רכב

ענקית הרכב מורידה 200,000 רכבים מהכביש: זו התקלה שזוהתה

קרייזלר קוראת לתיקון דחוף של מעל 200,000 רכבים בשל תקלת תוכנה מסוכנת. הסיבה לקריאה הדרמטית: תקלת תוכנה במודול בקרת הבלימה המונעת נעילת גלגלים (ABS), העלולה לגרום לכשל חמור במערכת הבקרה האלקטרונית של יציבות הרכב - אחד ממנגנוני הבטיחות החיוניים ביותר. כשל כזה מגדיל באופן משמעותי את הסיכון לתאונה
מערכת ice | 
רכב (צילום vecteezy)
חברת קרייזלר, הנמצאת בבעלות סטלנטיס, יוצאת בקריאה דחופה לבעלי מעל 211,000 רכבי שטח ומשאיות מסוג דודג' דיורנגו, ראם 2500 וראם 3500 מדגמי 2022, לבצע תיקון תוכנה חיוני במוסכים המורשים של החברה.
הסיבה לקריאה הדרמטית: תקלת תוכנה במודול בקרת הבלימה המונעת נעילת גלגלים (ABS), העלולה לגרום לכשל חמור במערכת הבקרה האלקטרונית של יציבות הרכב - אחד ממנגנוני הבטיחות החיוניים ביותר. כשל כזה מגדיל באופן משמעותי את הסיכון לתאונה.

על פי מסמכים שפרסמה המינהלה הלאומית לבטיחות כבישים של ארה"ב, יותר מ-211,000 כלי רכב של קרייזלר עונים על הקריטריונים לתיקון הדחוף. מדובר בכלי רכב שיוצרו בתקופות שונות, החל מאפריל 2021 ועד דצמבר 2022.
כדי לפתור את הבעיה, מוסכי קרייזלר יעדכנו את תוכנת המודול האלקטרוני של מערכת ה-ABS ללא עלות עבור הבעלים. קרייזלר צפויה לשלוח הודעות התראה ללקוחות החל מה-26 ביולי, עם הנחיות לגבי ביצוע התיקון הדחוף. 
דובר סטלנטיס הסביר כי "סקירה שגרתית של משוב לקוחות" הובילה את החברה לחקור את הבעיה ולהבין את חומרת התקלה. החברה טרם דיווחה על תאונות או פציעות הקשורות לתקלת התוכנה, אך "קוראת ללקוחותיה לפעול לפי הוראות קריאת התיקון".
אין ספק שמדובר במהלך גדול ויקר עבור קרייזלר, אך חשיבות הבטיחות גוברת. יהיה מעניין לראות אם התיקון יצליח למנוע כשלי מערכת בעתיד, ואם החברה תשכיל ללמוד מהמקרה על מנת לשפר את תהליכי הפיתוח והבקרה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה