תיירות

בעקבות בקשת האמריקאים: המדינות הנוספות שדורשות מעבר לפלסטינים

לאחר שישראל אפשרה לאזרחים אמריקאים פלסטינים לעבור ללא הגבלה, כעת האיחוד האירופי, קנדה ואוסטרליה יוצאות בבקשה דומה. משרד החוץ מיהר לשגר תגובה ומסר: "לא בא בחשבון"

מערכת ice |  2
האיחוד האירופי (צילום iStock)
לאחר שישראל אישרה לאמריקאים פלסטינים להיכנס לישראל ללא הגבלה,. בשבועות האחרונים, שגרירי מדינות מהאיחוד האירופי, קנדה ואוסטרליה יצא בפניה לשר החוץ, אלי כהן, לאפשר גם לפלשתינים שהם אזרחי מדינות האיחוד, קנדה ואוסטרליה להיכנס דרך נתב"ג.
משרד החוץ הבהיר לפונים ממדינות האיחוד שמתן אפשרות כזו "לא באה בחשבון". מאחורי הקלעים מעורב גם השב"כ שלא מאשר הרחבה לפלשתינים בעלי אזרחות זרה למתן הקלות במעבר בגבולות ישראל. כאמור מאז חודש יולי מאפשרת ישראל לפלשתינים בעלי אזרחות אמריקנית לעבור בגבולות ללא הגבלה, כמו גם לעבור בנתב"ג.
משרד החוץ מיהר לשגר תשובה שלילית לבקשת הזו. ההחלטה נפלה כי משמעות הבקשה הינה לאפשר לעשרות אלפי פלסטינים המתגוררים באירופה, קנדה ואוסטרליה להגיע להיכנס לישראל ללא כל הגבלה.
הסיבה: דרישה אמריקנית במסגרת הליך הכניסה לתוכנית הפטור מוויזות הדורשת הדדיות בין ישראל לארה"ב ביחס המדינות לתיירים משתיהן. גם פלשתינים. במסגרת הפיילוט עברו בישראל גם תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקנית לראשונה ללא כל מגבלות ביטחוניות.
יש לציין כי בישראל הבהירו כי הסרת המגבלות עבור הפלשתינים אזרחי ארה"ב אין פירושה ויתור על בדיקות ביטחוני, וכן כי בשב"כ אישרו את הפיילוט ותנאיו למן הצעד הראשון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי יערוב לשגעונם של האמריקאים (ל"ת)
    מוש 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ישראל
    יהודי 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל הפראיירית מאפשרת מעבר לפלסטינים רק שאמריקה החברה שלנו עוד לא אישרה מעבר ללא ויזה לשם עוד יכסו לנו פה מחבלים מאמריקה זה מה שחסר
    סגור