רכב

מכה לנהגים בישראל: זו התקנה החדשה שנכנסת היום לתוקף

חובת רישום הכלים והתקנת לוחית זיהוי אישית בקורקינטים ובאופניים חשמליות יוצאת לדרך ומהבוקר יתחיל להאכף הנושא ונהגים שאינם דאגו ללוחית עשויים כבר לחטוף כתבי אישום. הקנסות יתחילו ב-1.9
מערכת ice |  5
רכישת קורקינט-אילוסטרציה (צילום freepik, unsplash)
החל מהבוקר (חמישי), ה-1 באוגוסט 2024, נכנסת לתוקפה רפורמה מקיפה בתחום הרכב הדו-גלגלי החשמלי בישראל. התקנות החדשות, שנולדו מתוך מאבק עיקש בתאונות הקורקינטים והאופניים החשמליים, מציבות אתגר משמעותי בפני מאות אלפי בעלי כלים אלה.
במוקד השינוי עומדת חובת רישום הכלים והתקנת לוחית זיהוי אישית, צעד שנועד להגביר את האחריות האישית ולשפר את יכולת האכיפה במרחב העירוני. הרפורמה מגיעה על רקע עלייה דרמטית בפופולריות של כלי תחבורה אלה, עם הערכות המדברות על 400-500 אלף כלים הנעים ברחובות ישראל. 

התהליך עצמו פשוט יחסית: בעלי הכלים נדרשים להירשם במערכת ייעודית של משרד התחבורה, להזמין לוחית זיהוי ולהתקינה על הכלי. עם זאת, התקנות מעלות שאלות מורכבות, במיוחד לגבי אוכלוסיות מסוימות כמו קטינים ותושבים זרים. למשל, מבחני הרישוי והתיאוריה מוצעים כרגע רק בעברית, מה שמציב אתגר בפני אוכלוסיות שאינן דוברות את השפה.
המטרה המוצהרת של הרפורמה היא הגברת הבטיחות והאחריות במרחב הציבורי. הרשויות מקוות כי היכולת לזהות רוכבים שמבצעים עבירות או מעורבים בתאונות תוביל לשיפור בהתנהגות הרוכבים ולירידה במספר התאונות.
עם זאת, האכיפה בשנה הראשונה תהיה מתונה יחסית, עם קנסות של 100 שקלים בלבד על אי-רישום, במטרה לאפשר לציבור להסתגל לדרישות החדשות וגם הקנסות הללו יחלו להיות מחולקים רק ב-1.9 בשל איחור בהיערכות משרד הכלכלה.
לאחר שנה, באותו התאריך רק ב-2025 יגדלו הקנסות ל-500 שקל וב-1.9 של שנת 2026 כבר יעלו משמעותית ל-750 שקלים, מה שמדגיש את החשיבות שהממשלה מייחסת ליוזמה זו. כדי להמנע מקנס עליכם לפעול כך: אמנם אין עדיין כל דרישה לרכוש ביטוח לכלי החשמלי, אבל גם אין מניעה לרכוש אחת. על הלוחית לעמוד במידות הנדרשות שהן אורך של 11.3 ס"מ ורוחב של 14.2 ס"מ
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עבודה בעינים
    שלמה 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אכיפה בנתניה. קטנועים חשמליים, אופניים חשמליות, קלנועיות חשמליות, חוצות מדרכות וכבישים בלי שום דו"ח . הם לא מכירים מה זה דו"ח. ועוד 100 שח . מה זה 100 ש"ח ? 1000 שח זה שם המשחק. 1000 שח לדו"ח. פשוט צחוק לתושבים
    סגור
  • 4.
    נהדר, זה לא עונש לנהגים זאת ברכה לנהגים.
    האחד 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק גדול מרוכבי האופניים והקורקינטים הם סכנה לציבור רכיבה מטורפת התעלמות, מחוקי התנועה, סיכון יתר משתמשי הדרך והולכי הרגל ! סוף סוף משהו תקין הופעל באצנו המטורללת .
    סגור
  • 3.
    אתם עיתונות סוג ז, אתם בושה למקצוע
    עודד 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם עיתונות סוג ז בושה וחרפה
    סגור
  • 2.
    הודעה לנהגים
    מרגלית 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם מבלבלים את המוח וכותבים הודעה לנהגים. מדובר ברוכבי איפניים/אופנועים ולא בנהגי רכב לכו ללמוד עברית!
    סגור
  • 1.
    רוכבי אופניים (ל"ת)
    מרגלית 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור