רכב
בשורה חשובה לנהגים בישראל: זו התקנה שתכנס לתוקף ב-1.8
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן קורא להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות להתקנת לוחית זיהוי. הדברים נאמרו בדיון מעקב שכינס, לקראת הכניסה לתוקף של חובת התקנת לוחית הזיהוי ב-1 באוגוסט; משרד התחבורה: בחודש הבא נגיש לאישור הוועדה את תקנות הקנסות
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לדון בהיערכות ליישום החובה להתקין לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב. היו"ר ביטן כינס את הדיון לקראת הקיץ המתקרב, וביקש דיווח על ההתקדמות ביישום התקנות שאושרו בוועדה לפני כחמישה חודשים. כזכור, רישום הכלים במאגר רשות הרישוי החל כבר בפברואר השנה והחובה להתקין את הלוחיות תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב.
היו"ר ביטן הזכיר עוד, כי בדיון הקודם ביקשה הוועדה לגבש נהלי יישום ולדווח על כך לוועדה, אך לא התקבל דיווח. בנוסף ביקשה הוועדה להתייחס לאפשרות להנפיק לוחיות רישוי בחנויות, לבחון את היישום לגבי עובדים זרים וחברות המפעילות כלים שיתופיים. עוד ביקש היו"ר ביטן דיווח על התקדמות באישור התקנות לקביעת הקנסות שיוטלו על מפרי התקנות, ותקנות שיאפשרו גם לפקחים העירוניים לבצע אכיפה.
מנהל פרויקטים במשרד התחבורה, שלמה חזן, הסביר כי בתחילת ינואר החלה לפעול מערכת הרישום בשירות עצמי, ומי שביצע רישום יכול לגשת למטביע ולהתקין את הלוחית על הכלי. נציגת הלשכה המשפטית של המשרד, עו"ד חוה ראובני, הוסיפה כי מה-1 באוגוסט מי שלא ירשום את כלי ויתקין לוחית יעבור עבירה. היא הוסיפה כי טיוטת התקנות בעניין הקנסות פורסמה לציבור, והעריכה כי תגיע לאישור הוועדה בחודש הבא.
היו"ר ביטן ביקש כי לפקחים תהייה סמכות גם להחרים כלים ללא לוחית זיהוי, ולא רק לתת קנסות. עו"ד ראובני אמרה כי לאחר שיקבעו התקנות לפקחים תהייה סמכות גם לתפוס כלים. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי הציבור עדיין לא מודע לכך שעומדת להיכנס לתוקף החובה להתקין את הלוחית, וביקשה שמשרד התחבורה והמשטרה יובילו קמפיין הסברה לאומי. בנוסף ביקשה ללוות את האכיפה בהתראה וקנסות מתאימים, לאפשר אבחנה בין הכלים השיתופיים לכלים הפרטיים כדי לא להכביד מידי על החברות השיתופיות, ולהקל על הציבור בהתקנת הלוחית.
מנהל אגף הפיקוח של עיריית תל אביב, יאיר עמר, הוסיף כי הקנסות הם לא הסיפור, וציין כי מדובר באכיפה מורכבת, שנועדה להציל חיי אדם. לדבריו, הפקח בשטח צריך לזהות את הרוכב, לדעת אם עשה או לא עשה תיאוריה ואם יש לו רישיון על הכלי, וכדי לייעל את האכיפה הוא צריך לקבל את גישה למאגרים הממשלתיים המתאימים.
עו"ד נגה רובינשטיין, שייצגה את איגוד לשכות המסחר, אמרה כי צריך לבצע התאמות, בהם לאפשר לוחית שונה לקורקינטים שיתופיים, כדי למנוע מצב שבו אנשים יגנבו לוחיות מקורקינטים שיתופיים וכך יגרמו להטלת הקנסות על החברות השיתופיות. היא ביקשה גם לשפר את הליך הרישום של הכלים, וציינה כי לרשום 30 אלף כלים שיתופיים קיימים זו מסה גדולה, ואם השיפורים לא יבוצעו בהקדם החברות לא יהיו מוכנות ליישום ב-1 באוגוסט.
נציג משרד התחבורה חזן התייחס לבקשה ללוחית זיהוי שונה ולבקשה לוודא שמי ששוכר כלי יש לו רישיון, ואמר כי מדובר בפיתוח מערכת ממוחשבת לשם כך, אך עוד אין למשרד תקציב לעשות את זה ולכן הוא לא יכול להתחייב על לוחות זמנים. לשאלת היו"ר ביטן העריך חזן כי התקציב הדרוש הוא כ-200 אלף שקלים, והיו"ר ביטן אמר כי זאת לא תהייה בעיה לאגף התקציבים באוצר למצוא תקציב בסכום נמוך כזה.
ח"כ בועז טופורובסקי הזהיר כי מי ששומר חוק יקיים את החובות, ישלם ויתלונן, בעוד שהעבריינים ימשיכו לסכן חיים. הוא הוסיף כי הרישום לא צריך להיות אישי, אלא לבוא עם הכלי כמו ברכבים. "אם אני קונה קורקינט ב-500 שקלים לא הגיוני שאצטרך גם לרשום אותו, גם ללכת למטבעה וגם לחבר אותו. ילד בן 17 ילך למטבעה? בנוסף, המשטרה לא אוכפת, יש לה רק 60 ניידות לאכיפה בין עירונית, אז אם זה עבודה בעיניים תגידו. על הנייר זה נראה טוב, אבל בפועל יהיה ג'ונגל. זה בלוף שיעלה הרבה כסף ולא תהייה אכיפה כמו שצריך".
בתגובה לכך אמר נציג אגף התנועה במשטרה, רפ"ק אמיר ליפשיץ, כי כבר כיום המשטרה והרשויות המקומיות מבצעות אכיפה, וברגע שיהיו לוחיות האכיפה תתגבר. הוא הודה כי יש קשיים וחוסרים, אבל הם יפתרו וההסדרה תשפר את המצב פלאים. נציגת עמותת אור ירוק, ליעד קייקוב, הוסיפה כי חשוב שהתקנות ילוו באכיפה ובהסברה, כולל אפשרות להחרמת כלים.
עוד ב-
היו"ר ביטן סיכם את הדיון וקרא להקל על הציבור בביצוע הטבעת לוחית הזיהוי, ולאפשר לבצע זאת גם בחנויות שמוכרות את הכלים. הוא ביקש לבצע אכיפה גם כנגד חנויות שמשפרות את הביצועים של הכלים החשמליים, ואמר כי הוועדה תמשיך את המעקב ותתכנס שוב כאשר יוגשו לה התקנות לקביעת גובה הקנסות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(20):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.דיקטטורה.. מה מותר לעשות? לנשום אוויר..אדי 04/2024/12הגב לתגובה זו1 0הקחו כסף עוד מעטסגור
-
13.פורעי חוקצן 04/2024/12הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן לעשות סדר עם הרכיבה בפראות על המדרכות ובכל מקום העולה על רוחםסגור
-
12.כל הכבוד333 04/2024/11הגב לתגובה זו5 0הגיע הזמןסגור
-
11.לא רלוונטילא רלוונטי 04/2024/11הגב לתגובה זו1 0חבורת מטומטמים!! כל יום יוצאים מחטיבות הביניים והתיכונים מאות תלמידים על אופניים חשמליים כשבעצם אין להם שום מושג בחוקי התנןעה, הם נוסעים כמו חארות ואף אחד לא מחרים להם את האופניים וקונס את ההורים שלהם. קודם כל תעלו את הגיל ל18 ולא ל15, תאכפו את זה ואחר כך נדבר. כן, לוחית רישוי זה מה שיעזור... בהצלחהסגור
-
אבל להורים שלהם יש. ואת הקנסות צריך להטיל על ההורים של (ל"ת)1234 04/2024/12הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
ראשית לפתח מסלוליםרוכב חשמלי 04/2024/12הגב לתגובה זו1 0בעד התקנת תקנון שישמור על הולכי הרגל. אליה וקוץ בה. להצמיד מסלול לכל נתיב שבו נע רכב. בבני ברק, לא ירכבו עם לוחיות ולא תהיה אכיפה. גם כיום, רוכבים ללא כסדות .והנערים רוכבים 2 על גלגנוע 1..סגור
-
10.הגיע הזמן (ל"ת)קר 04/2024/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
כבר לפניי עשור היה צריך להיעשותמיכ 04/2024/13הגב לתגובה זו0 0כבר לפני עשור היה צריך לעשות את זה. כניראה חיכו שמספיק אנשים יפגעי ומספיק חיים ילקחוסגור
-
9.נמאסתםהזואם. 04/2024/11הגב לתגובה זו0 2לא יודעים כבר מאיפה לקחת עוד כסף לזבל הקואליציוני שלהם מדרובים ומסקוקים ולאייחראק בוקום פלוש פלוש כל היוםסגור
-
נמאס ממכם שפוגעים באנשים ובורחים מבלי שתתנו את הדין! (ל"ת)זבע 04/2024/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.רישוי לכול סוגי האופניים חשמליים רגילים גלגיליות ורולרשוקולית 04/2024/11הגב לתגובה זו3 1טוב מאוד ועים אפשר שזה יכלול גם חובת ראשוי לרולר בלידס ולגלגליות ואופניים רגילות דויד ביטן תעשה גם שגם לאופניים רגילים יהיה חובת ראשוי כאן ועכשו וגם לגלגליות ורולר בליידס ושגם אלהם יכול רישוי ושגם אלהם יוטלו כנסות למפירי חוקסגור
-
7.טוב מאוחר, מאשר בכלל לאמג 04/2024/11הגב לתגובה זו4 0מזמן היו צריכים לטפל בזה, היו פחות פצועיםסגור
-
6.רעיון מצוייןעינבר 04/2024/11הגב לתגובה זו4 0נהגי הקורקינט והאופנים(בעיקר בקרב ילדים) לא ניזהרים כלל וכימעט ודורסים את הולכי הרגל ובנוסף מסוכנים מאוד לייד הרכבים על הכביש.סגור
-
5.הגיע הזמןאבי 04/2024/11הגב לתגובה זו3 0הגיע הזמן לעשות סדר בקטסטרופה של הדו"ג "והריקשות",,, בג'ונגל הישראלי!!סגור
-
4.מפגרים!אחד העם 04/2024/11הגב לתגובה זו0 1איזה לוחיות רישוי ואיזה נעליים. תוציאו תקנה גם התקנת לוחיות זיהוי ברולר בליידז.... אין שכל אין דאגות!!!סגור
-
3.אופניים חשמליות קורקינטים.אלכס 04/2024/11הגב לתגובה זו3 0לפי המצב היום . אופנים חשמליות קורקינטים מסוכנים יותר מרכב . אין לרוב הרוכבים ,ענין בחוקי תנועה מינימלים .סגור
-
2.לוחיות זיהויאריה 04/2024/11הגב לתגובה זו2 1לוחית זיהוי לא מחליף חינוך ו תקבות זה רק יקשה קצת ו יכניס כסף ל ממשלה ולא יפתור את ה בעיותסגור
-
כל כלי רכב ( קורקינטים אופניים חשמליים או לאא.ן 04/2024/11הגב לתגובה זו2 0צריכים לוחית זיהוי בנוסף לחינוךסגור
-
1.אופנייםאורן 04/2024/11הגב לתגובה זו0 3ביטן משעמם לך הביתה ותפסיק להציק לרוכב האופנייםסגור
-
חינוך דרך הכיסא.ל 04/2024/11הגב לתגובה זו6 0אצל הישראלים החינוך מגיע דרך הכיססגור