שיווק ופרסום

הנשים המובילות בענף השיווק: כך כבשו את התעשייה הישראלית

שורה של מנהלות שיווק מארגונים וחברות מפתח בישראל מספרות ל-ice על כברת הדרך שלהן ומספקות טיפים למתחילות. נגה גור אריה, ויזה: "היי בטוחה בעצמך ועמדי מאחורי ההחלטות המקצועיות שלך". רונה סוסל גוברין, ראפיד: "מוקירה את היכולת לתרום חזרה לקהילה ולהשפיע". עו"ד רוני טננבאום, גינדי: "לחשוב חדשנות בגובה העיניים"
מערכת ice | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock, freepik)
על רקע יום האישה הבינלאומי, שורה של מנהלות שיווק מארגונים וחברות מפתח בישראל מספרות ל-ice על כברת הדרך שלהן ומספקות טיפים למתחילות. בלב השוק התחרותי, ובעולם דיגיטלי, נראה כי לשיווק תפקיד מרכזי ויקר ערך. פעמים רבות מדובר בחלק משפה של חברה, אסטרטגיה ועיצוב זהות. שאלנו כמה מהמנהלות המשמעותיות שפועלות בזירה איך הן רואות את תפקידן, וקיבלנו תשובות מעניינות ורשמים מפתיעים.
לורן גמפורט, סמנכ"לית תקשורת ואסטרטגיית מותג בחברת Faye – סטארטאפ בתחום ביטוח הנסיעות
"לפני שהצטרפתי ל-Faye נלחצתי מאוד, פתאום להיכנס לסטארטאפ קטן שעוד לא השיק את המוצר שלו, גרם לי לחשוב האם אני עושה את הצעד הנכון. במהלך התפקיד הייתה לי הזדמנות להיות חלק מצוות קטן שאחראי על השקת המוצר בפעם הראשונה אי פעם לקהל האמריקאי. זה מהלך כ״כ משמעותי שנתן לי אינספור כלים, ואני ממליצה לכל אשת שיווק לחוות דבר כזה בחייה המקצועיים. בדיעבד, אני מסתכלת אחורה ואומרת לעצמי שהלוואי והייתי פחות לחוצה ויותר נרגשת לקראת המהלך הזה". 
"בניית מותג כוללת גם בניית שפה ונרטיב, עבודה מול כלי התקשורת, קידום באתר ובסושיאל  - והכל מאפס. לראות את התגובה החיובית של המשתמשים שלנו (לקוחות אמריקאים), זה סופר מספק ומשהו שאני מאוד גאה בו. בנוסף, לראות את המנהלים שלנו צומחים לצד המותג, כמו גם את המוניטין של החברה שלנו, בזמן אמת, זה גם מתגמל". הוסיפה.

לורן גמפורט (צילום: עומר הכהן)
טיפ לסטודנטיות: "יש לי כמה טיפים חשובים. הראשון הוא עשי כמה התמחויות שאת יכולה, לימודים זה לא מספיק. התמחויות מעניקות לך ניסיון בעבודה אמיתית ובאמצעותן תוכלי לבנות רשת של קשרים, ומי יודע, אולי החברה שבה את מתמחה עשויה להעסיק אותך בסוף ההתמחות. הטיפ השני הוא - נקי עצמך מאגו. קחי על עצמך כל משימה קטנה ומונוטונית עם חיוך ויחס טוב. טיפ שלישי - אל תפחדי לטעות. אם את לא בטוחה באיזה סוג שיווק את רוצה לעסוק, זה בסדר לבדוק ולנסות כמה משרות. והטיפ האחרון הוא - אם יש לך הזדמנות, עבדי בחו"ל! למדי בחו"ל! זה יעניק לך פרספקטיבה רחבה יותר על כיצד פועלות תרבויות אחרות, מה שיעזור לך ליישם חשיבה גלובלית בכל משרה שלך".


אביטל וגשל מאיירס (צילום: יח"צ)
אביטל וגשל מאיירס, סמנכ"לית השיווק של אופטיקה הלפרין
"אופטיקה הלפרין כרשת האופטיקה של ישראל מאמינה, שמשקפיים צריכים להיות נגישים לכולם כולל משקפי מותגים בינלאומיים.  בסניפינו בפריסה ארצית מגוון רחב של מותגים במחירים הוגנים ונוחים. יצאנו בקמפיין ארצי נרחב תחת המסר ״המותגים חו״ל המחירים הלפרין״. בקמפיין הצגנו מגוון רחב של משקפי שמש וראייה ממותגים בינלאומיים מובילים כגון לקוסט, הוגו בוס, קלווין קליין ועוד. הקמפיין עלה בתחילת אוקטובר במגוון מדיומים גדול והיה אמור להמשך חודש ימים, אך עצרנו את הקמפיין לאחר שבוע בשל המלחמה. אנחנו כמובן נמשיך לקדם את המסר יחד עם חידוש ועדכון מתמיד של הקולקציה". 
טיפ לסטודנטיות: "הלמידה הכרחית ומהווה את הבסיס לעולם השיווק, הכרת הכלים, המושגים, התכנון וההתנהלות בעולמות השיווק. אך על מנת לאהוב ולהצליח בתחום, ממליצה כבר בשלב הלימודים להתחבר ולהבין את הייחודיות שבכו, מה מבדל אתכן מהשאר, או כמו שאומרים אצלנו - מה ה-USP שלכם. ברגע שתבינו אותו ותיישמו אותו בהמשך על המהלכים השיווקיים שלכן, תצליחו לייצר מהלכים אחרים, שונים וייחודיים".
נגה גור אריה, סמנכ"לית השיווק של ויזה בישראל 
"מהלך שאני מאוד גאה בו הוא המהלך שעשינו בקיץ האחרון, במסגרת שיתוף פעולה כלל אירופאי בין חברת דיסני ו-Visa, לכבוד חגיגות 100 שנה לדיסני. מדובר בשילוב מנצח של המעסיק הקודם והמעסיק הנוכחי שלי, וגם זכיתי להיות בצוות האירופאי המצומצם שעבד עליו מצד Visa. העובדה שמדובר בשני מותגים מאוד חזקים היתה עבורנו הזדמנות מצוינת להריץ בישראל קמפיין הכי ישראלי שיש, ולהוסיף לשת"פ הגלובלי זווית מקומית".
 
"יחד עם צוותי הסוכנויות של ויזה שעובדים איתי בישראל (ליאו ברנט, C, סטארקום) – יצרנו קמפיין שבלבו צוות משפיענים מגוון וחזק (עדן בן זקן, שלמור שטרוזמן ואלכס שולץ) שמזמין ישראלים לקחת את כרטיס Visa שלהם כשהם יוצאים לחופשת הקיץ בחו"ל. הצוות טס לשני יעדים באירופה (לונדון ומדריד), פגש ישראלים מחזיקי כרטיס Visa, ומי שענה בהצלחה על שאלות טריוויה הקשורות לדיסני (אחרי ההתרגשות המטורפת מהמפגש עם הכוכבים) – זכה בפרסים מטורפים. חוויה שלגמרי מגדירה מחדש את החופשה".

נגה גור אריה (צילום: דנה ברק)
"הקמפיין היה הצלחה אדירה, ששברה את כל תקרות הבנצ'מרקים ונסקה הרבה מעבר לכל היעדים. הוא גם הדהד מאוד רחוק בארגון הגלובלי ואף הוצג כקייס סטאדילכלל עובדי השיווק בארגון הגלובלי. נתנו לישראלים שטסו עם Visa את "החוויה הישראלית האולטימטיבית" (פגישה בלתי אמצעית בחו"ל, באמצע השופינג או ברחוב, שירים בקולי קולות, צחוקים ופרסים), והצגנו דרך מרעננת להגיד ש- Visa היא דרך בטוחה ונוחה לקניות בחו"ל. זו דוגמה לקמפיין מהסוג שאני הכי אוהבת: בסיס גלובלי חזק שעליו נבנית זווית מקומית שייחודית לשוק בו אנחנו פועלים".
טיפ לסטודנטיות: "כמנהלת שיווק לעתיד, מאוד חשוב שתכירי את החוזקות והחולשות שלך. במקומות שבהם את חזקה – היי בטוחה בעצמך ועמדי מאחורי ההחלטות המקצועיות שאת מקבלת. יש גם קטע כזה שכל מי שלא עוסק בשיווק תמיד מרגיש שהוא יודע יותר טוב ממך איך לעשות שיווק, וחשוב להדוף את הרחשים האלה, כמו גם כל רחש אחר שמנסה לערער את המקומות החזקים שלך".
"במקומות שבהם את פחות חזקה – אל תהססי להיעזר באנשי מקצוע מומחים ולסמוך עליהם, שגם יקחו את היוזמות שלך למקומות הכי גבוהים, וגם יעזרו לך להתפתח. בנוסף, ממליצה להצטרף לקהילות מקצועיות בתחום, לשמוע על דרכי עבודה וחשיבה שונות, להכיר אנשים חדשים וללמוד לא מעט". 
עו"ד רוני טננבאום, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה של גינדי החזקות
"אחד המהלכים האחרונים שאני גאה בהם במיוחד, הוא שיווק שכונת כרמי הנדיב בקרית מלאכי. פרצנו כל דרך ותקרה אפשרית במהלך של הטמעת מסר חדש שהפך לביטוי חדש- מחיר שפוי. נוסף על כך, מיתוג השכונה החדשה שם את העיר כולה על המפה ואף את האזור לאחד המבוקשים כיום. ממקום שלא היה לו בידול ונחשקות בעבר, הבאנו את השכונה והעיר להיות אחת מהשכונות המבוקשות".
טיפ לסטודנטיות: "לסטודנטיות המתחילות, אני אמליץ לחשוב תמיד איך להביא חדשנות בגובה העיניים. איך אפשר לייצר באז אבל בצורה פשוטה שתעביר את המסר. לזכור שמה שמסובך ולא ברור - לא יעבוד".

רוני טננבאום (צילום: שני רייך)

רונה סוסל גוברין, Head of Global Marketing Programs בראפיד
"אחד הדברים שאני מוקירה בתפקיד הנוכחי שלי בראפיד, הוא היכולת לתרום חזרה לקהילות באיזורים בהם אנו פועלים ולהשפיע בתוך הקהילות המקומיות. זה מתחבר למהלכים שיווקיים מעניינים שיצא לי להוביל. כחלק מה-DNA של החברה אנחנו מאוד מחוברים לספורט קבוצתי ומקומי, באספקטים של מאמץ קבוצתי ותמיכה במה שחשוב לעובדים ולקוחותינו". 
"לדוגמה, אנחנו ספונסרים גאים של קבוצת מכבי תל אביב כדורסל כבר מספר שנים, ופועלים איתם בהרבה מישורים שקשורים לתרומה לקהילה, חיילים בודדים ועוד. אחד הסייטים הגדולים שלנו הוא באיסלנד, בו יש לנו כ-200 עובדים ובסיס לקוחות נרחב. כחלק מהאסטרטגיה השיווקית באיסלנד, חברנו לנבחרת הכדוריד הארצית בה אנחנו תומכים כספונסרים ראשיים בכל הליגות- גברים, נשים, נוער וילדים".
"זהו אחד מענפי הספורט המובילים, והם מדורגים בטופ בליגה האירופאית. לפני מספר חודשים הגעתי להבנה שאנחנו צריכים להעמיק את הקשרים עם הקהילה, ויזמתי קמפיין יחד עם התאחדות הכדוריד הארצית ובהשתתפות השחקנים המובילים של קבוצת הגברים והנשים, הקמפיין קרא לשחקנים בליגות הצעירות להגיש מועמדות למלגת ספורט שראפיד תורמת שתינתן לעשרה ספורטאים. המלגה נועדה לקדם את הספורטאים הצעירים בתחומם ולעודד אותם ללימודים גבוהים ולהשתתפות בתחרויות בינלאומיות שבד"כ העלויות יוצאות מכיסם. ההיענות הייתה גבוהה וקיבלנו מועמדויות מכל השכבות".

רונה סוסל גוברין (צילום: שי יחזקאל)
טיפ לסטודנטיות: "דבר ראשון, חשוב לאפיין את 'המותג' שלכן. ברגע שהפנים, הקול, השפה ואפילו הסטייל שלכן מייצגים את העסק, תוכלו לשווק את המוצר שלכם בקלות רבה יותר. הלקוח ירגיש שאתם כנים ואמתיים ויתחבר אליכם ברמה המקצועית והאישית, ובכך לא רק שתצליחו למכור את המוצר שלכם אלא תדעו לחבר את המוצר אל קהל היעד, הצרכים והרצונות שלו".
"ראפיד היא מותג נועז, לא מתנצל, לא חושש, ואפשר לראות את זה במיתוג החדש שהשקנו במהלך 2023. המסר שלו קודם כל מתייחס לאנשים: אנחנו זזים מהר, גמישים, ומתאימים את עצמנו בין אם זה לחברות אנטרפרייז, חברות גדולות, בינונית וכן הלאה. בהתאם לכך, גם המסר והמהלכים השיווקיים של החברה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה