שיווק ופרסום
שטראוס מתגייסת למען העוטף וחושפת: זה הסוד לקמפיין המוצלח
מפרוץ המלחמה מסייעת שטראוס לעובדים והחקלאים בעוטף. לצד השמירה על הרציפות העסקית, פועלת חטיבת המלוחים של שטראוס בהיבט הקהילתיות – מאות מוצרים יוצרו להנצחת הנרצחים ואף הוקם סיוע לחקלאי עוטף. בנוסף, שטראוס חושפת מה הסוד לקמפיין המצליח של תפוצ'יפס
ה-7 באוקטובר הוא יום שכל ישראלי יזכור לנצח. כבר באותו הערב, התכנסה הנהלת החטיבה על מנת לבחון איך להתנהל באירוע המורכב והקשה הזה. שלושה דברים עיקריים עמדו לנגד עינינו: ביטחון העובדים והחקלאים בעוטף, שמירה על הרציפות העסקית, ומימוש ההתחייבות שלנו במסגרת האחריות התאגידית לקהילה – תרומה, סיוע ועשיית טוב.
שותפות שמתחילה בשדה
שטראוס, כחברה ישראלית ושורשית, רואה בחיבור עם המשק החקלאי בישראל חלק בלתי נפרד מהעשייה המשותפת. החקלאים שלנו מגדלים תפוחי אדמה עבור חטיף התפוצ'יפס, חיים ביישובי העוטף ועובדים את האדמה באזור.
ביומיים הראשונים שלאחר השבת השחורה, המשימה העיקרית שלנו הייתה ליצור איתם קשר וכמובן לסייע בכל מה שנדרש. הסיפורים היו קשים מנשוא; רבים מהם איבדו בני משפחה וקרובים, נעקרו מבתיהם וחוו פגיעה קשה במשק שלהם, כך שבנוסף לכל, גם ספגו נזק כלכלי אדיר.
בנוסף לחקלאים ושדות תפוחי האדמה, מפעל המלוחים של שטראוס ממוקם בשדרות. לראשונה מאז הקמתו, המפעל נסגר למספר ימים, ונפתח רק לאחר שיכולנו להבטיח את ביטחון העובדים שלנו. גם פה פעלנו בנחישות וברגישות תוך שמירה על רציפות עסקית ככל הניתן.
היה מדהים לראות את ההתגייסות הבלתי רגילה של עובדי ועובדות המפעל שראו בחזרתם לעבודה, בייחוד בימים אלו, משימה לאומית. הם שיקפו לנו מהי אחדות, גבורה ושותפות גורל.
בתקופה קשה זו, העשייה והתרומה היוו עבורנו עוגן משמעותי, זכינו לפגוש ולסייע למילואימניקים ולמפונים ברחבי הארץ. ואחד הפרויקטים המרגשים ביותר שלקחנו בהם חלק הגיע לבקשת משפחות וחברים שאיבדו את הקרובים שלהם. למענם, ייצרנו מוצרים להנצחת יקיריהם והקמנו קרן סיוע לחקלאי עוטף עזה בשיתוף ארגון "לקט ישראל".
קשה להאמין שרק בחודש ספטמבר האחרון חגגנו 50 שנה לתפוצ'יפס בקיבוץ נחל עוז והוקרנו את דור המייסדים והחקלאים שלנו. כמנהלת השיווק של תפוצ'יפס, אני רואה את החיבור יוצא הדופן בין המותג לדרום ולעוטף, ואין גאה ממני להיות חלק מזה.
תפוחי האדמה ממנו החטיף עשוי גדלים בעוטף, וייצור החטיף והאריזה מתבצעים במפעל שלנו בשדרות. המפעל מחזק את הכלכלה הישראלית ומאפשר תעסוקה למאות משפחות בדרום. בימים לא פשוטים אלו, יש תחושה של עשייה משמעותית ושל ערך אדיר לכל המעורבים בדבר.
מדברים אותנטיות
בשלוש השנים האחרונות, השפה הפרסומית של תפוצ'יפס שמה את החקלאים בקדמת הבמה תחת המסר 'חטיף שמתחיל בשדה'. מעבר לחיבור הטבעי, לטעם האהוב ולחיוך שהחטיף מעלה, הבידול של תפוצ'יפס הוא בחומר הגלם ובסיפור של החקלאות המקומית, מתוך רצון לתת את הבמה לחקלאים ולחקלאות הישראלית.
לאחר אסון ה-7 באוקטובר, שפגע אנושות בחקלאים ובשדות תפוחי האדמה שלהם, ידענו שנרצה לספר את הסיפור שלהם דרך תפוצ'יפס והיה לנו ברור שלא צריך להמציא כאן שום דבר. מה שיפה בפיצוח הקריאטיבי (משרד הפרסום: אדלר חומסקי) זה שהצלחנו לספר את הסיפור כולו, כפי שהוא באמת, באופן הכי ברור שיש. אני שמחה לראות שהרבה מותגים שמו זרקור על החקלאים בעקבות המלחמה ושמחה עוד יותר לראות את רוח ההתנדבות בארץ סביב החקלאות ומקווה שזה יישאר כך.
איך בכלל מרימים קמפיין כ"כ רגיש בתקופה כזו רגישה למותג שלב ליבו נמצא בחזית המלחמה?
תהינו אם הטיימינג של הקמפיין נכון, אך היה ברור שעכשיו יותר מתמיד, החקלאים צריכים להשמיע את קולם ולשמחתנו יכולנו לתת להם את הבמה והם היו שותפים מלאים בכל שלב ושלב.
לאורך כל הדרך התייעצנו עם החקלאים שלנו כמו עמוס לביא הפרזנטור שלנו, שהציג בצורה אותנטית וייחודית את החוויה שלו ושל רבים מהחקלאים, ואף ביקש להופיע עם שרשרת וסיכת החטופים.
אחד הדברים המיוחדים המופיעים בפרסומת, הוא שדה בגווני חום, כלומר בתחילת הזריעה, ובמקביל מופיע שדה בגווני ירוק, בו רואים את תקופת הצמיחה, מה שממחיש את התקומה- כמו בשדות, כך גם הרוח שלנו.
משמח מאוד לראות שהפרסומת זכתה במקום ראשון כפרסומת הכי אהובה במדד "הזכורות והאהובות". בסופו של דבר, נשארנו נאמנים ואותנטיים למציאות והפידבק החיובי הוכיח לנו שהצלחנו להעביר את הסיפור ברגישות המרבית, ושאנשים התחברו והזדהו איתו.
עוד ב-
כותבת הטור היא לירונה ספיבק - מנהלת השיווק בחטיבת המלוחים, שטראוס
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה