שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את טל אפרתי – מנהלת שיווק ושיתופי פעולה מסחריים בליגת העל בכדורסל
SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: טל אפרתי – מנהלת שיווק ושיתופי פעולה מסחריים בליגת העל בכדורסל, על החיבור המנצח בין ספורט ושיווק

אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: טל אפרתי – מנהלת שיווק ושיתופי פעולה מסחריים בליגת העל בכדורסל, מספרת על האהבה לשיווק ולספורט, וחושפת מדוע עד גיל 16 החזיקה בשלושה שמות פרטיים.
טל אפרתי במשפט.
"בת 33, מנהלת שיווק ושיתופי פעולה מסחריים בליגת העל בכדורסל ומילואימניקית גאה".
"בת 33, מנהלת שיווק ושיתופי פעולה מסחריים בליגת העל בכדורסל ומילואימניקית גאה".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"לשיווק נמשכתי מגיל צעיר. עוד לפני השירות הצבאי, כבר הייתי חלק מצוות השקת העיתון ישראל היום, ונחשפתי לקסם שבעולמות השיווק, הפרסום וההפקה. בגיל 23, תוך כדי לימודי תואר במכללה למינהל, הקמתי חברה קטנה לאירועי בר/בת מצווה ואירועי חברות – אלא שהאהבה לענף הפרסום לא עזבה אותי, היה לי ברור שאני חייבת להיות חלק מהתחום.
"לשיווק נמשכתי מגיל צעיר. עוד לפני השירות הצבאי, כבר הייתי חלק מצוות השקת העיתון ישראל היום, ונחשפתי לקסם שבעולמות השיווק, הפרסום וההפקה. בגיל 23, תוך כדי לימודי תואר במכללה למינהל, הקמתי חברה קטנה לאירועי בר/בת מצווה ואירועי חברות – אלא שהאהבה לענף הפרסום לא עזבה אותי, היה לי ברור שאני חייבת להיות חלק מהתחום.
את דרכי המקצועית התחלתי במשרד הפרסום 'אברהם', שם שימשתי כמנהלת תיקי לקוחות של מותגי רכב, ביטוח וסלולר מובילים. המעבר לצד לקוח היה מבחינתי נכון וטבעי, ואפשר לי לשלב בין שתי האהבות הגדולות שלי: שיווק וכדורגל. כך מצאתי את עצמי בתפקיד מנהלת השיווק של ההתאחדות לכדורגל. כילדת כדורגל וכאוהדת מושבעת של הפועל רמת גן, אין ספק שעבורי זו הייתה משרת החלומות.
בין לבין הספקתי גם לגעת בתחום הנדל"ן, כמנהלת השיווק של BE ALL – חברת נדל"ן מסחרי לחברות היי-טק בתל אביב. מאז הספקתי לחזור לתחום הספורט, והפעם לכדור הכתום כמנהלת השיווק ושיתופי הפעולה המסחריים בליגת העל בכדורסל, כשהעונה הנוכחית מרגשת ומבטיחה מתמיד".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו במיוחד?
"כאישה בתחום גברי, מהרגע הראשון בער בי לקדם את הספורט הנשי ואת כדורגל הנשים בפרט: להעלות את המודעות לכדורגל הנשים, לנרמל עבור ילדות ונערות את השתתפותן במשחק ואהבתן אליו, ובו בזמן גם להגדיל את כמות הצופים במשחקי הנבחרת הלאומית.
"כאישה בתחום גברי, מהרגע הראשון בער בי לקדם את הספורט הנשי ואת כדורגל הנשים בפרט: להעלות את המודעות לכדורגל הנשים, לנרמל עבור ילדות ונערות את השתתפותן במשחק ואהבתן אליו, ובו בזמן גם להגדיל את כמות הצופים במשחקי הנבחרת הלאומית.
בשיתוף פעולה עם צ'לסי ובחסות רומן אברמוביץ', אירחנו בישראל בשנת 2019 משחק ראווה חגיגי בין נבחרת הנשים של ישראל לקבוצת הפאר האנגלית. המשחק שבר שיא צפייה בכל הנוגע לכדורגל נשים בישראל ואירח למעלה מ-8,500 צופות וצופים באצטדיון המושבה. כל מי שנכח באירוע זכה לחוויית כדורגל ולהפנינג משפחתי.
אני גאה בכך שהצלחנו ליצור חיבור ומעורבות עם האוהדים סביב המשחק, מה שהוביל בהמשך להגעתם לעוד משחקי כדורגל נשים בישראל. רק בשביל להבין את האפקט: אם עד לפני אותו משחק מול צ'לסי הקהל הממוצע במשחקי נבחרת הנשים עמד סביב 300, הרי שמאז חווינו עלייה הדרגתית ושברנו שיאים ישראלים בצפייה במשחקים רשמיים של הנבחרת ובמשחקי גביע המדינה לנשים – עם יותר מ-3,000 צופות וצופים".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"תפקיד מנהלי השיווק הוא דינמי, כשהאופי והדרישות משתנים בין ארגון לארגון. אנשי שיווק לא יכולים להסתמך רק על קמפיינים ומסרים חדים – הם חייבים להבין כיצד המשתמשים חושבים, מרגישים ופועלים בכל נקודת מגע עם המותג. לכן ארגז הכלים המקצועי של כל מנהל שיווק מחייב הבנה בעולם חווית משתמש (UX), הכוללת ניתוח התנהגות משתמשים, פסיכולוגיה צרכנית, סטוריטלינג מבוסס UX ואופטימיזציה למסעות לקוח דיגיטליים ופיזיים. בנוסף המומחיות ב-AI בביג דאטה בשיווק – חיזוי מגמות, פרסונליזציה ואוטומציה חכמה, תהיה קריטית להצלחה. השיווק החדש מתבסס על עיצוב חוויות מותאמות אישית, שמייצרות ערך מותגי אמיתי ומגדילות מעורבות צרכנית.
"תפקיד מנהלי השיווק הוא דינמי, כשהאופי והדרישות משתנים בין ארגון לארגון. אנשי שיווק לא יכולים להסתמך רק על קמפיינים ומסרים חדים – הם חייבים להבין כיצד המשתמשים חושבים, מרגישים ופועלים בכל נקודת מגע עם המותג. לכן ארגז הכלים המקצועי של כל מנהל שיווק מחייב הבנה בעולם חווית משתמש (UX), הכוללת ניתוח התנהגות משתמשים, פסיכולוגיה צרכנית, סטוריטלינג מבוסס UX ואופטימיזציה למסעות לקוח דיגיטליים ופיזיים. בנוסף המומחיות ב-AI בביג דאטה בשיווק – חיזוי מגמות, פרסונליזציה ואוטומציה חכמה, תהיה קריטית להצלחה. השיווק החדש מתבסס על עיצוב חוויות מותאמות אישית, שמייצרות ערך מותגי אמיתי ומגדילות מעורבות צרכנית.
כמו כל מנהלי השיווק, גם ארגז הכלים המקצועי שלי התעצב בלמידה תוך כדי תנועה. בהזדמנות הזו, חשוב לי לומר תודה לאנשי השיווק המוכשרים שפגשתי לאורך הדרך ושהעשירו אותו".

טל אפרתי (צילום עודד קרני)
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"מותג ישראלי שראוי לפירגון הוא מועדון חבר. כקצינה לשעבר, אני מכירה מקרוב את מועדון הצרכנות ואת הערך העצום שהוא מספק לחבריו – לא רק בהטבות והנחות, אלא גם בתחושת השייכות וההערכה כלפי משרתי הקבע ואנשי כוחות הביטחון.
"מותג ישראלי שראוי לפירגון הוא מועדון חבר. כקצינה לשעבר, אני מכירה מקרוב את מועדון הצרכנות ואת הערך העצום שהוא מספק לחבריו – לא רק בהטבות והנחות, אלא גם בתחושת השייכות וההערכה כלפי משרתי הקבע ואנשי כוחות הביטחון.
אפילו שחבר כמעט ולא מפרסם במאס מדיה ולא 'מורח' את הלוגו שלו כדי להגדיל את כמות החברים בו, הוא מצליח לשמור על תודעה ציבורית חזקה – וזאת בזכות חיבור אמיתי ומדויק לקהל היעד שלו, וחשוב לא פחות: חבר מצליח לעמוד מאחורי ההבטחה הצרכנית שלו. בהקשר הזה חשוב לי להוסיף כי כחלק מתפקידי הנוכחי יצא לי להיחשף גם אל מאחורי הקלעים של הארגון המדהים הזה, וכמי שרואה מקרוב את הרצון האמיתי להגיע אישית לאנשים בקצה, ההערכה שלי כלפיו רק התעצמה".
אם היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"גם כשאני מנסה לענות על השאלה הזו, איכשהו הבחירות שלי נוגעות בדרך כזו או אחרת בעולמות השיווק. אם בכל זאת אלך ממש לקצה, אז כדודה לילדה עם צרכים מיוחדים וכחובבת בעלי חיים, הייתי בוחרת להיות מטפלת בילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות בעלי חיים".
"גם כשאני מנסה לענות על השאלה הזו, איכשהו הבחירות שלי נוגעות בדרך כזו או אחרת בעולמות השיווק. אם בכל זאת אלך ממש לקצה, אז כדודה לילדה עם צרכים מיוחדים וכחובבת בעלי חיים, הייתי בוחרת להיות מטפלת בילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות בעלי חיים".
משהו שמעטים יודעים עלייך?
"בתעודת הלידה נרשמו לי שני שמות פרטיים, אף אחד מהם אינו טל. כשנולדתי, הוריי בחרו לי את השם מור – אבל כשהוצגתי לאחיותיי הגדולות, הן לא ממש התחברו, הטילו וטו על השם ודרשו שאקרא טל. כאשר הוריי הלכו למשרד הפנים לבצע שינוי, התברר ששמי כבר מופיע כמור מרים אפרתי. הדבר היחיד שנותר היה לעשות הוא להוסיף גם את השם טל וכך הסתובבתי עד גיל 16 עם שלושה שמות פרטיים: טל, מור ומרים".
"בתעודת הלידה נרשמו לי שני שמות פרטיים, אף אחד מהם אינו טל. כשנולדתי, הוריי בחרו לי את השם מור – אבל כשהוצגתי לאחיותיי הגדולות, הן לא ממש התחברו, הטילו וטו על השם ודרשו שאקרא טל. כאשר הוריי הלכו למשרד הפנים לבצע שינוי, התברר ששמי כבר מופיע כמור מרים אפרתי. הדבר היחיד שנותר היה לעשות הוא להוסיף גם את השם טל וכך הסתובבתי עד גיל 16 עם שלושה שמות פרטיים: טל, מור ומרים".
עוד ב-
לכל הפינות של SUPERMARKETING לחצו כאן
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.טל אפרתייוסי 03/2025/21הגב לתגובה זו0 0תותחית, לא נחה לרגע, משגעת את כל מי שסביבה כדי שהכל יתבצע ובצורה הכי טובה ומקצועית, ישר כח!סגור