רכב

הרכב שלא מפסיק לראות מוסך: הדגמים הבעייתים ביותר נחשפים

הנציבות האירופית חשפה את רשימת יצרני הרכב עם מרבית קריאות התיקון ב-2023. איזה רכב הגיע למקום הראשון המפוקפק ומי נחשב לאמין?
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
הנציבות האירופית פרסמה לאחרונה את דירוג יצרני הרכב שנקראו למרבית התיקונים היזומים (ריקולים) במהלך שנת 2023. הדירוג לוקח בחשבון הן את מספר קריאות התיקון והן את כמות הדגמים המושפעים מכל קריאה. חשוב לציין כי יצרניות עם מגוון דגמים רחב יותר חשופות באופן טבעי להשפעה רחבה יותר של קריאות תיקון, בשל שיתוף רכיבים ומכלולים בין הדגמים השונים.
במקום הראשון ובהפרש ניכר ממתחריה בדירוג, ממוקמת מרצדס עם 38 קריאות תיקון שהשפיעו על 20 דגמים שונים. קריאות התיקון של מרצדס נגעו בין היתר במערכות בטיחות מתקדמות, חומרי דבקה ואף בדגם הדרך החשמלי EQS.  

פיג'ו ממוקמת במקום השני עם 27 ריקולים שהשפיעו על 13 דגמים, בעיקר בשל עדכון תוכנה הקשור לפליטות מזהמים. גם יצרניות כמו סיטרואן, אופל ו-DS השייכות לקבוצת סטלנטיס נכללו בין המקומות הראשונים, בין היתר עקב אותו עדכון תוכנה משותף.    
בתוך העשירייה הראשונה נמצאות גם ב.מ.וו עם 21 ריקול על 20 דגמים, בעיקר סביב כריות אוויר, פורד וטויוטה עם 16 קריאות תיקון כל אחת, פורד בעיקר בנושא דליפות שמן ואצל טויוטה בעיות תוכנה.      
למרות מוניטין האמינות שלה, טויוטה היא היצרנית האסייתית היחידה בעשירייה הראשונה. מגמה בולטת נוספת היא מיעוט קריאות התיקון לרכבים חשמליים, המהווים עדיין שיעור קטן מהמכירות הכוללות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה