טלוויזיה

חדשות 12 תחת האשמות חמורות: "שתלו פרטים שקריים בכתבה"

עו"ד יצחק בם סנגורו של עמירם בן אוליאל פנה לחדשות ערוץ 12 כעקבות הכתבה ששידרו על בן אוליאל ובה לטענתו ייחסו ראיות שקריות המוכיחות כי בן אוליאל הוא שביצע את הצתת הבית בכפר דומא: "אין זכותו של יוצר לשתול פרטים שקריים ביצירתו, גם אם זו יצירה מגמתית"
כפיר אדר |  3
אולפן חדשות 12 על ההסלמה בדרום (צילום מסך: חדשות 12)
עורך הדין יצחק בם המשמש כסנגורו של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בכפר דומא לאחר שעבר עינויים פנה במכתב לחדשות ערוץ 12 ולקשת בעקבות כתבה ששודרה אמש (רביעי) במהדורה המרכזית של הערוץ בה הובאו מספר הוכחות לכך שבן אוליאל הוא שביצע את המעשה. בם מפרט במכתבו כיצד ההוכחות שהובאו בכתבה שקריות וכיצד ממצאי החקירה בתיק מפריכים אותן.
עו"ד בם מציין כיצד התעלמו בערוץ 12 מעדויות של תושבי דומא הסותרות את הפרטים שהופיעו בכתבתם: "אמש (20.09.23) שודרה במהדורת החדשות של ערוץ 12 שהופקה כתבה של אוהד חמו הנוגעת להרשעתו של מר בן אוליאל ברצח בני משפחת דוואבשה.

  הכתבה הייתה כתבה מגמתית, אשר נועדה לשכנע את הצופה בכך שהרשעתו של בן אוליאל ברצח אינה הרשעת שווא, וכי ההודאות שמסר לאחר העינויים הן הודאות אמת. אכן, במסגרת חופש היצירה, היוצר רשאי להעלים מן הציבור עובדות משמעותיות שאינן משרתות את הנרטיב שלו, כגון העובדה שעדי הראייה בזמן אמת ראו שני חשודים שנראו רוכנים על גופותיהם של ריהם וסעד דוואבשה ואשר ברחו לכיוון כללי של שילה-שבות רחל".
"אין חולק על זכותו של היוצר הקולנועי להתעלם מפרטים שאינם עולים בקנה אחד עם הנרטיב המגמתי שבו הוא מנסה לשכנע את צופיו. ברם, אין זכותו של יוצר לשתול פרטים שקריים ביצירתו, גם אם זו יצירה מגמתית. בכתבה של אוהד חמו נאמר, כי טביעת נעל של בן אוליאל נמצאה בכפר דומא. זהו שקר. מספר עקבות נעליים נבדקו בידי מז"פ במסגרת החקירה בתיק, אך אף אחת מהן לא שויכה לבן אוליאל, עד כדי כך דלים היו הממצאים הפורנזיים בתחום השוואת הנעליים, שמומחה מטעם המז"פ לא העיד בעניין בבית המשפט", כותב בם. 
עו"ד בם דורש במכתבו מערוץ 12 לפרסם הבהרה על הכתבה ולא ייגש להליך משפטי כנגדם : "על מנת להימנע מהליכים נוספים ובהתאם לסעיף 17 לחוק איסור לשון הרע, אבקשכם לשדר הבהרה, לפיה, בניגוד לאמור בכתבה של אוהד חמו, לא נמצאה שום טביעת נעל של בן אוליאל בכפר דומא".
בתוך כך, הערב (חמישי) בשעה 20:30 יערכו חברי מטה 'צדק לעמירם' שידור מיוחד בשיתוף ערוץ 7 בו ישתתפו שורת מומחים אשר עסקו בפרשת דומא. בשידור יסקרו המומחים לעומק את פרשת דומא, כיצד התרחשו העינויים לבן אוליאל, מה התרחש בשחזור שנערך לו ופרטים נוספים המוכיחים את חפותו של בן אוליאל. 
בימים האחרונים יצא מטה 'צדק לעמירם' בקמפיין גיוס תרומות למאבק להוצאתו מבידוד של בן אוליאל וקיום משפט חוזר בעניינו כפי שנעשה לרומן זדורוב אשר זוכה לאחר שנות מאסר ארוכות. עד כה נאספו תרומות בסכום של למעלה מ1.2 מיליון ₪ ולמעלה מ6000 תומכים.
תגובת חדשות 12: "המכתב מוכיח את חשיבות הכתבה. נשמח להתמודד עם הרוצח בבית המשפט"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך המכתב מוכיח את חשיבות הכתבה?! איך?!?!
    שאול 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם חוזרים על שקר פעם אחר פעם, זה עושה זאת אמת?
    סגור
  • 2.
    על תגובת ערוץ 12 נאמר 'אין שכל- אין דאגות'. (ל"ת)
    קובי 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    אל תתנו להם לטרלל את המערכת
    מומו 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרוצח יש עד יומו האחרון בכלא זאת החלטת בית המשפט ולא תחושות בטן ורגשות של מטורללים
    סגור