תיירות

החופשה המושלמת: לנפוש בחלל בכדור פורח, ומה המחיר?

חברה אמריקאית חשפה "מלון חלל" ראשון מסוגו שמחובר לכדור פורח עצום, ומציעה טיסה לחלל (בלי הקטע של ההמראה והנחיתה) במהירות מסחררת שמצריכה אימונים מיוחדים

מערכת ice | 
קפסולת החלל של Space Perspective (צילום יח"צ)
את החופשה הזו אף אחד לא יהרוס לכם: חברת Space Perspective מפלורידה הודיעה בשבוע האחרון כי היא מתחילה במכירת כרטיסים ל"עונת" 2025 של "טיסות יוקרה" לחלל, כפי שהיא קוראת לזה.
הטיסות של ספייס פרספקטיב שונות מאוד מאלו של המתחרות המוכרות, וירג'ין גלקטיק של המיליארדר הבריטי ריצ'ארד ברנסון ובלו אוריג'ין של המיליארדר האמריקאי ג'ף בזוס: החברה משתמשת בכדור פורח במקום במטוסים כמו ברנסון או טילים כמו בזוס.
לדבריה, הבחירה הזו מאפשרת לה לספק טיסות ידידותיות יותר, גם לסביבה, מאחר שאין פליטה של דלקים מזהמים, גם לכיס של התיירים הפוטנציאליים וגם לזמן שלהם. זאת מכיוון שהכדור הפורח של החברה מביא את הנוסעים לגובה של כ-30 ק"מ בלבד מעל פני האדמה. מדובר בקושי בשליש מהגובה של 80-90 ק"מ שאליו מגיעות הטיסות של ברנסון ועוד פחות מכך לעומת 100 הק"מ שאותם עוברות הטיסות של בזוס. עם זאת, מכיוון שבגובה הזה אפשר לראות את העולם ממרחק מרשים ובלי לצאת מכוח הכבידה, הנוסעים לא זקוקים לאימון מקדים ובדיקות גופניות כפי שדורשות המתחרות.
במקום זה, יכולים שמונת הנוסעים בקפסולה העצומה של ספייס פרספקטיב, ששמה "Spaceship Neptune", ליהנות מהנוף בישיבה על כיסאות בעלי משענת הניתנת להטיה עמוקה אחורנית, תוך לגימת משקאות מהבר שעל הסיפון בלי שטיפות יעופו להם מתוך הכוס ויצופו באוויר הקפסולה.
בימים האחרונים חשפה החברה את עיצוב הקפסולה שהיא מצפה שיהיה הסופי, לאחר שבעבר חשפה כמה גרסאות ראשוניות שנראו מעט פחות בשלות. היא ציינה כי 900 כרטיסים כבר הוזמנו לטיסות בכדור הפורח, שנפחו 510,000 ממ"ק (גודל של איצטדיון כדורגל בערך), ל"עונת" 2024, בה היא מצפה להתחיל לטוס, וכעת היא מציעה כרטיסים ל"עונת" 2025, במחיר של 125,000 דולר לכרטיס – יקר בהרבה מחופשה ממוצעת באירופה או אמריקה, אבל עדיין זול משמעותית מחצי מיליון הדולר שסביבם נעים מחירי הכרטיסים בווירג'ין ובלו אוריג'ין.
בנוסף, הנוסעים בכדור הפורח ייהנו מטיסה רגועה וארוכה יותר: בניגוד למתחרות, שממריאות ונוחתות תוך שעה-שעתיים כאשר מתוכן רק כמה דקות הן מסמר הערב, הכדור הפורח עולה במשך שעתיים, "צף" במשך שעתיים נוספות ואז יורד במשך שעתיים אחרונות, וסה"כ 6 שעות ללא "מערבולות", בטיסה רגועה ושקטה.
המייסד, טאבֶּר מקאלוּם, טוען כי "מאות (שנים) של הפעלת ופיתוח בלונים ומצנחים מראות שטיסה בעזרת בלון, מההמראה לנחיתה, עם מצנחים מסורתיים כמערכת גיבוי, היא תמיד, בהפרש עצום, הפתרון הפשוט, הבטוח והחסין ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה