תיירות
עיכובים, מזון לא כשר וכתובות אנטישמיות: הטיסה השערורייתית נחשפת
כ-300 נוסעים, שחזרו בטיסה של יונייטד איירליינס מניו יורק לישראל, נאלצו להתמודד עם יחס משפיל, עיכובים בטיסה, התנהלות רשלנית במשך 42 שעות. חברת התעופה הציעה לפצות כל נוסע בסך 750 דולר והציבה תנאי ברור לקבלת הכסף
כ-300 נוסעים, שעשו את דרכם לישראל בטיסה של חברת התעופה יונייטד איירליינס מניו יורק, נאלצו להתמודד עם יחס מבזה והתנהלות לא מקצועית הכוללת עיכובים של צוות המטוס. טיסת יונייטד UA90 המריאה מניו יורק לכיוון תל אביב ב-3 באוקטובר בשעה 23:00. כשלוש שעות לאחר ההמראה, התרחש אירוע רפואי די חריג והתברר כי ילדה בת 3 נזקקה לחמצן בדחיפות.
אחד הטסים, רופא במקצועו, מיהר לסייע לבת ה-3 בכדי להעניק לה טיפול רפואי וגילה כי צוות הדיילים לא טרח להגדיל את כמות בקבוקי החמצן והמטוס המריא עם בקבוק אחד. על פי עדות הנוסעים, הרופא הישראלי סיפר כי בכדי לטפל כראוי בילדה בת ה-3 יש להיעזר ביותר מבקבוק חמצן אחד.
על פי הפרסום של אתר "ישראל היום", נוסע שנכח בטיסה סיפר כי על השיחה המטרידה ששמע בין הדיילים במטוס. לדבריו, אחד הדיילים שנשא עמו בקבוק חמצן נוסף, סיפר לדיילת אחרת שבלון החמצן ריק.
בינתיים, מצבה הבריאותי של הילדה בת ה-3 החל להחמיר וקברניט המטוס החליט לבצע נחיתת חירום, זאת ללא עדכון הנוסעים. על אף שהמטוס היה בנתיב של כחצי שעה של טיסה מפורטוגל, הוחלט כי נחיתת החירום תתבצע רק לאחר שעתיים הוא נחת בנמל התעופה גנדר בקנדה.
על פי הנוסעים, למרות שבמסכים הופיע היעד החדש המתוכנן לנחיתת חירום, צוות הדיילים נמנע מלבצע תדרוך מפורט בנושא ואף דיבר בגסות כלפי הנוכחים. עוד נודע, כי לאחר הנחיתה שנערכה בנמל התעופה גנדר בקנדה, הנוסעים המתינו במשך חמש שעות, זאת ללא מזון או שתייה.
לאחר זמן מה, צוות המטוס הוביל את הנוסעים לאולם אשר שם הם נאלצו להמתין שעות רבות לטיסה הבאה ללא כיסאות ישיבה לכולם. במקביל, ניתנה להם האפשרות לעמוד בתור לבר שהיה באולם וליהנות מכוס קפה במהלך ההמתנה הארוכה.
בשורה התחתונה, הנוסעים דיווחו על יחס משפיל, מבזה והתנהלות רשלנית ולא מקצועית במשך 42 שעות. משפחות עם ילדים קטנים נאלצו להתמודד עם התנגדות הצוות להורדת העגלות מהמטוס עבור התינוקות.
לאחר המתנה ללא מזון ושתייה, הצוות סיפק לנוסעים עשרה מגשי פיצות עם פפרוני וגבינה והמבורגרים עם גבינה. לא מעט מהנוסעים בחרו לוותר על המזון לטובת ילדיהם, בעוד שאחרים (שומרי כשרות וצמחוניים) נמנעו מאכילת המזון המהיר.
ההתנהלות הכושלת של חברת התעופה יונייטד איירלנס לא הסתכמה בכך. לאחר שמטוס חדש הגיע לאסוף אותם, התברר לנוסעים כי הם טסים לארה"ב ומשם הם יעלו על מטוס נוסף לישראל. במהלך העלייה למטוס, הנוסעים התמודדו עם העובדה כי צוות הדיילים לא נערך למזון מספק לנוסעים.
לאחר הנחיתה בארה"ב, הם גילו כי כתובות אנטישמיות כגון "Genocide" ו-"Free Palestine" הופיעו על תגיות הכבודה שלהם. תלונות נוספות שנרשמו נגד חברת התעופה היו כי על אף ההבטחה כי מקומות הישיבה יישמרו לכל נוסע בהתאם לתשלום שבוצע מראש, המציאות הייתה הפוכה.
עוד ב-
צוות המטוס הציע לנוסעים לחתום על טופס דיגיטלי במהלך הטיסה לתל אביב, זאת בכדי לקבל פיצוי בסך של 750 דולר. לאחר קריאה מעמיקה, גילו הנוסעים כי בחתימתם הם מוותרים על הזכות לתבוע את חברת התעופה. על אף שהרגישו כי הפיצוי הכספי לא יספק אותם, כלל הטסים נמנעו מלחתום על הטופס והעדיפו להגיש מכתב תלונה נגדה החברה. תגובת יונייטד איירליינס טרם התפרסמה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.טיסותיושר 10/2025/10הגב לתגובה זו0 0אני שמח כי זה מה שמגיע לעם היהודי עם בלי גאווה מי צריך לנסוע עם מי שהם שונאי ישראל וביחוד בחברות האמריקאיותסגור



