תיירות

אחרי שלוש שנים של שיפוצים: מגדל דוד נפתח לקהל הרחב

מסלול זרימת המבקרים החדש, אשר מתחיל בשער יפו, עובר דרך הגלריות ונקודת התצפית במגדל פצאל ומסתיים ביציאה לעיר העתיקה, הופך את המוזיאון לשער לחקר ירושלים
מערכת ice | 
מוזיאון ירושלים (צילום מוזיאון ירושלים)
לאחר תכנון של למעלה מעשור ושלוש שנות בנייה על ידי צוות רב-תחומי שכלל ארכיאולוגים, אדריכלים, אוצרים, חוקרים, מעצבים ויוצרים, מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש נפתח היום במצודה העתיקה לקהל הרחב.
את פרויקט חידוש ושימור המוזיאון, שהיקף ההשקעה בו נאמד בלמעלה מ - 50 מיליון דולר, הובילה דיים ויויאן דאפילד באמצעות קרן קלור ישראל ובתמיכתם של עיריית ירושלים, משרד ירושלים והמסורת יהודית, משרד המורשת, משרד התיירות, קרן פטריק ולינה דרהי, קרן היסוד, קרן ירושלים, ידידי המוזיאונים האמריקאים בישראל וקרן פיי אוסטין.

מצודת מגדל דוד הממוקמת בין העיר העתיקה לעיר החדשה, מרובדת בכמעט 3,000 שנות היסטוריה, במיקום ייחודי המספר את סיפורה של ירושלים, עיר שאין לה אח ורע בעולם.
מסלול זרימת המבקרים החדש, אשר מתחיל בביתן הכניסה בשער יפו, עובר דרך הגלריות ונקודת התצפית במגדל פצאל ומסתיים ביציאה לעיר העתיקה, הופך את מגדל דוד מוזיאון ירושלים לשער לחקר ירושלים. המסלול תוכנן כחלק בלתי נפרד מהקונספט החדש של המוזיאון, ומטרתו לאפשר למבקרים להבין טוב יותר את ההיסטוריה של ירושלים, ובה בעת לספק להם חומר למחשבה ולהתבוננות מחודשת במציאות המורכבת של העיר.
תצוגת הקבע החדשה של המוזיאון מציעה למבקרים לצאת יחד למסע אל טבור העולם, בעקבות העיר המקודשת לשלוש הדתות: ליהדות, לנצרות ולאסלאם. בתצוגה עשר גלריות שבהן שולבו ממצאים ארכאולוגים, תעודות וחפצי אמנות יחד עם עמדות אינטראקטיביות חדשניות, עבודות וידאו-ארט וסרטים שהופקו במיוחד לתערוכה. בתצוגת הקבע החדשה מתגלה העיר שבה ביקשו לשלוט האימפריות הגדולות ממערב וממזרח לאורך קרוב ל-4000 שנה; מכירים את ירושלים הממשית לצד זו המסמלת את הקשר הנצחי שבין אלוהים לאדם; ירושלים כמקום מפגש בין-דתי ובין-תרבותי דרך חגי מעגל השנה בשלוש הדתות, במיצב קולנועי-אנימטיבי יוצא דופן שיצר המאייר דוד פולונסקי.
בנוסף, דגם אילש המשוחזר של ירושלים במאה ה-19, שעוצב עבור התערוכה העולמית של וינה בשנת 1873, השופך אור על רגע בזמן שאליו ירושלים לא תשוב עוד, שבו פרצה העיר מבעד לחומות. עוד בגלריות - סיפורה של מצודת מגדל דוד כסמל ומיקרוקוסמוס לתולדות העיר ותצוגה של אוסף החפצים שנמצאו במצודה, וכרזות וגלויות שנעשו בהשראתה. טיפוס למגדל פצאל, התצפית היפה ביותר בעיר, יציג 360° של נוף פנורמי המקפל בתוכו את העבר, ההווה ועתידה של העיר.
שתי גלריות לתערוכות מתחלפות בנושאים עכשוויים ישלימו את סיפורה של ירושלים וייפרשו לעיני המבקר והמבקרת חוויה עשירה ומגוונת. שורה של יוצרים מובילים הצטרפו ליצירה המשותפת, ביניהם הקולנוען ארי פולמן, שיצר את מיצב הכניסה לתערוכה החדשה.
מנכ"לית מגדל דוד מוזיאון ירושלים והאוצרת הראשית, אילת ליבר: "אין מוזיאון אחר שיכול לספר את סיפורה של ירושלים בסביבה ייחודית כל כך, כמו בתוך מצודה זו שהייתה עדה לאינספור תקופות ואירועים בעברה של העיר. הארכיטקטורה האייקונית, קירות האבן הירושלמיים המסיביים וחדרי השמירה המקושתים לתקרה, יוצרים תפאורה יוצאת דופן במוזיאון שהופך עתה לשער כניסה לעיר האחת והיחידה הזו. לצד שימור חומות האתר העתיק ומגדליו, הקמנו תצוגת קבע חדשה ותוכניות יצירתיות המספרות את ההיסטוריה הארוכה, המורכבת והמגוונת של ירושלים, בדרכים מרתקות, חדשניות ואטרקטיביות למבקרים. בין שמדובר בתלמידות ותלמידים מבתי הספר בישראל, או באורחים מחו"ל, אני מאמין שביקור במגדל דוד מוזיאון ירושלים יותיר בהם רושם רב-עוצמה ויספק להם הבנה טובה יותר של העיר הנצחית הזו. אני מקווה שהביקור במוזיאון יהווה עבורם בסיס לדיאלוג, סובלנות וכבוד - הערכים שיהפכו את העולם למקום טוב יותר".
"ירושלים נפלשה, נכבשה, נחרבה ונבנתה מחדש", מסרה אוצרת תצוגת הקבע, טל קובו. "היא הייתה עצמאית ונכנעה לאימפריות וציוויליזציות. היא אימצה גם את הטובים ולפעמים את הגרועים ביותר בכל עידן, והפכה לאחת הערים המרתקות בעולם. זוהי אחריות עצומה לאצור תערוכה על העיר הייחודית הזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה