רכב

מס חדש עומד להכנס לתוקף? מכה חדשה לנהגים בישראל

במקום המס האחיד של 35% הקיים כיום, אשר היה אמור לעלות ל-45% בתחילת 2025, מתכננים באוצר להנהיג שתי רמות מס: אחת נמוכה יותר עבור רכבים חשמליים עממיים, והשנייה גבוהה יותר עבור דגמים יוקרתיים
מערכת ice | 
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בימים אלה, רשות המסים ומשרד האוצר עומדים בפני צומת דרכים משמעותי בכל הנוגע למיסוי רכבים חשמליים בישראל. המתווה החדש המתגבש מציע גישה מדורגת ומתוחכמת יותר מהמס האחיד הנהוג כיום, במטרה לאזן בין הצורך בהגדלת הכנסות המדינה לבין עידוד אימוץ טכנולוגיות ירוקות.
על פי כלכליסט, במקום המס האחיד של 35% הקיים כיום, אשר היה אמור לעלות ל-45% בתחילת 2025, מתכננים באוצר להנהיג שתי רמות מס: אחת נמוכה יותר עבור רכבים חשמליים עממיים, והשנייה גבוהה יותר עבור דגמים יוקרתיים.

מהלך זה מגיע על רקע כישלון תכנית מס הנסועה, שנועדה לפצות על אובדן הכנסות ממסי דלק. התכנית, שהייתה אמורה להכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים ולממן פרויקטים תחבורתיים חיוניים כמו המטרו, נתקלה בהתנגדות פוליטית עזה בשל חוסר הפופולריות שלה בקרב הציבור. כתוצאה מכך, נאלצו קובעי המדיניות לחשוב מחדש על דרכים לגשר על הפער התקציבי תוך שמירה על האיזון העדין בין הכנסות המדינה לבין עידוד המעבר לרכבים ידידותיים לסביבה.
 
הדילמה המרכזית העומדת בפני מקבלי ההחלטות היא כיצד לקבוע את סף המחיר שיבדיל בין רכבים "עממיים" ל"יוקרתיים". ההצעה הנוכחית מתמקדת בסף של 200,000 שקל, כאשר רכבים מתחת לסכום זה ייהנו ממס נמוך יותר. החלטה זו עשויה להשפיע באופן משמעותי על השוק, כאשר דגמים פופולריים כמו BYD Atto 3 וטסלה מודל 3 הבסיסית עשויים ליהנות מהטבת המס, בעוד דגמים יקרים יותר יחויבו במס גבוה יותר.
השלכות המתווה החדש עשויות להיות מרחיקות לכת עבור שוק הרכב הישראלי. מצד אחד, הוא עשוי לשמר את האטרקטיביות של רכבים חשמליים עממיים, ובכך להמשיך את מגמת הגידול בחלקם בצי הרכב הישראלי, שכבר עומד על כ-25% מהמכוניות החדשות. מצד שני, הוא עלול להוביל לייקור משמעותי של דגמים יוקרתיים יותר, מה שעשוי להשפיע על הביקוש בפלח שוק זה. בסופו של דבר, האתגר הגדול יהיה למצוא את נקודת האיזון שתאפשר למדינה להגדיל את הכנסותיה מבלי לפגוע בתנופת האימוץ של טכנולוגיות ירוקות בתחבורה הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה