרכזיים.
זאת ועוד, במסגרת המכרז החדש השלימה החברה בימים אלה את החלפתו של צי האוטובוסים בשרון, ולרשות הנוסעים יעמדו אוטובוסים חדשים וחדישים, המציעים חוויית נסיעה טובה ונעימה יותר. הצי אף כולל למעלה מ-250 אוטובוסים חשמליים ידידותיים לסביבה, המונעים באמצעות חשמל או גז, התורמים תרומה חשובה להפחתת רעש וזיהום אוויר, וזאת לרווחתם של הנוסעים ושל תושבי האזור כולו.
לטובת האוטובוסים החשמליים חנכה מטרופולין חניון חדש לטעינת רכבים חשמליים, הממוקם באזור התעשייה סנטרל פארק 2000 (עתיר ידע) בכפר-סבא ומתפרש על פני שטח של כ-5 דונם. החניון מאפשר טעינה של עשרות אוטובוסים חשמליים בו זמנית והוא נחשב למתקדם מסוגו בישראל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מדיניות החיבוריות והקישוריות שלי מתרחבת ועכשיו גם באזור השרון. המטרה שלנו היא לספק לתושבים מערכת תחבורה נוחה, יעילה וזמינה יותר, שתשפר את איכות חייהם ותתרום להפחתת העומסים בכבישים. השיפורים החדשים מנגישים את התחבורה הציבורית ליותר אנשים ומהווים אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מובילים את חזון השרה רגב בתחום התחבורה הציבורית. השדרוגים המתוכננים, הכוללים הרחבת רשת האוטובוסים, שיפור תדירות הקווים ושירותים חדשניים, הם חלק מהמחויבות שלנו להנגיש את התחבורה הציבורית לכלל התושבים ולשפר את חווית הנסיעה. אנו משקיעים בתשתיות ובטכנולוגיה כדי להבטיח מערכת תחבורה מתקדמת, אמינה וידידותית לסביבה".
יאיר קציר, מנכ"ל מטרופולין: "החברה שמחה להרחיב משמעותית את שירותי התחבורה הציבורית באזור השרון, ולהציע למשתמשי השירות מערך קווים טוב ומשופר יותר, שייתן מענה נכון לביקושים השונים. אנו שמחים כי גם בהיבט של אנרגיה ירוקה אנו מביאים בשורה לאזור באמצעות עשרות אוטובוסים חשמליים חדשים ומתקדמים. אנו מאחלים לנוסעים שלנו שנה טובה, רגועה, ונסיעה בטוחה בדרכים".
ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "כעיר ירוקה בת קיימא, אנו מברכים על תגבור קווי התחבורה בעיר, לרבות לתחנת הרכבת. אנו נמשיך לפעול באופן רציף להגברת תדירות ומגוון אמצעי התחבורה הציבורית העומדים לרשות תושבי העיר, ולעמוד בקשר רציף עם חברת מטרופולין לטיוב הקווים הפעילים. אני מודה לחברת מטרופולין על שיתוף הפעולה הפורה וקורא לתושבי העיר לעשות שימוש תכוף בתחבורה ציבורית להתניידות קלה, נוחה ויעילה ולשמירה על איכות הסביבה".
עוד ב-
ראש העיר, רפי סער: "תגבור תדירות הקווים בכפר סבא הוא בשורה גדולה לתושבי העיר ולמשתמשי התחבורה הציבורית בעירנו, והוא המשך ישיר לשיח שאנו מקיימים מול חברת מטרופולין ומול משרד התחבורה, על מנת לייעל את שירותי התחבורה הציבורית בכפר סבא, כחלק ממדיניות עידוד השימוש בתחבורה ציבורית נגישה, הכוללת הקמת חניונים לאוטובוסים חשמליים מתוך מטרה לקדם תחבורה מקיימת וירוקה. אני מודה למטרופולין ולמשרד התחבורה שנענו לבקשותינו ועל שיתוף הפעולה למען שירות טוב יותר ולמען עידוד השימוש בתחבורה ציבורית ובכך הפחתת עומסי תנועה בכבישים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(22):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
22.שרות גרועאתי 09/2024/17הגב לתגובה זו0 0אני משתמשת מידי יום באוטובוס , בכל שבוע לפחות פעמיים אוטובוס לא מגיע , נהג של עוצר פתחתי עשרות תלונות במטרופולין ובמשרד התחבורה ואין השתפרות .סגור
-
21.האשכנזים רק תלונות ובכיותניקולאי 09/2024/14הגב לתגובה זו0 0כלום לא מתאים לכם כל הזמן מתלוננים המקום שלכם באברופהסגור
-
20.נהגיםשמחה וששון 09/2024/13הגב לתגובה זו2 0צחחיפו את הנהגים ההזויים שלכן שמדלגים עח תחנות ונווהגים כמו מופרעים עם עצירות חזקות כל דקה.סגור
-
19.מעניין כמה שמות מוזכרים ולא המסלוליםאלפא 09/2024/12הגב לתגובה זו0 0כל הכתבה נועדה להאדיר את שמות הפונקציונרים השונים. כמה שמות מוזכרים בה. ואותי מעניין דבר פשוט - מהם המסלולים שקווי 33 ו-34 של מטרופולין יסעו בהם. ללקק לפונקציונרים לא עושה שם שכל. לתת שירות לתושבים ולהסביר להם למה הקווים ייקלו עליהם - עושה שכל ועוד איך.סגור
-
18.איזה שחיתות מטורפת מטרופולין צריכה להסגר בכלל על ידי משמטרופולאיכס 09/2024/12הגב לתגובה זו0 0חברה גועל נפש עם נהגים גועל נפש ואוטובוסים גועל נפש ושירות גועל נפש, איזה שחיתות וכמה כסף עבר כמה ידיים כדי ש"יזכו" שוב במכרז על חשבון רווחת הנוסעים פשוט שחיתות ברמה הכי מגעילה שאפשרסגור
- טען עוד
-
17.מענין כמה כסף מתחת לשולחןאחת משם 09/2024/12הגב לתגובה זו0 0עבר שחיתות מה פתאום?סגור
-
16.נהגיםירון 09/2024/11הגב לתגובה זו4 0עם כל הנהגים הערביםסגור
-
15.כל האוטובוסים חייבים לעבור לחשמל!!!אוהד 09/2024/11הגב לתגובה זו6 2את הישנים למכור למדינת עולם שלישיסגור
-
14.שיפור?נהג בדן 09/2024/11הגב לתגובה זו2 0מטרופולין פרסמה לפני כמה חודשים שקו 48 מרעננה לתל אביב יצא בערך כל 12 דקות. בפועל חיכינו לקו 48 בהרצליה 25 דקות. ואפילו סדרן שעובד במטרופולין עמד איתי בערך 3 שעות בתחנה והתדירות הכי גבוהה שהיתה זה 20 דקות לא בשעות העומס, אז מספיק לחרטט את הנוסעים. אפילו בתחנת המוצא של קו 48 אף תור לא יצא בזמן. ואני מתכוון לא שעות של עומס.סגור
-
13.איך זכו שוב במכרז? מזעזע ביותר. (ל"ת)שוליק 09/2024/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.קו 148רינת 09/2024/11הגב לתגובה זו1 0איך יתכן שמהשכונה הירוקה 80 אין קו שנכנס לתא דיזינגוף או עי ולא ,148 ,הוא נוסע לת. מרכזית ומשם או בנמיר צרכים לקחת אוטובוס נוסף....בעבר 148 סיפק את הסחורה ,כיום הנסיעה מסורבלת ומקשה .סגור
-
11.אם אפשר לעשות מהפכה בנהגים זה יהיה נהדר תודה (ל"ת)עתיר ידע 09/2024/11הגב לתגובה זו5 0סגור
-
10.שקודם תדאגו שקו 124 יעצור בתחנה שלועתיר ידע 09/2024/11הגב לתגובה זו0 0הרגתם אותנו פעם בשבוע לפחות מאחרים לעבודה די להפקרות!סגור
-
9.האנשים האלו הזויים, על איזה שיפור מדבריםאיש 09/2024/10הגב לתגובה זו3 0הפקקים נוראיים,סגור
-
8.לא שיפור - הרעה מנוסע ותיקדודו 09/2024/10הגב לתגובה זו5 1כמי שנוסע שנים המטרופולין לכרמלית בתל אביב המצב רק הורע.קו 149 הפסיק להגיע לכרמלית ואני נאלץ להגיע ב שני אוטובוסים. כל עוד 149 לא חוזר למסלולו הרגיל על תדברו על שיפור.סגור
-
7.כל הזמן מתלוננים על השרות הגרוע של מטרופולין אז איך ראשפנטושית 09/2024/10הגב לתגובה זו7 0ראש העיר לא קשוב לתושביםסגור
-
6.כל הכבוד לאלפה מירייואב 09/2024/10הגב לתגובה זו4 8אלופת הגזענות..הפירוד..תמשיכי להסיע את חברייך החרדים.סגור
-
5.נהגי האוטובוסיםיעל 09/2024/10הגב לתגובה זו8 2רוב רובם ערבים, משמיעים בשיא ווליום שירים בערביתסגור
-
4.מטרופוליןתושבת השרון 09/2024/10הגב לתגובה זו11 0חבל שאין שום פיקוח על התחבורה בכלל ושל מטרופולין בכלל,אוטובוסים מקולקלים-דלתות לא ניפתחות,לא עומדים בזמנים,לא עוצרים בתחנות, .חלק מהנהגים נוסעים בפראות ומשוחחים בסלולארי.סגור
-
3.מטרופולין חברה איומהמטרופולין איומים! 09/2024/10הגב לתגובה זו9 2שיפורים??? רק אתמול קו 90 שהיה אמור להגחע לתינת מכללת לוינסקי/ דרך נמיר והאפליקציה הראתה 9 דקות ירוקות להגעה- פשט נעלם פתאום מהמסך. קורה הרבה בקו הזה. נמאסתם מטרופולין. שלא לדבר על הנהגים הערבים שלכם. תת רמה. כל הנסיעה מדברים בנייד. לפעמים בקולי קולות. בשבוע שעבר עמד ליד הנהג עובד אחר של החברה ולא הפסיק לפטפט איתו. בערבית. עם צחוקים פראיים של נוחבות.... אתם חברה איומהסגור
-
2.קשקוששלמה כהן 09/2024/10הגב לתגובה זו6 1מטרופולין שולחים אלינו את האוטובוסים הישנים והמלוכלכים והמקרטעים ... ואת האוטובוסים החדשים לוקחים למרכז .. ובנו תושבי הנגב מזלזלים עם אוטובוסים מלאי תקלות ...סגור
-
1.הזוינהג 09/2024/10הגב לתגובה זו16 0כיצד יתכן שחברה שלא עמדה ביעדים הקודמים זוכהשוב? מריח לא טוב מירי רגבסגור