משפט

רכב על אופניים חשמליים, נדרס - ויפוצה ב-14 מיליון שקל

לאחר שנותר נכה בשיעור של 100%, חברת הביטוח טענה כי לתובע צפוי קיצור תוחלת חיים משמעותי, של 24 שנים מיום הפגיעה בלבד. השופטת העדיפה את קביעת המומחה, וחישבה את הפסדי השכר לעתיד ב-3.3 מיליון שקל לערך, ואת העזרה והסיעוד ב-5.4 מיליון: "אם פורסים את הסכום לעלות יומיומית של אדם במצב קיצוני, מדובר בסכום ריאלי ואפילו נמוך"
מערכת ice |  3
אופניים חשמליים (צילום עמותת אור ירוק)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי צעיר שנפצע קשה בתאונת דרכים יפוצה בסכום חריג של 14 מיליון שקל. הצעיר נפצע מפגיעת רכב בעת שרכב על אופניים חשמליים כשהיה בן 15, לפני כ-7 שנים. התאונה הותירה אותו נכה בשיעור 100%. הוא עבר כמה ניתוחים, שיקום ארוך וכיום הוא מתנייד על כסא גלגלים וזקוק לעזרה בפעולות רבות במהלך היומיום. 
חברת הביטוח "שומרה", שביטחה את נהג הרכב שפגע בתובע, טענה כי לתובע יש קיצור תוחלת חיים משמעותית ולא כפי שקבע המומחה שמינה בית המשפט, שהעמיד את קיצור תוחלת חייו של התובע על כ-14 שנים. משמעות הדבר היא שההערכה קבעה שהתובע יחיה 68 שנים - והפיצויים שיינתנו לו יתאימו למשך החיים הזה.
על פי פרסום ynet, לטענת חברת הביטוח, מחקרים בינלאומיים קבעו קיצור משמעותי הרבה יותר ועל פיהם תוחלת החיים של נפגע במצבו של התובע עומדת על 24 שנים בלבד מיום הפגיעה - פיצוי נמוך בהרבה בגלל משך החיים הקצר שצפוי לו, על פי חברת הביטוח. השופטת שלומית יעקובוביץ העדיפה את קביעת המומחה וחישבה את הפסדי השכר לעתיד בכ-3.3 מיליון שקל ואת העזרה והסיעוד העתידיים של התובע בכ-5.4 מיליון שקל, את ההוצאות הרפואיות על כמיליון שקל.
אם מוסיפים את החישובים האחרים התובע יפוצה ב-14 מיליון שקל בניכוי תגמולי הביטוח הלאומי בסך כ-4 מיליון שקל ותשלומים שכבר קיבל מהמבטחת בסך כ-220 אלף שקל.  לדברי עוה"ד אריאל פרויליך ושחר רום ממשרד פרויליך פרחי, שייצגו את התובע: "הסכום על פניו נראה סכום עתק, אבל אם פורסים אותו לעלות יומיומית של חיי אדם במצב קיצוני כזה, לעשרות שנים, אז מדובר בסכום ריאלי ואפילו נמוך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פיצויים
    יפה 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם הכי מפחידים בכביש צריך להוריד את הכלי הזה מהכביש
    סגור
  • 2.
    נערים רוכבים נגד כיוון התנועה בפראות על כביש, פיקוח
    הרחבת סמכויות 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עירוני רואה ולא יכול לעשות כלום כי "אין להם סמכות" . מול עיניהם של הפקחים טסים 2 קורקינטים נגד כיוון התנועה , והם לא יכולים לעשות כלום . איזה הזיה .
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי מה הבעיה ? שיפצו אותו חודשית כל ימ י חייו !!!! (ל"ת)
    יוסיפון 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור