רכב

ענקית הרכב מתרסקת: המנייה איבדה 18.4% בלילה אחד

ירידות חדות במניות יצרניות הרכב האמריקאיות: פורד מובילה את המגמה, כאשר צנחה ב-18.4% וסגרה על 11.16 דולר - הירידה היומית הגדולה ביותר מאז 2008. הנפילה החדה הגיעה לאחר שהחברה פספסה את תחזיות הרווח של וול סטריט, בעיקר בשל בעיות אחריות מתמשכות
מערכת ice |  5
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
שוק הרכב האמריקאי ספג מכה קשה השבוע, כאשר מניות יצרניות הרכב המובילות רשמו ירידות חדות בעקבות תוצאות מאכזבות וספקנות משקיעים לגבי ביצועים עתידיים. פורד מוטור, אחת מענקיות הרכב הוותיקות בארה"ב, מובילה את המגמה השלילית עם צניחה דרמטית במחיר מנייתה.
ביום חמישי האחרון, מניית פורד צנחה ב-18.4% וסגרה על 11.16 דולר - הירידה היומית הגדולה ביותר מאז 2008. הנפילה החדה הגיעה לאחר שהחברה פספסה את תחזיות הרווח של וול סטריט, בעיקר בשל בעיות אחריות מתמשכות. פורד הפכה למניה בעלת הביצועים השניים הגרועים ביותר במדד S&P 500 באותו יום.

גם מתחרותיה של פורד לא יצאו נקיות. ג'נרל מוטורס (GM) וסטלנטיס, שתי יצרניות רכב גדולות נוספות, חוו ירידות משמעותיות במחירי מניותיהן לאחר פרסום תוצאותיהן הכספיות. מניית GM ירדה ב-5% ביום חמישי וסגרה על 44.13 דולר, כאשר סך הירידה השבועית עמד על 8.6%. למרות שהחברה עקפה את תחזיות וול סטריט לרבעון השני והעלתה את תחזיותיה לשנה כולה, משקיעים הביעו חשש מהאטה בעסקים צומחים ומיצוי פוטנציאל הרווח של החברה.
סטלנטיס, מצדה, דיווחה על תוצאות "מאכזבות" למחצית הראשונה של השנה, כפי שתיאר זאת המנכ"ל קרלוס טאוארס. הסיבה העיקרית לכך היא בעיות מתמשכות בפעילות החברה בצפון אמריקה. גם טסלה, שפרסמה את תוצאותיה ביום שלישי, לא יצאה ללא פגע: ביום רביעי היא חוותה את הירידה היומית הגדולה ביותר מאז 2020, אם כי ביום חמישי הצליחה להתאושש מעט עם עלייה של 2%.
המגמה השלילית בשוק הרכב האמריקאי מעלה שאלות רבות לגבי עתיד התעשייה. האם מדובר בתיקון זמני או בסימן לבעיות עמוקות יותר? כיצד ישפיעו האתגרים הנוכחיים על תוכניות החברות למעבר לרכבים חשמליים? ומה המשמעות עבור הצרכנים והכלכלה האמריקאית בכללותה? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את פני תעשיית הרכב בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אמריקה כבר לא מעצמה, עכשיו סין מקרקסת אותה (ל"ת)
    אאאב 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    זה העונש על השקעתן בבלוף שנקרא רכב חשמלי (ל"ת)
    לי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 3.
    מיתון עמוק
    קוסטה 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארצות הברית נכנסת למיתון כלכלי עמוק ! דומה לזה שהיה לפני 100 שנה ! בגלל זה גם המלחמות בכל העולם , מלחמות זה הכלי שלהם
    סגור
  • 2.
    לא בשורות טובות להאריס
    ט"כ 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכלל
    סגור
  • 1.
    סטלנטיס לא חברה אמריקאית
    צחי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקום מושבה באמסטרדם, הולנד.
    סגור