תיירות

האם יעד החופשה האהוב על הישראליים עומד להיעלם?

על פי מחקר חדש ולצערנו לא מאד מפתיע, בעוד פחות ממאה שנים חופשות הסקי יהפכו לנחלתם של העשירים בלבד, עד לרגע שבו הן כבר לא יהיו אפשריות כלל בעקבות ההתחממות הגלובלית
מערכת ice | 
שלג בחרמון (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
אחת החופשות האהובות ביותר על התייר הישראלי זו ללא ספק חופשת הסקי. לצערנו בעקבות ההתחממות הגלובלית ייתכן ומגוון היעדים הפופולריים לסקי פשוט לא יוכלו לקבל אורחים - כי לא יהיה שלג.
על פי מחקר חדש שנעשה בבאזל מתגלה שגם אם תהיה עזרה מצד מכונה לייצור שלג מלאכותי, ייתכן ועד שנת 2100 אתרי סקי לא יוכלו לארח תיירים. צוות המחקר התמקד באתר סקי ענק בשווייץ בשם "אנדרמט סדרון דיסנטיס" וגילה כי בהתאם לתחזיות השלג שאמור לרדת בפועל יגיע לאדמה בצורה של גשם תודות לטמפרטורות הגבוהות.
יתרה מכך, מזג האוויר החמים לא יאפשר למכונות להכנת שלג לעבוד היות וגם עבורן צריכים להתקיים תנאי מזג אוויר מסוימים שיאפשרו את הפקתו. על כן, חופשות הסקי הפופולריות שמשאירות את האתרים פתוחים למשך 100 ימים רצופים בתקופת החגים של חנוכה וחג המולד, פשוט לא יהיו אפשריות.
כמו כן, המומחים מזהירים שבעקבות הצורך לייצר יותר ויותר שלג מלאכותי, מחירי חופשות הסקי ימשיכו להרקיע שחקים ויהפכו להיות נחלתם של העשירים בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה