רכב

הנתונים המדאיגים נחשפים: כמעט בכל שבוע נהרג נוסע בכלי רכב פרטי

עמותת אור ירוק פרסמה את הדוח הסוקר את שנת 2023. בהודעה שפורסמה לתקשורת הדגישו את חשיבותן של מערכות בטיחות טכנולוגיות מתקדמות וכן את חגירתן של חגורות הבטיחות. העיר המסוכנת ביותר הייתה ירושלים, בפער משמעותי
מערכת ice | 
תאונת דרכים (צילום עמותת אור ירוק)
עמותת אור ירוק פרסמה את נתוניה על תאונות הדרכים ברכבים פרטיים לשנת 2023. לאחר שפרסמה את נתוניה בקש לתאונות הקשורות לאופניים חשמליים, הדוח שפורסם אתמול (ראשון) חושף כי כמעט בכל שבוע נהרג בישראל אדם שנסע בכלי רכב פרטי בבמוצע. מתחילת השנה נהרגו 50 נוסעים. נתונים עמותת אור ירוק מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בממוצע, בעשור האחרון נהרגו 583 בני אדם בתאונות דרכים, בממוצע של 50 אנשים בשנה.
בנוסף לנתונים המדאיגים על מקרי המוות, עולה כי בממוצע נפצעים בשנה 6,465 נוסעי כלי רכב פרטיים. מתוכם, 397 נפצעים קשה. בשלושת השנים האחרונות מספר ההרוגים מספר ההרוגים היה כ-50 בכל שנה. שנת 2023 היא השנה בה נהרגו הכי מעט אנשים מאז שנת 2020. 
העיר בה נפגעו הכי הרבה נוסעי כלי רכב פרטיים היא ירושלים. 295 נוסעי כל רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בשנת 2023. נוסע אחד נהרג ו-26 נפצעו קשה. אחרי ירושלים נמצאת חיפה, בפער משמעותי. בעיר נפגעו 172 בני אדם נוסעים בכלי רכב פרטיים. בשנת 2023 נהרג אדם אחד ו-18 נפצעו קשה. 
עמותת אור ירוק מבקשת להזכיר כי משרד התחבורה פרסם נוהל מערכות בטיחות לרכב פרטי ומסחרי חדש לשנת 2024. הנוהל כולל שתי מערכות בטיחות חדשות לרשימת הציוד הבטיחותי ואף מזכה בהטבות מס. המערכות הכלולות הן התרעה במצב של חוסר ריכוז ומערכת אזהרה על פתיחת דלת. עוד הדגישו בעמותה את חשיבותן של חגירת חגורות בטיחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה