רכב

מותג הרכב קורס בחובות ענק: יכריז על פשיטת רגל

אחת היריבות הבולטות של מובילת ענף הרכב החשמלי, פיסקר, נאבקה במכירות ולאחרונה פספסה תשלום הלוואה, מה שעלול לאלץ אותה להכנס לפשיטת רגל של פרק 11. החברה הכירה בחששות הנזילות ואמרה בדו"ח הרבעון שלה שהיא עובדת על עסקה פוטנציאלית לחיסכון בחברה
מערכת ice |  5
רכב (צילום vecteezy)
כלי רכב חשמליים אולי הם העתיד, אבל האמריקאים התנגדו לאימוץ של המותג פיסקר, אחת המתחרות העיקריות של טסלה. ייתכן שהסיבה לכך היא שהן יקרות יותר ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית או שתשתית הטעינה להפעלתן טרם פותחה במלואה.
אפילו טסלה, מובילת השוק בתחום ה-EV, ראתה צניחה של 9% במכירות ברבעון האחרון,  "הגידול במכירות כלי רכב חשמליים בארה"ב ממשיך להאט, על פי נתוני המכירות שניתחו על ידי קלי בלו בוק", דיווחה Cox Automotive. ברבעון הראשון של 2024, אמריקאים קנו 268,909 רכבי EV חדשים, על פי קלי בלו בוק. "נתח EV מסך מכירות הרכב החדש ברבעון הראשון היה 7.3%, ירידה מהרבעון הרביעי של 2023".

"המכירות ברבעון הראשון עלו ב-2.6% משנה לשנה אך ירדו ב-15.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2023. העלייה ברבעון האחרון הייתה הרבה מתחת לשנתיים הקודמות", דיווח האתר. טסלה אמורה להיות מסוגלת להתאושש מהצניחה במכירות שלה, למרות שהמוניטין שלה נפגע מהמנהיג המקוטב שלה, אבל אולי שחקנים פחותים בתחום לא ישרדו.
אחת היריבות הבולטות של מובילת התעשייה נאבקה במכירות ולאחרונה פספסה תשלום הלוואה, מה שעלול לאלץ אותה להכנס לפשיטת רגל של פרק 11. החברה הכירה בחששות הנזילות ואמרה בדו"ח הרבעון שלה שהיא עובדת על עסקה פוטנציאלית לחיסכון בחברה.
"פיסקר נמצאת במשא ומתן עם יצרנית רכב גדולה לעסקה פוטנציאלית שיכולה לכלול השקעה בפיסקר, פיתוח משותף של פלטפורמת רכב חשמלי אחת או יותר, וייצור בצפון אמריקה", אמרה החברה. "סגירת כל עסקה תהיה כפופה לעמידה בתנאים חשובים, לרבות השלמת בדיקת נאותות ומשא ומתן וביצוע הסכמים סופיים מתאימים".
החברה סגרה את השנה עם 395 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים. זה לא מספיק כדי לשרוד את 2024, לפי החברה. יצרנית ה-EV הגישה לאחרונה 8-K לרשות ניירות ערך שבה פירטה שהיא החמיצה תשלום הלוואה מרכזי. הכנות הפיננסית של פיסקר (שנדרשת על פי חוק) עשויה להחמיר את הבעיות שלה מכיוון ש"עשרות אלפי" אנשים ביטלו את ההזמנות שלהם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הסינים הם ישלטו על העולם הרכבים (ל"ת)
    רצף סני 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    טסלה
    אריה מכפר סבא 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טסלה כבר ממש לא מובילה את עולם ה רכבים החשמליים. Bydעברו אותם ו בהרבה תחומים כולל מכירות והיא היחידה ש עדיין מחזיקה מול ה סיניות..אבל האמריקאים ו ביידן טועים ו בגדול עם הטלת ה מיסים כדי לעקב את ה סינים..גם ב טלפונים הם ניסו ו קרה ההיפך
    סגור
  • 3.
    אני מבין בתחום
    אבי 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכב חשמלי סיני זה נזק
    סגור
  • 2.
    ירד האסימון שהסינים מציפים את השוק
    סינים מציפים את השוק 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסינים רוצים להשתלת על השוק ולכן מממנים כל מכונית עוד עשור הכל יהיה סיני עם מצלמות ריגול בכל מקום
    סגור
  • 1.
    Mkbhd הקריס את החברה
    Internet power 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוות דעת שלו ביוטיוב גרמה למניות לקריסה טוטאלית ואי אמון בחברה
    סגור