טלוויזיה

רשת 13 בפרידה עצובה אחרי 12 שנה: מגיש חדש מצטרף לכאן 11

בר שם אור עוזב את 'הצינור' כדי להנחות את 'זמן אמת': "מעטים מאוד העורכים בטלוויזיה המסחרית שהיו זורמים איתי ואומרים לי ״יאללה תלך על סדרת תחקירים מדעיים נגד הפייק ניוז בתקופת החיסונים״. אבל כשמכירים כל כך טוב ויש אמון הדדי השמים הם באמת הגבול וכל זווית מעמיקה יכולה להפוך למוצר טלוויזיוני מרתק"
מערכת ice |  15
רשת 13 (צילום מסך חדשות 13)
אחרי שכתב תכנית 'הצינור' הוותיק, בר שם אור הודיע כי הוא עוזב את תכנית הלייט נייט של רשת 13 ועובר לאתגר הבא, מתברר כי הוא ימלא את המשבצת של 'זמן אמת' שעזב לאחרונה אסף ליברמן.
שם אור כתב: "כבן יחיד לרר הוא הדבר הכי קרוב לאח גדול שאני מכיר. אבל מעבר לעובדה שמדובר בבן משפחה גיא הוא מנטור מקצועי, חבר אמת ואיש טלוויזיה שרק לומדים ממנו מדי יום. מעטים מאוד העורכים בטלוויזיה המסחרית שהיו זורמים איתי ואומרים לי ״יאללה תלך על סדרת תחקירים מדעיים נגד הפייק ניוז בתקופת החיסונים״. אבל כשמכירים כל כך טוב ויש אמון הדדי השמים הם באמת הגבול וכל זווית מעמיקה יכולה להפוך למוצר טלוויזיוני מרתק".
 
עוד הוא הוסיף: "הצינור זו אחת מהמערכות העיתונאיות המשובחות בישראל והייתה לי זכות לעבוד ולהתפתח במערכת הזאת, ובעיקר לקרוא למקום העבודה שלי בית, ולעובדים בו, משפחה. תודה אח יקר, אוהב אותך. ‏נ.ב. אסכם את התקופה המדהימה הזאת בקרוב בפוסט נפרד וארוך".
עוד קודם, גיא לרר שעובד עימו כתף אל כתב כבר שנים ארוכות נפרד ממנו במילים חמות ואיחולים לבביים לקראת ההמשך. לרר כתב: "שמע ילד, זה 12 שנה שלנו יחד. לא צחוק. אני אמור ממש לשנוא את זה שאתה הולך. הצינור בלי בר שם אור. מכה מקצועית קשה. אבל אני לא. ככה זה שהמקצועי מתערבב כל כך באישי. אתה בשר מבשרי. השמחה בשבילך לא רק שגברה על הבאסה, היא מחקה אותה. נשבע".

עוד הוסיף: "‏צינור לילה של לפני עשור פלוס היתה מערכת של שני אנשים. לא היה לי שקל ולא היה לי מושג איך מרימים חצי שעה ביום בלי כלום. כל ערב, כמה שעות לפני התכנית, הייתי יורד במעלית מהמשרדים של הצינור לקומה של החדשות ויוצא לציד. מסתובב בדסק ומחפש את מי לגרד. עשית משמרת כקשב בדסק החוץ. אתה, הצבעתי עליך מרחוק. בוא איתי. לאן? אתה פותח את התכנית שלי היום. אבל מה הסיפור, שאלת. הסתכלתי עליך בעוד המעלית עולה מהקומה ה-16 ל-23. מה זה חשוב מה הסיפור. בינינו, הייתי די מיואש".
לרר הדגיש: "‏אבל זה היה חשוב. מרגע שעלית על המסך של צינור לילה, לא הסכמתי לשחרר אותך. בצעקות ואיומים בהורדת התכנית, פדיתי אותך מדסק החוץ. המראנו יחד. המון בזכותך. הפכת את התכנית למה שהיא. הראית את השיטה לכל מי שבא אחריך. אתה לא משתלב בצינור, אתה הופך את הצינור להיות אתה".
הוא המשיך: "‏העיתונות המעולה התערבבה באווירה הכי כיפית בעולם: תחקיר ואז שתיה בלילה. פולו-אפים לסיפורים ברשתות חדשות ברחבי העולם, ואז תחרות אילוף ארנבים באולפן. או משהו כזה. עשית דברים שלא יאמנו לתכנית בחיתוליה. אני יודע שזה נשמע לא הגיוני בדיעבד אבל היית הראשון בעולם לחדור ולסקר את הדארקנט. כשהצעת תחקיר על זה, עשיתי גוגל באנגלית וכמעט לא היו תוצאות. מי יאמין שהיינו הראשונים בעולם?".
כמו כן הסביר: "‏בכלל, הגאונות שלך היתה לראות תהליכים קדימה. אבל מה שהיה מרענן ושובב בהתחלה, הפך עם הזמן למדויק ומטיל אימה. עוד כשאנשים חשבו שיש משטרה מתפקדת בישראל אתה הרמת את ״שוטרים במסיכה״ שהוציא החוצה את הריקבון, רגע לפני הקריסה. קשרת באופן מדויק מיד בתחילת ימי הרפורמה המשפטית לתהליכים בהונגריה ופולין. עשית סדרה נבואית שבה ראיינת עיתונאים, פוליטיקאים ושופטים מהונגריה שחזו בדיוק מטורף מה הולך לקרות. זה היה קצת מוזר לתכנית שאמורה לעשות רייטינג, ראיונות זום בלתי נגמרים עם שופטים הונגרים בדימוס. אבל דבר אחד שלמדתי: אף פעם לא לעצור אותך שאתה באלמנט. זה יביא את חתיכות העיתונות והטלוויזיה מהטובות ביותר שאפשר להביא למסך, לדעתי המאוד משוחדת".
לסיום כתב: "‏אבל עזוב, מה אני עושה לך ויקיפדיה. הנה, מעכבר דסק מפוחד שעולה במעלית עם מגיש היסטרי ואקצנטרי בלי לדעת למה ולאן, הפכת למגיש החדש של תכנית התחקירים המרכזית של תאגיד השידור הציבורי. הייתי אומר שאני גאה ומפרגן, אבל זה הרבה יותר מזה. הרבה יותר פשוט מזה. אני אוהב אותך. אחרת זה לא היה מחזיק כל כך הרבה שנים. נדמה לי שהדלת של המעלית נפתחה. צא, אתה כבר תדע לאן ללכת
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    כתבים
    אתי 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קורה לערוץ כל הטובים עוזבים אותו בקצב הזה יהיה ערוץ משעמם ולא כיפי לצפייה או יסגר
    סגור
  • 14.
    הליצן האמיתי הוא ביסמוט,איזה סגנון
    מיכל 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מה זה הכינוי המעליב הזה של ביסמוט? הכל מותר לחבר כנסת? שם אור בכלל לא היה צריך לענות.
    סגור
  • 13.
    כל כך שקוף, התאגיד חיפש שמאלן שנראה תמים, ומצא! (ל"ת)
    השמאל שולט בתאגיד 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 12.
    לא יאומן
    דין 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לאן שגיא ילך נלך איתו עלובה ממשלת החורבן
    סגור
  • 11.
    ועוד 2 שזמנן עבר (ל"ת)
    העיקר להעיף 2 צרחני 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    להעיף 2 צרחניות נילי ויחנן ו 2 חלודה רינה, ומאוסה (ל"ת)
    העיקר להעיף 2 צרחני 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    אדם קיצוני. לא נצפה בו ?? (ל"ת)
    אלי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    אשרינו שבורכנו ונתניהו הוא ראש ממשלתנו בתקופה קשה
    שמאלני שהתפכח 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וקיומית זאת . כי נתניהו מנהיג על,מנהיג בן לאומי, דיפלומט..מדינאי ,עוצמתי, חזק, חכם ומוכשר שהביא מביא ויביא הישגים כבירים למדינת ישראל בכלפרמטר..לדעתי כל היריבים הפוליטיים שלו אפסים .
    סגור
  • 7.
    לך
    שלומי עזרי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לה עצוב? יללה לך.
    סגור
  • 6.
    כן ירבו העוזבים את הערוץ ההזוי והחולני הזה. (ל"ת)
    לבדני 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    קודם שיחליט מה עם השיער?
    יהודה המכבי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אח"כ יטפל בראש
    סגור
  • 4.
    ב- 13 יש עיתונאים טובים ומשובחים. חבל (ל"ת)
    בהצלחה לבר 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 3.
    בר שם לא אהוב !
    רוני חיים 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 5
    את לרר אני מוכן לחבק חיבוק אמיתי וכנה אחלה מגיש . בר שם הוא מחפש תמיד לעקוץ ולפגוע והוא אף מסלף ידיעות במתכוון ! האמת שאף פעם לא האהבתי אותו !
    סגור
  • 2.
    מכתב פרידה יפה מאד. בהצלחה. (ל"ת)
    חרדה למדינה 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מנצור 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור