24/7

מעסיקים עושים דברים מזעזעים כדי לפקח על הפרודוקטיביות שלכם

שיטות מעקב אחר מקום העבודה הפכו נפוצות ומשוכללות משמעותית בשנים האחרונות, והפרקטיקות המזעזעות של ריגול הן משהו הרבה יותר שגרתי שרובם מבינים, מזהירים מומחים

מערכת ice | 
מעקב אחר עיתונאים (צילום pexels ,freepik)
"במארס 2020 ראינו את המכירות של תוכנת מעקב אחר מקום העבודה יותר מפי שלושה תוך שבועיים, וזה פשוט מעולם לא האט. זה בכל מקום", ג'יי.ס. נלסון, חוקר אורח באתיקה עסקית בבית הספר למשפטים בהרווארד, סיפר ל-The Post. "כל המעקב הזה מתרחש [עכשיו] בבתים של אנשים עם ילדיהם ומשפחותיהם בחדרי השינה שלהם".

אם אתה תוהה אם צופים בך, כנראה שכן. "בוודאי שאם אתה עובד בחברה שיש בה לפחות 500 אנשים, אתה צריך להניח ש[מעקב] מתרחש", אמר נלסון, וציין שחלק מהטכנולוגיות הללו שימשו בתחילה את הממשלה הסינית לשליטה באוכלוסיה.
מוסיפים חטא לפשע, רבות מתכניות הניטור - שיכולות לשמש תירוץ לפטר מישהו - פגומות מטבען מכיוון שהן אינן מצליחות לתפוס את ההקשר של פעולותיהם של אנשים.
"הייתה כמות עצומה של מחקרים שמראה שאלגוריתמים [נוכחיים] יכולים להיות מוטים מאוד", אמר נלסון, שעובד על ספר על מעקב אחר מקום העבודה. "רק בגלל שמשהו מנוהל על ידי מכונה, אנחנו איכשהו מדמיינים שזה יותר קליני. פשוט יש לו את אותן הטיות כמו כל מי שתכנת את זה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה