רכב

תווי הנכה המזויפים נחשפים: זו הסיבה שמאות תגים נשללים

שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, משרד הבריאות והמשטרה חשף רשת מתוחכמת של הונאה, שכללה מתווכים או "מאכערים" שפעלו כמעט בגלוי להשגת תגי נכה עבור אנשים שלא היו זכאים להם. החקירה הובילה לגילוי של מאות מקרים שבהם הונפקו תגים על סמך מסמכים מזויפים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik)
משרד התחבורה חשף לאחרונה הונאה נרחבת בתחום תגי הנכה, שהובילה לשלילת 369 תגים שהתקבלו על בסיס מסמכים רפואיים מזויפים. הפרשה התגלתה במהלך בקרה שגרתית, כאשר זוהה ריכוז חריג של תגי נכה באזור מגורים רגיל בצפון הארץ, מה שעורר חשד ודרש חקירה מעמיקה.
שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, משרד הבריאות והמשטרה חשף רשת מתוחכמת של הונאה, שכללה מתווכים או "מאכערים" שפעלו כמעט בגלוי להשגת תגי נכה עבור אנשים שלא היו זכאים להם. החקירה הובילה לגילוי של מאות מקרים שבהם הונפקו תגים על סמך מסמכים מזויפים.

ההונאה לא הסתכמה רק בחניה חינם ופטור מאגרות, אלא כללה גם הטבות נוספות כמו הקלות בנתב"ג ובמשרדי ממשלה. המעורבים בפרשה צפויים לא רק לשלילת התגים, אלא גם לחיוב רטרואקטיבי של אגרות הרישוי ולהליכים משפטיים.
הפרשה מעלה שאלות חשובות לגבי יעילות מערכות הבקרה הקיימות ומדגישה את הצורך בשינוי מערכתי בתהליך הנפקת תגי הנכה. היא גם מעוררת דאגה בקרב אנשים עם מוגבלויות אמיתיות, החוששים מפקפוק בזכאותם לתג.
אירוע זה מדגיש את החשיבות של בקרה מתמדת ואת הצורך בערנות ציבורית. הוא מזכיר לחברה את חשיבות הסולידריות ואת הנזק שנגרם כאשר מנצלים לרעה מערכות שנועדו לסייע לאוכלוסיות מוחלשות. הרשויות ממשיכות לחקור את היקף התופעה ולפעול למניעת הישנותה בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה